Przemoc w rodzinie - gdzie się zgłosić o pomoc

1. Data: 2002-05-16 10:25:41

Temat: Re: Przemoc w rodzinie - gdzie się zgłosić o pomoc
Od: "ajtne" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tiomi" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
news:abvuni$86s$1@news.tpi.pl...
> Chciałbym prosić o informację, czy są organizacje , które udzielają pomocy
> rodziną , w których panuje przemoc ( bicie przez ojca, prześladowania,
> znęcanie się psychiczne ) ?

Tak, prawie w każdym większym mieście są Ośrodki Interwencji Kryzysowej,
możesz zlokalizować taki ośrodek dzwoniąc np. pod 988 (telefon zaufania) lub
0-800-12-00-02 (bezpłatna niebieska linia dla ofiar przemocy, telefon
czynny: pn-sob: 10-22, niedziele i święta: 10-16). W ośrodkach pracują
prawnicy, psychologowie, pracownicy socjalni, często przy ośrodku jest
hostel dla ofiar przemocy. POmoc jest udzieana bezpłatnie, nie trzeba
żadnego skierowania.

Pozdrawiam

joa

1. Data: 2002-05-16 10:38:22

Temat: Przemoc w rodzinie - gdzie się zgłosić o pomoc
Od: "Tiomi" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-05-16 11:57:08

Temat: Odp: Przemoc w rodzinie - gdzie się zgłosić o pomoc
Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tiomi <t...@p...fm>:
> czy są organizacje , które udzielają pomocy
> rodziną , w których panuje przemoc (..)

Sa np Osrodki Interwencji Kryzysowej.

Melisa

1. Data: 2002-05-16 12:19:11

Od: "Tiomi" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki ...

1. Data: 2002-05-16 13:21:30

Od: dwj <j...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziwne, ludzie nie czytaja odpowiedzi .. i w ten spsoob odpowiedz pada
ta sama ale kilka razy.

1. Data: 2002-05-16 14:05:37

Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dwj <j...@d...com>:

> Dziwne, ludzie nie czytaja odpowiedzi .. i w ten spsoob odpowiedz pada
> ta sama ale kilka razy.

Albo jeszcze nie maja sciagnietych odpowiedzi na dysk :) Odpowiadaja,
wysylaja, sciagaja nowe i czytaja, ze juz ktos to samo odpowiedzial.

Melisa

1. Data: 2002-05-16 15:20:20

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chciałbym prosić o informację, czy są organizacje , które udzielają pomocy
> rodziną , w których panuje przemoc ( bicie przez ojca, prześladowania,

Trochę już przynudzam dziś z tą grupową stroną,
ale w Linkach znajdziesz też adresy stron pomocowych,
a także numery telefonów zaufania.
Pozdrawiam
E.
www.psphome.htc.net.pl

1. Data: 2002-05-17 06:06:29

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym prosić o informację, czy są organizacje , które udzielają pomocy
> rodziną , w których panuje przemoc ( bicie przez ojca, prześladowania,
> znęcanie się psychiczne ) ?

Najważniejszą organizacją, która SKUTECZNIE pomaga ofiarom przemocy jest
wymiar sprawiedliwości, a konkretnie prokurator rejonowy, gdzie należy
bezzwłocznie wnieść żądanie ścigania i ukarania sprawcy.
Dorrit

1. Data: 2002-05-17 15:42:54

Od: "Tiomi" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Najważniejszą organizacją, która SKUTECZNIE pomaga ofiarom przemocy jest
> wymiar sprawiedliwości, a konkretnie prokurator rejonowy, gdzie należy
> bezzwłocznie wnieść żądanie ścigania i ukarania sprawcy.

No cóż, ja to wiem ( choć tu nasuwa mi się pytanie czy poradnie rodzinne,
psychologiczne są w takich przypadkach bezradne ? ), Pani to wie , lecz
ofiara boi się nasilenia ataków ze strony "męża" , jest bezradna, brak jej
wsparcia. Potrzebuje kogoś , kto ją wspomoże, doradzi, poprowadzi,
uświadomi, obroni ...

Prokurator to urzędnik, a sprawy sądowe trwają wiele lat ...

Pozdrawiam
Tiomi

1. Data: 2002-05-18 15:29:06

Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No cóż, ja to wiem ( choć tu nasuwa mi się pytanie czy poradnie rodzinne,
> psychologiczne są w takich przypadkach bezradne ? ),

Całkowicie. Repertuar "pomocy" sprowadza się do kilku frazesów typu
"odwagi!" "Nie bój się" , "bądź dzielna" itp. Ośrodek Interwencji Kryzysowej
może jeszcze przez pół roku nocować i karmić ofiary przemocy. I to wszystko.

> ofiara boi się nasilenia ataków ze strony "męża" , jest bezradna, brak jej
> wsparcia. Potrzebuje kogoś , kto ją wspomoże, doradzi, poprowadzi,
> uświadomi, obroni ...

Może przecież do każdej awantury wzywać policję, zapisać się na karate, albo
walić chłopa wszystkim co ma pod reką. Najlepiej nadają się do tego sprzęty
kuchenne, zwłaszcza wałek i patelnia. Noża trzeba unikać - zabijesz bestię -
pójdziesz siedzieć jak za człowieka. Za nic nie uciekać. Jak uciekniesz, mąż
szybko zadłuży mieszkanie i zamieni go w chlew. Po pół roku zwykle nie ma
już gdzie z dziećmi wracać, SM przejmuje lokal za długi.

> Prokurator to urzędnik, a sprawy sądowe trwają wiele lat ...

A adwokat kosztuje i błędne koło się zamyka. W biedzie najlepiej sprawdzają
się przyjaciele. Ale nikt za ofiarę walczył nie będzie. Walczyć musi sama i
dla dobra dzieci za wszelką cenę znaleźć siły do tej bezwzglednej walki.
Dorrit

> Pozdrawiam
> Tiomi

prosba o pomoc - ankieta dot. osob korzystajacych z I-netu i Komunikatorów
Muzyka w Trójce;))
HELP me ! moze ktos pomoze !!!
niesmialosc
RADOŚĆ