Przepis na ser zolty domowy - obiecalem.

1. Data: 2004-12-05 22:19:59

Temat: Przepis na ser zolty domowy - obiecalem.
Od: "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Wczesniej byl watek o serze zoltym domowym. Obiecalem podeslac swoj przepis
wiec to czynie (z duzym opoznieniem ale jednak):

Składniki:
- 1/2 kg sera białego tłustego (moze byc wiecej lub mniej)
- 1 litr mleka (nie trzeba zmieniać ilosci w przypadku zmiany ilosci sera
bialego)
- pół kostki margaryny
- jedna łyżka octu (dowolny, dobry jest winny)
- jedna łyżka sody oczyszczonej
- jedno żółtko
- przyprawy (sól, pieprze, i wg. uznania (ja daje kminek, albo szczypiorek,
ale można dać co dusza zapragnie))

Przygotowanie:
Ser biały drobno pokruszyć widelcem.
W garnku zagotować mleko. Do gotującego się mleka wrzucić biały ser i chwilę
razem gotować (3-5 minut).
Przecedzić to na sicie (durszlaku).
W tym samym czasie do garnka wrzucić margarynę (ilość margaryny można
zmniejszyć lub zwiększyć w zależności od porządanej tłustości sera).
Na rozgrzany tłuszcz wrzucic to co zostałlo na sicie i obsmażać ciągle
mieszając.
W szklance rozbełtać żółtko z octem i dodać do smażącej się masy.
Dodać przyprawy i dalej smażyć kilka minut.
Na koniec dodać sodę, dobrze wymieszać i zdjąć z gazu.
Powstałą masę przelać / przełożyć do jakiegoś naczynia (miseczki. można też
odciąć spód butelki plastikowej i do tego wlać masę - tą opcję polecam.).
Ostudzić, przykryć i włożyc do lodówki do stwardnienia (parę godzin). Jeśli
użyliśmy butelki to rozciąć butelkę i korzystać z sera do woli. Ser należy
przechowywać przykryty bądź w folii bo wierzch mocno twardnieje.

Smacznego i pozdrawiam.

1. Data: 2004-12-05 23:18:27

Temat: Re: Przepis na ser zolty domowy - obiecalem.
Od: "Halszczak" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A przepraszam, można zamiast margaryny dać masła?

--
Smacznego
Artur

1. Data: 2004-12-06 00:04:33

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Czy ten "żółty ser" rzeczywiście dojrzewa tylko pół godziny. Toż to
ewenement na skalę galaktyczną. I ta margaryna - super składnik. Już jestem
podniecony.
Przypomina mi się wyrób czekoladopodobny.

waldek
===

1. Data: 2004-12-06 10:35:57

Od: "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A przepraszam, można zamiast margaryny dać masła?

pewnie mozna choc ja osobiscie nie probowalem a w przepisie ktory dostalem
stala margaryna. ale sprobowac mozna.

1. Data: 2004-12-06 10:37:21

Od: "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jestem
> podniecony.
> Przypomina mi się wyrób czekoladopodobny.

nie podoba sie - nie robisz. proste. nie jest to dokladnie ser zolty sensu
stricte ale smakuje fajnie i super sie topi w zapiekankach i tego typu
daniach (na zimno tez dobry).

a co do wyrobow czekoladopodobnych - ja lubie ;p

1. Data: 2004-12-06 17:10:10

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel" wrote in message news:cp1cod$ed3$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
> daniach (na zimno tez dobry).
>
> a co do wyrobow czekoladopodobnych - ja lubie ;p

Mi tez ten krotki czas wydaje sie nieco podejrzany... Kiedys moja mama
robila podobny ser, to pamietam, ze sie go meczylo kilka godzin... zreszta
tez z tego powodu zaniechala pozniej tego procederu... ;)
Ale skoro mowisz, ze ok... to chomikuje przepis ;)

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2004-12-06 18:16:09

Od: "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tez z tego powodu zaniechala pozniej tego procederu... ;)
> Ale skoro mowisz, ze ok... to chomikuje przepis ;)

najlepiej raz zrobic i sprobowac - ja bardzo lubie ten "ser" zwlaszcza w
grzankach - dla smakuje super. na pewno nie jest to prawdziwy zolty ser ale
jak dla mnie dosc dobry substytut.

moze go mozna podojrzewac lub inne takie - tego nie probowalem.

1. Data: 2004-12-06 18:42:23

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdrawiam
>
> Szczerze polecam ten żółty ser. Dzięki, żeś mi przepis przypomniał.:-)
(Robiłam go ostatni raz dobre dwa lata temu). Wprowadziłabym jedynie drobną
modyfikację, a mianowicie sody dałabym 1 łyżeczkę od herbaty na 1 kg twarogu.
Pozdrawiam Areta
Ps. Potocznie na twardy ser mówimy ser żółty. Ten też jest żółty, ale to
dzięki margarynie, czy tam masłu.

1. Data: 2004-12-06 19:25:28

Od: "harpia" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie ser zółty tylko serek topiony vel smazony, robie go od lat ale w innej,
łatwiejszej moim zdaniem formie.
Chyba 2-3 tygodnie temu podałam przepis na grupe, tytuł "Sere topiony -
swojski chyba.

1. Data: 2004-12-06 22:39:08

Od: "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
innej,
> łatwiejszej moim zdaniem formie.
> Chyba 2-3 tygodnie temu podałam przepis na grupe, tytuł "Sere topiony -

to nie ten ser. ten ser jest twardy i zolty - kroi sie go normalnie w
plasterki jak ser zolty. to co ty podalas to ser smazony - wyglada i smakuje
zupelnie inaczej od tego.

jaki blender?
Robot kuchenny SIEMENS MK 52800 - gdzie w W-wie promocja ?
Pierniczki Anki - relacja i errata do przepisu
masa z krowek
Czy polecacie firmę MPM (dot. robotów kuchennych)