Przedszkole publiczne a niepubliczne ...

1. Data: 2009-10-09 13:35:39

Temat: Przedszkole publiczne a niepubliczne ...
Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

W następnym roku moje córeczki (obecnie 2,5 letnie bliźniaczki) będą
chodziły do przedszkola.
Obecnie chodzą do żłobka.

Wstępnie mamy załatwione miejsca w przedszkolu prywatnym.
Z tego co dzwoniła żona opłata z jedzeniem wynosi 350zł + 50% ceny za
drugie dziecko ...

W przedszkolu publicznym opłata z jedzeniem wynosi 234zł. + zapewne
też 50% za drugie dziecko (ale tego nie wiem bo nie dzwoniłem).

Czyli wyszło tak:

Miesięczne opłaty za 2 dzieci w przedszkolu prywatnym - 525zł.
Miesięczne opłaty za 2 dzieci w przedszkolu publicznym - 360zł ...

Różnica w cenie więc około 165zł ...

Czym tak naprawdę różni się przedszkole prywatne od publicznego ? Czy
publiczne jest "pewniejsze" ze względu na "nadzór" odpowiednich władz
i przestrzeganie "standardów" (wyżywanienie,kadra i itd) ?
Czy w prywatnym wszystko jest wliczone w cenę czy trzeba (powinno) się
jeszcze coś "dopłacać" ? A jak wygląda to w publicznym ?

Obecnie dzieciaki chodzą do żłobka publicznego i jesteśmy bardzo
zadowoleni z tego żłobka.
Płacę razem (z wyżywieniem + komitetem) około 430zł.

Jakie są Wasze opinię ?
Czy lepiej przedszkole publiczne czy jednak prywatne ?

Publiczne wygląda na tańsze (no chyba że sa jakieś "ukryte" dodatkowe
opłaty) , ale czy to co oferuje stoi na takim samym poziomie jak w
prywatnym ?
A czy prywatne nie jest nastawione na "zysk" więc "oszczędności"
kosztem ... dzieci (gorsze i mniej jedzenia) , słabsza kadra , brak
tak naprawdę opłaconych dodatkowych zajęć i itd ...

2. Data: 2009-10-09 13:51:29

Temat: Re: Przedszkole publiczne a niepubliczne ...
Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał

> W przedszkolu publicznym opłata z jedzeniem wynosi 234zł. + zapewne
> też 50% za drugie dziecko (ale tego nie wiem bo nie dzwoniłem).

Tylko do tego się odniose ... zadzwoń i zapytaj konkretnie bo wcale nie musi
tak być.
Ja mam bliźniaki w publicznym i na drugie dziecko na 10 zł zniżki z opłaty
stałej.

Pozdrawiam
MOLNARka

3. Data: 2009-10-09 14:05:51

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com..
.

> Jakie są Wasze opinię ?
> Czy lepiej przedszkole publiczne czy jednak prywatne ?

Są dobre przedszkola publiczne i kiepskie przedszkola publiczne. I
prywatne też bywają świetne i kiepskie.
Pytaj o konkretne przedszkole rodziców, którzy tam mają swoje dzieci,
inaczej dostaniesz ogólniki.

4. Data: 2009-10-09 21:18:33

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kaszpir wrote:
> [...]
>
> W przedszkolu publicznym opłata z jedzeniem wynosi 234zł. + zapewne
> też 50% za drugie dziecko (ale tego nie wiem bo nie dzwoniłem).
[...]
> [...]
> kosztem ... dzieci (gorsze i mniej jedzenia) , słabsza kadra , brak
> tak naprawdę opłaconych dodatkowych zajęć i itd ...

Prywatne jest podejrzanie tanie. W praktyce i tu i tu licz sie wiec z
oplatami za:
- pana Mariana (gimnastyka) - u nas "obowiazkowa"
- pania Rytmiczke - tez obowiazkowa
- tance
- angielski
- łotewer...
Do tego "grupowe", ktore u nas jest przeznaczone na teatrzyki,
wycieczki, prezenty swiateczne, materialy plastyczne

Pozdro

Maseł

5. Data: 2009-10-10 05:23:00

Od: pol_cia <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

test

6. Data: 2009-10-10 06:44:04

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
[...]
|Czym tak naprawdę różni się przedszkole prywatne od publicznego ? |
musisz rozróżnić dwie kwestie - jest przedszkole publiczne ( w całości
sponsorowane przez samorząd ) jest przedszkole niepubliczne ( gdzie samorząd
dopłaca pewną kwotę na dziecko a reszta uiszczana jest w ramach czesnego ) i
jest przedszkole prywatne ( całkowicie uniezależnione od władz
samorządowych ).
Mogę Ci napisać jak u nas wyglądało przedszkole niepubliczne.
Czesne ( lata 2004-2008 ) od 90 zł do 140 zł + wyżywienie miesięcznie ok 80
zł.
W tym dziecko miało :
- zajęcia z logopedą
- rytmikę
- zajęcia taneczne
- gimnastyka korekcyjna
- angielski ( w zerówce codziennie po 30 min )
- w ramach prowadzonych zajęć - nauka gry w szachy, gry zespołowe, gry
planszowe ( bo się okazało że 3/4 latek w szachy i owszem ale w chińczyka ni
w ząb ),
- wszelkie wycieczki organizowane w ramach zajęć ( do straży pożarnej do
dentysty )
- wszelkiego rodzaju pomoce naukowe

Dodatkowo płaciło się li jedynie za wyjście do teatru, kina czy wyjazdy na
wycieczki grupowe.
No ale tak jest u nas :) Każde przedszkole jest inne :)

--
Kasia + Weronika (8-latka - już II klasa) + 0,5 Maćka ( 1,5 roku )
gg 181718

7. Data: 2009-10-11 20:09:22

Od: "Anika" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasze przedszkole (państwowe) wychodzi zdecydowanie drożej niż podał autor
wątku - za pierwsze i drugie dziecko płacę dokładnie tyle samo - nie ma
żadnych zniżek za kolejne dziecko...
Starsze może wychodzi nieco drozej bo ma więcej zajęć dodatkowych które są
oczywiście dodatkowo płatne (obowiązkowa rytmika dla każdego dziecka w
przedszkolu + angielski, korektywa, tańce -za każde zajęcia w okolicy 30zł)
Łączny koszt za miesiąc w przedszkolu za 2 dzieci to około 820-850zł
Jak się domyślam ceny są zależne od miejscowości, stawki żywieniowej (w
naszym 6,5zł dniówka), zależy też czy dziecko jest tylko na postawie
programowej (do godz. 13.00) czy dłużej,
co do jedzenia i opieki... szczerze mówiąc nie jestem przekonana co do faktu
że w państwowym lepiej... czytając menu naszego przedszkola często mam
wątpliwości czy jakikolwiek dietetyk ma udział w jego tworzeniu... Jeżeli
chodzi o panie - w zasadzie można by uznać że to loteria... w przedszkolu są
panie które sa uwielbiane przez dzieci oraz inne mniej lubiane żeby nie
powiedzieć brzydko
komitet rodzicielski - ponad 40zł za każde dziecko - pokrywa to koszty
teatrzyków, jednej wycieczki w ciągu roku oraz prezenty na zakończenie dla
ostatnich grup i wyprawki typu kredki, plasteliny, kartki itp. W efekcje
jednak każdy musiał dostarczyć np ryzę papieru do ksero bo dzieciom za
szybko wychodzi...

Każde przedszkole jest inne - młody kiedyś chodził do innego również
państwowego - stawka żywieniowa może o 50gr wyższa ale jedzenie urozmaicone
i jakby bardziej dobrane ze soba potrawy

Anika

8. Data: 2009-10-12 12:40:32

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> Czym tak naprawdę różni się przedszkole prywatne od publicznego ?

Trudno zgadnac obcym ludziom, czym roznia sie TE wlasnie, opisywane przez
Ciebie, przedszkola. Ja ich nie znam.

> Czy
> publiczne jest "pewniejsze" ze względu na "nadzór" odpowiednich władz
> i przestrzeganie "standardów" (wyżywanienie,kadra i itd) ?

Niekoniecznie. Zaleznie od gminy - bogata vs. biedna, dbajaca o mieszkancow,
czy srednio, stawiajaca na wychowanie przedszkolne, czy nie.

> Czy w prywatnym wszystko jest wliczone w cenę czy trzeba (powinno) się
> jeszcze coś "dopłacać" ?

Zalezy. Za niektore zaj. dodatkowe trzeba dodatkowo placic, jak sama nazwa
wskazuje. ;-)

> Czy lepiej przedszkole publiczne czy jednak prywatne ?

_Dla nas_ lepiej prywatne. Publicznych placowek nie znam.

> A czy prywatne nie jest nastawione na "zysk" więc "oszczędności" kosztem
> ... dzieci

Zalezy. W _naszym_ b. duzo sie inwestuje w dzieci - szkolenia wychowawczyn,
nowe zabawki/pomoce do nauki, znakomite zajecia edukacyjne, super kontakt z
rodzicami, nowe podloze na polacu zabaw, podglad internetowy itd.
Generalnie - wlascicielki nie oszczedzaja na rozwoju swojego biznesu. Ale
cena czesnego tez ciagle rosnie, choc chetnych nie brakuje. Ostatnia
podwyzka: 25%. :-/
Iwona
PS: zmien kodowanie, prosze

Restauracja przyjazna dzieciom-Poznań?
Sekcja porządkowa
ubezpieczenie NNW
Re : [OT] tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach
Pytanie o sanatorium.