Przepis na uszka wigilijne

1. Data: 2006-12-04 09:41:03

Temat: Przepis na uszka wigilijne
Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
Pewnie nie raz juz temat wałkowany:-)
Szukam sprawdzonego przepisu na uszka wigilijne - tak żeby ciasto się
pięknie lepiło, a farsz pachniał lasem.
Grzybów suszonych mam opór.
Tylko nie odsyłajcie do googli i archiwum ;-)
agg

2. Data: 2006-12-04 15:57:55

Temat: Re: Przepis na uszka wigilijne
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

mamqa wrote:
> [...]
> pięknie lepiło, a farsz pachniał lasem.
> Grzybów suszonych mam opór.
> Tylko nie odsyłajcie do googli i archiwum ;-)

Ciasto na pierogi wedlug Kota najlepiej mi sie sprawdza:

>3 szklanki mˆki,szklanka gorˆcej wody i ¸yýeczka mas¸a.

A nadzienie to po prostu namoczyc grzyby w goracej wodzie, gdy miekkie,
posiekac, podsmazyc na masle, gdy przestygna, dodac jajko, sol i pieprz,
wymieszac.

Uszka podgotowac we wrzatku, wylozyc na tacke, polac odrobina stopionego
masla, zamrozic. Przelozyc do torebek po zamrozeniu. Tuz przed podaniem
wrzucic do wrzatku, gdy wyplyna, sa gotowe.
MB

3. Data: 2006-12-04 19:51:55

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisa¸(a):

> Ciasto na pierogi wedlug Kota najlepiej mi sie sprawdza:

Potwierdzam. Od czasu, kiedy pozna¸am ten przepis, ýadne pierogi mi nie
straszne :-).

> Uszka podgotowac we wrzatku, wylozyc na tacke, polac odrobina stopionego
> masla, zamrozic. Przelozyc do torebek po zamrozeniu. Tuz przed podaniem
> wrzucic do wrzatku, gdy wyplyna, sa gotowe.

Jeszcze nigdy nie mrozi¸am. Co zrobi, ýeby siŤ nie poskleja¸y? Odczeka
aý obeschnˆ przed wrzuceniem do zamraýalnika? Moýe w tym roku lepiej
sobie z czasem poradzŤ w ćwiŤta, jak chociaý uszka zrobiŤ wczećniej i
zamroýŤ.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2006-12-04 20:07:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message
> [...]
> z czasem poradzŤ w ćwiŤta, jak chociaý uszka zrobiŤ wczećniej i zamroýŤ.

My siŤ nie bawimy:

Ciasto - 1kg mˆki, dwa jajka, dwie szklanki ciep¸ej wody, ¸yzeczka soli.
Grzybowe - grzyby umyte, namoczone na noc, na drugi dzieÄ ugotowane do
miŤkkoćci zmielone w maszynce razem z wczećniej zeszkliwionˆ cebula poddusza
siŤ na patelni, doprawia solˆ i pieprzem, odparowuje nadmiar wilgoci.
MiŤsne - gotowane miŤso wieprzowo-wo¸owe zmielone razem z cebulˆ
doprawione solˆ i pieprzem, poddusza siŤ i odparowywuje.
Gotowanie - do pe¸nej gotowoćci w wodzie osolonej z dodatkiem oleju,
popryskane po odcedzeniu olejem i powstrzˆsane, aby siŤ omaćci¸y z
wszystkich stron aby siŤ nie skleja¸y, po wystygniŤciu w¸oýone do woreczk—w
ćniadaniowych (porcja na 4 osoby - ja za dwie) i zamroýone en block...
Rozmroýenie po wyjŤciu i podgrzaniu (mikrowela) na talerze i zalane
barszczem czerwonym warzywnym, bˆd na rosole podane na st—¸.
Jadamy takýe z roso¸em.

5. Data: 2006-12-04 20:17:43

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Jadamy takýe z roso¸em.

Coś Ci się z literkami stało, Slavi ;-).

Ewa

6. Data: 2006-12-04 20:23:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> Coś Ci się z literkami stało, Slavi ;-).
>
> Ewa

Ale zrozumiałaś. Włamują mi się najczęściej z jebrajskimi alfabetami i
wrzucają skrypty, a te zmieniają mi nastawy OS.

7. Data: 2006-12-04 20:30:16

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Ale zrozumiałaś.

Zrozumiałam, ale do jaj w cieście pierogowym mnie nie przekonasz.

Ewa

8. Data: 2006-12-04 20:32:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> Zrozumiałam, ale do jaj w cieście pierogowym mnie nie przekonasz.
>
> Ewa

Lubisz gnieciuchy? Nigdy (poza chlebem, a i to nie każdym) nie robię ciasta
bez jajek...

9. Data: 2006-12-04 20:40:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message

> Zrozumiałam, ale do jaj w cieście pierogowym mnie nie przekonasz.
>
> Ewa

Zawsze jest kiedyś jakiś pierwszy raz... Spróbuj.
Ja nie mam żadnych ograniczeń pokarmowych, po za smakiem, wyglądem i
zapachem, czasem świadomością i wyobrażeniami...

10. Data: 2006-12-04 21:41:15

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Zawsze jest kiedyś jakiś pierwszy raz... Spróbuj.

Dlaczego pierwszy raz? Kiedyś robiłam tylko z jajkami i było twarde i
nie chciało się sklejać.

> Ja nie mam żadnych ograniczeń pokarmowych, po za smakiem, wyglądem i
> zapachem, czasem świadomością i wyobrażeniami...

Ja też :-).

Ewa

W ODPOWIEDZI
Gorzka cukinia
Masa z mleka skondensowanego
Ekspres do kawy - pomóżcie zidentyfikować
Wzorce Pawki Morozowa