Przechowywanie mąki z pełnego przemiału

1. Data: 2009-02-12 12:13:40

Temat: Przechowywanie mąki z pełnego przemiału
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak przechowywać mąkę żytnią i pszenną z pełnego przemiału, razową itp?
Podobno tłuszcz jełczeje i maksymalna jej trwałość to 3-6 miesięcy.
Niestety nie da się kupić tanio małej ilości takiej mąki. W sklepie to
powyżej 4 zł za kg żytniej + dużo paliwa na poszukiwania sklepu. Zakup 6 kg
w sklepie kosztuje mnie więcej niż 30 kg w młynie. Zatem kupiłem w tym
drugim i nie wiem co z tą mąką zrobić, żeby przedłużyć jej trwałość.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2009-02-12 17:47:32

Temat: Re: Przechowywanie mąki z pełnego przemiału
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
> [...]
> kg w sklepie kosztuje mnie więcej niż 30 kg w młynie. Zatem kupiłem w tym
> drugim i nie wiem co z tą mąką zrobić, żeby przedłużyć jej trwałość.

Kup worek gęsto tkany, mąkę przesiej przez gęste sito i rozsyp na stołach w
suchym pomieszczeniu, trzeba ją wysuszyć. Po wysuszeniu wsypać do worka i
przechowywać w chłodnym ale suchym pomieszczeniu - raz na jakiś czas
powtórzyć te czynności. Sianie napowietrza mąkę (mąka oddycha, podobnie
kasze) oraz usuwa szkodniki - dorosłe a nawet jajka... Ale to z mąką
drobnego przemiału razowe wysuszyć zapakować do woreczków i w zbiorczym
worku wsadzić do zamrażarki...

3. Data: 2009-02-12 18:14:10

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kasze) oraz usuwa szkodniki - dorosłe a nawet jajka... Ale to z mąką
> drobnego przemiału razowe wysuszyć zapakować do woreczków i w zbiorczym

Myślałem właśnie o zamrażarce. A jak taka mąka później wygląda? Nie bryli
się? Kwasi się dobrze?

4. Data: 2009-02-12 22:12:14

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lut, 13:13, Jan Werbiński <j...@j...com>
wrote:
> [...]
>
> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Na stronie (linki) znajdziesz pojemniki większe i mniejsze - nadajace
się do zimnych i gorących środowisk, a także z metalu:

http://sklep.gastromer.pl/

http://sklep.gastromer.pl/prod/161205_6976.php

5. Data: 2009-02-12 22:31:58

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lut, 19:14, Jan Werbiński <j...@j...com>
wrote:

> [...]
> się? Kwasi się dobrze?
>
> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

http://sklep.gastromer.pl/prod/064990_6414.php przy większych
potrzebach - widziałem także z zamkiem.

6. Data: 2009-02-13 05:10:29

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> [...]
> się? Kwasi się dobrze?
>
> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Nie wiem, trzymamy różne produkty w zamrażarce - dawniej było tu tyle
strąkowca, że z fasoli czy grochu tylko trociny mi zostawały. Gdy
włożyłem zbiory do zamrażarki nie były porażane. A w mące może żyć
wiele owadów - twoich konkurentów, stąd trzeba mieć sito, mąkę
wysuszyć, aby nie stęchła - my to robimy w piekarniku na termoobiegu z
niską temperaturą i dopiero wtedy wsypać do worka.
Tutaj link do innych pojemników:
http://www.smak-kuchni.pl/?podkat=54

7. Data: 2009-02-16 07:53:51

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gn149q$ar9$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> drugim i nie wiem co z tą mąką zrobić, żeby przedłużyć jej trwałość.
> Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

W ten oto sposób dowiedziałeś się dlaczego Niemcy produkują tyle typów
żarnowych domowych młynków do zboża!

Pozdrawiam!
Tadeusz

8. Data: 2009-02-16 09:21:24

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lut, 08:53, "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl>
wrote:
> [...]
l...

> W ten oto sposób dowiedziałeś się dlaczego Niemcy produkują tyle typów

DOKŁADNIE. Ale wystarczy młynek - przystawka do robota KitchenAid,
ten do mielenia wszystkich ziaren (suchych i oleistych), bo zboże w
ziarnie najłatwiej się przechowuje i w domowym młynku będzie
najpełniej ziarnisty...

9. Data: 2009-02-16 09:23:51

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wrote:
> [...]
l...

> W ten oto sposób dowiedziałeś się dlaczego Niemcy produkują tyle typów

Nauczeni wojnami, zabierali też żarna chłopom w Polsce - wiedzieli jak
niszczyć ludzi...

Żurrrrr
czekolada gorzka 99%
OBIADEK