Prunus lusitanica

1. Data: 2003-01-27 17:17:48

Temat: Prunus lusitanica
Od: "Bpjea" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Czy ktos z grupowiczow ma w ogrodzie Prunus lusitanica lub slyszal o uprawie
tej rosliny w Polsce?
pozdrawiam,

Bpjea

2. Data: 2003-01-27 18:08:44

Temat: Re: Prunus lusitanica
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl> napisał w wiadomości
> Czesc,
> Czy ktos z grupowiczow ma w ogrodzie Prunus lusitanica lub slyszal o
> [...]
Pewnikiem jeszcze o "Variegate" chodzi ?
Hmmm.... Ładne, ale w naszym klimacie tylko do najbliższej zimy.
Przykro mi
Pozdrawiam
Michał.

3. Data: 2003-01-27 18:26:13

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bpjea

> Czesc,
> Czy ktos z grupowiczow ma w ogrodzie Prunus lusitanica lub
> slyszal o uprawie
> tej rosliny w Polsce?
> pozdrawiam,
>
> Bpjea

Prunus lusitanica to zimozielony krzew wystepujacy w Hiszpanii i
Portugalii.W Europie Środkowej sadzony w cieplejszych rejonach w parkach i
ogrodach.W Polsce małe szanse powodzenia w uprawie.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

4. Data: 2003-01-27 19:30:05

Od: "Bpjea" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pewnikiem jeszcze o "Variegate" chodzi ?
>Hmmm.... Ładne, ale w naszym klimacie tylko do najbliższej zimy.
> Przykro mi
>Pozdrawiam
> Michał.

Czesc,
nie musi ci byc przykro, bo bardziej zalezy mi na informacji niz na
roslinie. Poza tym nie chodzi o "Variegate", tylko forme zielona
(naturalna).
Dzieki w kazdym razie.

pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2003-01-27 19:35:13

Od: "Bpjea" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie Boguslawie,
Dziekuje za informacje. W gruncie rzeczy tego sie spodziewalem. Nie
slyszalem dotychczas o eksperymentach z sadzeniem tej "wisienki".

Najbardziej zalezy mi na osobistych doswiadczeniach grupowiczow z ta
roslina.

pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2003-01-27 20:38:54

Od: "Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te zimozielone cudo spotykane jest w ogrodach kolekcyjnych, zaTrees and
Shubs Hardy in the British Isles By W.J. Bean, I.S.O, Royal Botanic
Gardens, Kew 1939 - Native of Spain and Portugal; introduced in 1648
(Aiton). In all but the coldest parts of Great Britain the Portugal laurel
is one of the handsomest and most effective of evergreens. Dalej jest o
odpowiednich zacisznych stanowiskach, wiec zapewne bedzie żyć

pozdrawiam
Piotrek
p...@a...com.pl
www.ag-complex.com.pl

7. Data: 2003-01-27 21:10:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> wrote in message
> [...]
> is one of the handsomest and most effective of evergreens. Dalej jest o
> odpowiednich zacisznych stanowiskach, wiec zapewne bedzie żyć

Chyba nie sugerujesz, ze w Polsce jest rownie lagodny klimat jak w Anglii?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-01-27 21:14:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest rzecza jasna, ze w klimacie Angli moze rosnac znacznie wiecej gatunkow
niz u nas. Jednak wszystkie wiadomosci o P. lusitanica przydadza mi sie. Nie
zasugeruje sie bynajmniej tym, ze cos uwazane jest w Angli za "hardy".

pozdrawiam,
Bpjea

<2fhZ9.61692$i73.14781406@twister.neo.rr.com>...

9. Data: 2003-01-27 22:16:33

Od: "Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie sugeruję
zależy w której strefie
np władysławowo i okolice helu mozna uznac za 4 strefe klimatyczną czyli jak
holandia i anglia
co do angli to przeciez pisze the coldest parts of Great Britain.

a aurukarie o srednicy pnia 45 cm w gruncie pan widzial bo ja tydzień temu
tak :)
moim zdaniem wymagania podobne do prunus laurocerasus ma ten prunus
pozdrawiam
piotrek

wiadomości news:2fhZ9.61692$i73.14781406@twister.neo.rr.com...

10. Data: 2003-01-27 22:17:42

Od: "Piotr.Tomczak" <P...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

i tak by powiedział moj student na zajeciach dendrologiii na sggw
i uwazajac panów za profesjonalistów nawet nie smialem w to wątpić

> [...]
>
> pozdrawiam,
> Bpjea
>

> Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości:

gdzie kupic miedzian?
Phyllostachys
Skrzynki lęgowe dla ptaków
wakacyjna sylwetka...