Przedszkole publiczne a niepubliczne ...

następny post »
From: kaszpir <k...@t...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Przedszkole publiczne a niepubliczne ...
Date: Fri, 9 Oct 2009 06:35:39 -0700 (PDT)

Witam !

W następnym roku moje córeczki (obecnie 2,5 letnie bliźniaczki) będą
chodziły do przedszkola.
Obecnie chodzą do żłobka.

Wstępnie mamy załatwione miejsca w przedszkolu prywatnym.
Z tego co dzwoniła żona opłata z jedzeniem wynosi 350zł + 50% ceny za
drugie dziecko ...

W przedszkolu publicznym opłata z jedzeniem wynosi 234zł. + zapewne
też 50% za drugie dziecko (ale tego nie wiem bo nie dzwoniłem).

Czyli wyszło tak:

Miesięczne opłaty za 2 dzieci w przedszkolu prywatnym - 525zł.
Miesięczne opłaty za 2 dzieci w przedszkolu publicznym - 360zł ...

Różnica w cenie więc około 165zł ...

Czym tak naprawdę różni się przedszkole prywatne od publicznego ? Czy
publiczne jest "pewniejsze" ze względu na "nadzór" odpowiednich władz
i przestrzeganie "standardów" (wyżywanienie,kadra i itd) ?
Czy w prywatnym wszystko jest wliczone w cenę czy trzeba (powinno) się
jeszcze coś "dopłacać" ? A jak wygląda to w publicznym ?

Obecnie dzieciaki chodzą do żłobka publicznego i jesteśmy bardzo
zadowoleni z tego żłobka.
Płacę razem (z wyżywieniem + komitetem) około 430zł.

Jakie są Wasze opinię ?
Czy lepiej przedszkole publiczne czy jednak prywatne ?

Publiczne wygląda na tańsze (no chyba że sa jakieś "ukryte" dodatkowe
opłaty) , ale czy to co oferuje stoi na takim samym poziomie jak w
prywatnym ?
A czy prywatne nie jest nastawione na "zysk" więc "oszczędności"
kosztem ... dzieci (gorsze i mniej jedzenia) , słabsza kadra , brak
tak naprawdę opłaconych dodatkowych zajęć i itd ...