Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.
onet.pl
From: "GAJA" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Prosze o pomoc - metodologia
Date: 6 Jun 2004 22:04:38 +0200
Organization: Onet.pl SA
Lines: 41
Message-ID: <0...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1086552278 23597 213.180.130.18 (6 Jun 2004 20:04:38
GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 6 Jun 2004 20:04:38 GMT
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 217.96.219.81, 192.168.243.39
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:273457
Ukryj nagłówki
Witam wszyskich serdecznie. Studiuje psychologie i niedlugo mam egzamin z
metodologii badan psychologicznych. Jak dotad zaden przedmiot nie sprawial mi
trudnosci ale ta metodologia mnie pokonala na calego... no poprostu jakos nie
umiem tego objac. Mam kilka podanych zagadnien przez wykladowce i kilka
przykladowych pytan testowych. Czy znajdzie sie ktos, kto moglby mi pomoc w
ogarnieciu tego wszyskiego? Z gory bardzo dziekuje za pomoc.
1. W jakim stopniu użyte wskaźniki empiryczne uznać można za dobre
egzemplifikacje pojęć teoretycznych?
2. Dla jakiego rodzaju trafnosci nadania zbiorowe, których każda z grup
eksperymentalnych testowana jest osobno, stanowią poważne zagrożenie?
3. Jaka trafnością charakteryzują sie zwykle w porównaniu z badaniami
eksperymentalnymi, badania nieeksperymentalne?
4. Ile grup ma eksperyment 2x2x3?
5. Jaka największa ilość istotnych interakcji występuje w eksperymencie 2x4?
6. Jaka największa ilość istotnych interakcji występuje w eksperymencie 2x3?
7. Jaka największa ilość istotnych prostych efektów głównych wystąpić może w
eksperymencie 2x3?
8. Jaka największa ilość istotnych efektów głównych może wystąpić w
eksperymencie 3x3?
9. Jaka największa ilość istotnych prostych efektów głównych może wystąpić w
eksperymencie 3x3?
10. Co oznacza istotna interakcja trzech zmiannych?
11. Jaka jest maksymalna ilość istotnych interakcji prostych w badaniu 2x2x3?
12. Jaka jest maksymalna ilość istotnych interakcji nie licząc interakcji
prostych w badaniu 2x2x2x2?
13. Co stanowi mocną stronę badań z powtarzalnymi pomiarami?
14. Jaki problem trafności wewnętrznej rozwiązany jest przynajmniej częściowo
w następującym schemacie badawczym: G1 (OA1 x OB2), G2 (OA1 OB2)?
15. Jaki problem trafności pozostaje nie rozwiązany w schemacie przerywane
szeregi czasowe z niezrównoważoną grupą kontrolną?
16. Jakiego rodzaju badanie charakteryzuje błąd o niskiej trafności
wewnętrznej, wysokiej trafności konstruktów i wysokiej trafności zewnętrznej?
To by bylo tyle kosmosu, z reszta umiem sobie poradzic.. ale za pomoc przy tym
bede mocno zobowiazana
Gaja
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
|