>>> Propozycje zagospodarowania terenu <<<

1. Data: 2010-05-14 16:58:16

Temat: >>> Propozycje zagospodarowania terenu <<<
Od: Siwy <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mamy z sąsiadem wydzielony kawałek miejsca przy bloku. Rośnie tam trawa o
którą dbamy, całość odgrodzona jest niskim płotkiem oraz półkolem z Dereni
(jakieś dwie odmiany na przemian posadzone). Chcemy teraz 'coś' z tym
zrobić, tzn. upiększyć, ale nie pstrokacąc całości. Myśleliśmy nad małym
wrzosowiskiem. Ponieważ gleba tam nie jest zbyt urodzajna (generalnie
piach), nawiozłem około 1,5 tony torfu, z którego chcemy zrobić rabatę.

Moje pytanie brzmi:

Jakie macie propozycje obsadzenia tego terenu (wygląda to tak:
http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano1.jpg)? Na czarno jest
zaznaczone miejsce na planowaną rabatę (pi razy oko :-) ). Dodam, że latem
jest tam dość mocne, popołudniowe słońce (od około 13:00 do 19:00).

Czy wrzosowisko to dobry pomysł? Jeśli tak, to jakie odmiany najładniej by
się tam prezentowały, aby było kolorowo. Najlepiej pewnie maksymalnie 4-5
odmian z grupach.

Z góry dzięki za podpowiedzi.

--
Serdeczności,
Siwy

2. Data: 2010-05-17 05:17:37

Temat: Re: >>> Propozycje zagospodarowania terenu <<<
Od: Siwy <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14-05-2010 o 18:58:16 Siwy <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Czy wrzosowisko to dobry pomysł? Jeśli tak, to jakie odmiany najładniej
> by się tam prezentowały, aby było kolorowo. Najlepiej pewnie maksymalnie

Teren już zagospodarowany. Mała rabata została obsadzona trzema odmianami
Tawuły Japońskiej. Postaram się wrzucić jakąś fotkę po południu.

--
Serdeczności,
Siwy

3. Data: 2010-05-17 16:29:28

Od: Siwy <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-05-2010 o 07:17:37 Siwy <s...@w...pl> napisał(a):

> Teren już zagospodarowany. Mała rabata została obsadzona trzema
> odmianami Tawuły Japońskiej. Postaram się wrzucić jakąś fotkę po
> południu.

Oto efekty:

Przed: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano1.jpg
Po: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano2.jpg

--
Serdeczności,
Siwy

4. Data: 2010-05-17 17:03:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 May 2010 18:29:28 +0200, Siwy napisał(a):

> Oto efekty:
>
> Przed: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano1.jpg
> Po: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano2.jpg

Ujjj, ta paskudna kora...
:-(

5. Data: 2010-05-17 18:08:56

Od: Wiesiek <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ujjj, ta paskudna kora...

@Ikselka: to co innego proponujesz, bo sam właśnie przed podobnym stoję
dylematem, czym tu wkoło iglaków wysypać; kamyki? ani ładniej, ani
skuteczniej...

6. Data: 2010-05-18 05:26:13

Od: Siwy <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-05-2010 o 19:03:00 Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> Ujjj, ta paskudna kora...
> :-(

A mnie to się podoba :) Zresztą jak Tawułki podrosną to kory nie będzie
tak widać.

PS. Nawet nie wiesz jak wieczorkiem pięknie pachnie lasem, jak się wyjdzie
na balkon :)

--
Serdeczności,
Siwy

7. Data: 2010-05-18 05:46:00

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Siwy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

[...]

Bywa, że tawuły atakowane są przez przezierniki.
Wtedy nie wyglądają zbyt pieknie.

Pozdrawiam ostrzegawczo
skryba

8. Data: 2010-05-18 10:30:35

Od: "viena" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 14-05-2010 o 18:58:16 Siwy <s...@w...pl> napisał(a):
Oto efekty:

>Przed: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano1.jpg
>Po: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano2.jpg

Pomysł z tawułą japońską bardzo mi się podoba, całość wygląda bardzo ładnie,
a kora praktycza i do tego naprawdę pięknie pachnie.

P.s. Kiedyś w samochodzie osobowym przez tydzień woziłam 2 worki kory. Po
ich wyciągnięciu samochód jeszcze przez kilkanaście dni pachniał lasem:)

Pozdrawiam. Viena

9. Data: 2010-05-18 12:51:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 May 2010 07:26:13 +0200, Siwy napisał(a):

> [...]
> tak widać.
>
> PS. Nawet nie wiesz jak wieczorkiem pięknie pachnie lasem, jak się wyjdzie

Wiem: wieczorkiem czy rano wychodzę w piżamie wprost w las (własny), nie
muszę korzystac z balkonu, aby się nurzac w jego zapachu :-)

10. Data: 2010-05-18 14:38:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 May 2010 14:51:30 +0200, Ikselka napisał(a):

> Wiem: wieczorkiem czy rano wychodzę w piżamie wprost w las (własny), nie
> muszę korzystac z balkonu, aby się nurzac w jego zapachu :-)

Upss - kłamstwo: na golasa też sie zdarza :-)

Klops z psami kontra młode sadzonki;(
po deszczach stoi mi woda
Porzeczki się wysiały?
Winorośle - same badyle rosną