Przepis na gulasz

11. Data: 2009-10-28 11:08:47

Temat: Re: Przepis na gulasz
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message
news:hc98fe$j6e$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Marynować 2-3 dni (polać octem, obłożyć pokrojoną cebulą, liściem
> laurowym, pieprzem i zielem angielskim, docisnąć deseczką i przechowywać
> w lodówce, co około 12h obracać). Potem tę marynatę opłukać dokładnie,
> mięso posolić i obsmażyć na rozgrzanym tłuszczu, następnie dusić w
> brytfannie mniej więcej godzinę na każdy kg mięsa. Pod koniec duszenia
> można dodać świeżo skrojonej cebulki, grzybów suszonych (wtedy będzie
> pieczeń z sosem grzybowym). I na zimno też można spożywać.
>
> Ewa

Dobry jest do tego marynowania garnek kamienny albo duży gar lub wiadro
emaliowane. Kawałki mięsa przekłada się codziennie z góry na dół. Zalewa
niezbyt dobrze pachnie, więc dobry jest jakiś balkon, najlepszy z wystawą
północną. Można też nastrzykiwać bejcą mięso dla równomiernego i szybkiego
marynowania. Mięso w marynacie skruszeje.
Mozna tez użyć mięsa świeżego - gdy nie ma czasu - trzeba pamiętać, że
wołowina po krótkiej obróbce jest miękka, dopiero po dłuższym smażeniu
twardnieje i trzeba wytrzymać jeszcze dłużej na ogniu, aby ponownie zmiękła,
czyli gotować smazyć czy piec na małym ogniu - wtedy nabierze smaków z
przypraw. Solimy ją od początku, lecz z umiarem, zostawiając sobie na koniec
dosalanie - wszak sosy odparowywują , a mięso sie kurczy i łatwo przesolić -
wtedy ratunkiem jest włożenie do sosu surowych ziemniaków i ugotowanie ich.
Oczywiswcie sos można zagęścić mąką i śmietaną - czyli sól znajdzie się w
wiekszej ilości sosu i nie będzie jej nadmiar przeszkadzać. Gdyby jednak i
to było za mało (errare humanum est) solimy mniej ziemniaki i dodatki np.
surówki.

12. Data: 2009-10-31 17:40:08

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po ugotowaniu, kiedy już zmiękła.

Ok, gulasz gotowy. Sos wyszedl super. 1.5kg miesa, 1.5kg cebuli, 0.5kg
papryki, pomidory z puszki, papryczka ostra..

Podsmazylem najpierw na oleju (olej goracy, kuchnia cala zapryskana)
mieso obtoczone lekko w mace, wrzucilem do wody, w ktorej wczesniej
gotowalem pare warzyw. To sie z pol godziny pogotowalo na srednim
ogniu zanim skonczylem smazyc wszystko mieso - 1.5kg to nie w kij
dmuchal w koncu. Potem zmniejszylem ogien do min. i zaczalem zabawe z
cebula, papryka, pomidorami itd. W tym czasie mieso (nie wiem, czy za
krotko bylo smazone, czy co) jakby puscilo zelatyne, bo sie sam sos
zrobil, jak w zwyklym miesie z sosem, nawet nie trzeba bylo smietana
zabielac. Dorzucilem potem wszystko i w sumie dusilo sie w sosie ponad
3h.

Mieso jest w miare miekkie - wlokna nie przeszkadzaja, twarde nie
jest. Ale tez sie w ustach nie rozplywa, nie rozpada sie.

Co zrobilem zle?
--
Olleo

czy ktoś oglądał w TV
Szacowanie ilosci jedzenia na kolacje wigilijna i swieta
Szacowanie ilosci jedzenia na kolacje wigilijna i swieta
jakie cisto do małych silikonowych foremek
Co dziś u Was...