Prosze o pomoc

1. Data: 2004-08-07 14:03:39

Temat: Prosze o pomoc
Od: "Mrowka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolezanka ma problem z dzickiem a raczej jego zdrowiem.
Kilka dni temu u dziecka(dwa lata) wystapil katar i mialo zaczerwienione
gardlo,wygladalo jakby mialo pocztek grypy.W nocy kolezanka podala
zapobiegawczo 3 ml Pyrosalu,tyle samo dostala o 7-ej rano.Dziecko poszlo do
zlobka ,okolo 10 matka dostala informacje ze dziewczynka poklada sie na
ziemi,jest mocno spocona.Kolezanka odebrala dziecko ze zlobka,udala sie
natychmiast do przychodni ,mala ledwo o wlasnych silach weszla do
gabinetu,poczym sama polozyla sie ,byl coraz slabszy z nia kontakt.Stracila
zupelnie swiadoosc,zostalo wezwane pogotowie.Cisnienie i tetno bylo
prawidlowe.Temperatura bardzo spadla.Plakala nie usilujac zabrac
raczki,lekarze twierdzili,ze dzwiek placzu byl nietypowy.Po przyjezdzie do
szpitala jej stan sie pogorszyl,byla bardzo spocona i zimna.Podejrzewano
zatrucie lub uraz glowy.Zrenice miala rozszezone.Byla zupelnie wiotka.Podano
jej glukoze ,po 3 godz wszystkie objawy ustapily.Lekarze twierdza ze to nie
mogla byc reakcja na Pyrosol.Nie znaleziono przyczynu takiego stanu.
Identyczna sytuacja wystapila gdy mala miala 3 miesiace,z ta roznica ze
dziecko dostalo 41 stopni goraczki,diagnoza :wirus.
Posiadam wypis ze szpitala na ktorym mam:
Rozpoznanie:Ostre zapalenie gardla J,02 zaburzenia swiadomosci G 98
Wyniki badan:OB 33mm/h CRP 1,0 mg/dl
Morfologia:HB 12,1g% HT - 34,9% E-4,23 mln/mm3 MCV-82,6 fL Plytki 270
tys/mm3 L 11,8 tys/mm3 rozmaz pa 8% wiel 51% lim 27% eozyn 2%
limfoplazmocyty 2%
Jonogram: Na 137 mmol/l K 4,1 mmol/l Ca 1,26 mmol/l
Mocznik 20 lmg/dl Kreatyna 0,3 mg/dl Glukoza 84 mg/dl
Transminazy AST 33 U/L ALT 24U/L GGT 13 U/L
Gazometria : pH 7,419 p CO 35,0 mmHg HCO 22l mmol/l BE 2,4 mmol/l
Mocz bad og :pH 7,5 c.wl.1,010 pozostale parametry bez zmian
plyn mozgowo rdzeniowy bezbarwny,klarowny,leukocyty -2 Odczyn None-Apela(-)
odczyn Pandy'ego(-) bialko 22mh/dl,cukier-67mg/dl chlorki-360
Mocz toksyny-ujemny
EKG-rytm zatokowy o czestosci 96/min Normogram.Polpionowa pozycja
serca.Zapis w granicach normy.
Konsultacja laryngologiczna:nos drozny,w jamach nosa skapa sluzowa
trsc,gardlo ,migdalki wyraznie rozpulchnione,zaczerwienione.Bebenki -bz
TK glowy:Struktury mozgu i mozdzku prawidlowe,bez zmian
ogniskowych.Zbiorniki mozgu prawidlowe,symetryczne.Nie stwierdzono efektu
masy ani cech obrzeku mozgu.Nie stwierdzono krwiaka przmozgowego ani
krwawienia podpajeczynowkowego.Po podaniu kontrastu nie uwidoczniono
wzmocnien patologicznych.
Zastosowano leczenie:Acyklvir

Moje pytanko brzmi:co sie moze tak naprawde dziac z tym dzieckiem.Bo chyba
zapalenie gardla tak sie nie objawia ze dziecko traci przytomnosc.Rodzice
malej sa przerazeni,co moga zrobic?Prosze o jakakolwiek podpowiedz.

Pozdrawiam.Magda

2. Data: 2004-08-07 14:54:26

Temat: Re: Prosze o pomoc
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Aug 2004 16:03:39 +0200, Mrowka wrote:

[...]
> Moje pytanko brzmi:co sie moze tak naprawde dziac z tym dzieckiem.Bo chyba
> zapalenie gardla tak sie nie objawia ze dziecko traci przytomnosc.Rodzice
> malej sa przerazeni,co moga zrobic?Prosze o jakakolwiek podpowiedz.

Abstrahując częściowo od konkretnego przypadku - oczywiście, że
zapalenie gardła może dać utratę przytomności. Na przykład w mechanizmie
drgawek gorączkowych, które mają to do siebie, że u dzieci się zdarzają.
I dają utratę przytomności. I nie zawsze wyglądają typowo.

Tym bardziej, że dziecko miało juz zaburzenia świadomości w przebiegu
wysokiej gorączki...

Dziecko miało wykonane wszelkie badania, o jakich bym był w stanie
pomyśleć (aczkolwiek zaznaczam, ze nie jestem pediatrą).

Twój post brzmi tak, jakbyś podejrzewała, ze ci wstrętni lekarze coś
przed wami ukrywają. Myślę, ze nie masz racji.

Jeśli macie wątpliwości - rozmawiajcie z lekarzem, który dziecko widział
i badał. Nikt przy zdrowych zmysłach (a już na pewno żaden lekarz)
zdalnie, przez internet, nie podejmie się wydania wiążącej opinii.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-07 15:58:58

Od: "Mrowka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I dają utratę przytomności. I nie zawsze wyglądają typowo.
>
> Tym bardziej, że dziecko miało juz zaburzenia świadomości w przebiegu

Tak,tylko ze przy tej drugiej chorobie dziecko nie mialo wysokiej
temperatury a wrecz przeciwnie.

> Twój post brzmi tak, jakbyś podejrzewała, ze ci wstrętni lekarze coś
> przed wami ukrywają. Myślę, ze nie masz racji.

Po prostu probujemy sie dowiedziec dlaczego kazda choroba malej konczy sie
utrata przytomnosci,bo chyba nie jest to normalne.

> Jeśli macie wątpliwości - rozmawiajcie z lekarzem, który dziecko widział
> i badał. Nikt przy zdrowych zmysłach (a już na pewno żaden lekarz)
> zdalnie, przez internet, nie podejmie się wydania wiążącej opinii.

Wiem.Liczylam tylko,ze moze ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem badz cos
nam podpowie.
Pozdrawiam i dziekuje.

Magda

Soczewki kontaktowe Purevision