Promieniowanie.

11. Data: 2001-10-02 18:08:33

Temat: Re: Promieniowanie.
Od: Cezar <c...@g...cs.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

> Mam uzasadnione podejrzenie, że moja dziewczyna może być narażona
> na działanie promieniowania jonizującego. To tylko podejrzenia,
> jednak praca w pobliżu "Zakładu Medycyny Nuklearnej" (na terenie
> wspomnianej instytucji) i dziwne objawy (wypadanie włosów, anemia,
> krwawiące dziąsła) uzasadniają, mam nadzieję, moje obawy. W związku z
> tym proszę o radę jakie badania można wykonać, gdzie szukać pomocy i
> porady?

1) Skontaktowac sie ze specjalista d/s BHP w danej firmie, poinformowac
o sytuacji,
poprosic o pomoc (ma obowiazek i mozliwosci profesjonalnego
zweryfikowania takiego zloszenia)
2) Mozna sprobowac ocenic poziom promieniowania (JEZELI to wina
promieniowania!) za pomoca
kliszy fotograficznej - kupic film do aparatu o dowolnej czulosci,
zapakowac BEZ metalowego
opakowania w koperte z czarnego, grubego papieru (moze byc tektura) i
isc do pracy. Po pracy
isc do zakladu fotograficznego i kazac wywolac. Jezeli klisza bedzie
czarna (oj!) badz zszarzala
to miala kontakt z promieniowaniem. Wtedy to juz grubsza sprawa.
Aczkolwiek jezeli jest to
"Zakładu Medycyny Nuklearnej" to smiem twierdzic ze pomiary
promieniowania robione sa na biezaco
przez precyzyjne instrumenty - taki maja obowiazek. Wszelkich informacji
powinien udzielic
pracownik BHP ewentualnie komorka odpowiedzialna za pomiar
promieniowania.
3) Podane objawy pasuja do tzw szkorbutu, a ogolniej - do awitaminozy.
Czy byly moze objawy otwierania
sie starych blizn? Jezeli to szkorbut to wystarczy dawka uderzeniowa
witaminy C i ROZSADNE odzywianie
sie potem (a na pewno redukcja alkocholu, nikotyny i kawy) ;)
4) Moze to tez niestety (tfu, tfu) byc bialaczka, notabene wcale nie
musi byc spowodowana wystawieniem
na dzialanie twardego promieniowania - jest znacznie wiecej
potencjalnych przyczyn.

Sugerowane dzialania:
1) NATYCHMIASTOWY kontakt z lekarzem internista - poradzi co dalej
2) Poinformowanie BHPowca z zakladu pracy - niech ruszy glowa, za to mu
placa.

> Artur Kiwa

cezar