Przepis na zupe cebulowa (potrzebuje)

1. Data: 2001-04-02 07:21:33

Temat: Przepis na zupe cebulowa (potrzebuje)
Od: "Sylvi" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Mniam... ostatnio bylam w restauracji i dla sprobowania wzielam sobie chwalo
na przez wszystkich zupe cebulowa.
I nie zaluje... byla poprostu przepyyyyszna... z pysznymi ptysiami... idealn
ie doprawiona...

Blagam niech mi ktos poda przepis na pyszna zupe cebulowa, bo nie mam zamiar
u wydawac kasy w restauracji, aby moc sie delektowac zupka z cebulki...

Mniam....

Dzieki :-)
Sylwia

1. Data: 2001-04-02 09:24:20

Temat: Re: Przepis na zupe cebulowa (potrzebuje)
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylvi" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> Blagam niech mi ktos poda przepis na pyszna zupe cebulowa, bo nie mam
zamiar
> u wydawac kasy w restauracji, aby moc sie delektowac zupka z cebulki...

A jaka to byla - z plywajaca cebulka i zapieczonym zoltym serem, czy
przecierana?

Poki co przepis na porowa (jeden z pierwszych przepisow, ktore zaadoptowalem
z grupy - do dzis moj ulubiony).

Biale czesci pora pokroic w polplasterki, lekko zeszklic na maselku,
wrzucic do garnka z bulionem, troche posolic, popieprzyc, dosypac lubczyku i
pogotowac kilka minut az pora bedzie miekka. Do tego wsypuje sie grzanki i
posypuje zoltym serem - w wersji dla nieleniwych po posypaniu serem mozna go
zapiec kilka minut (oczywiscie musi wtedy byc w zaroodpornych kokilkach).
Super (chociaz to bardzie w ziemie na rozgrzewke, ale w przyszlym tygodniu
ma byc jeszcze chlodno...).

glodny jak stokoni
Jader

1. Data: 2001-04-02 09:28:06

Temat: Odp: Przepis na zupe cebulowa (potrzebuje)
Od: "Sylvi" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie widzialam plywajacej cebulki, ale moze odcedzili...

Jednak mysle, ze byla to przecierana (i biała)

:-)

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9a9gg5$koa$...@s...man.poznan.pl...

1. Data: 2001-04-02 11:06:28

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zamiar
> u wydawac kasy w restauracji, aby moc sie delektowac zupka z cebulki...

Ja mam przepis na zupe cebulowa z soczewica, jest bardzo smaczna, jesli
chcesz taki przepis, to napisz.

Basia

1. Data: 2001-04-02 11:21:41

Od: "Sylvi" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce bardzo....
Przepraszam ze nie pisze na priv, ale nie wiem dlaczego, nie dziala mi funkc
ja "Odpowiedz nadawcy"....

Sylwia

Użytkownik Barbara <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjn
ych napisał:3...@n...ircx.pl...

1. Data: 2001-04-02 15:01:58

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sylvi <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9a9ni8$c33$...@s...silesia.pik-net.pl...
> Chce bardzo....
> Przepraszam ze nie pisze na priv, ale nie wiem dlaczego, nie dziala mi
funkc
> ja "Odpowiedz nadawcy"....
>
> Sylwia

Zupa cebulowa z soczewica

2-3 duze cebule
2 zabki czosnku
1 szkl. suchej soczewicy ( tej wiekszej-zielonej)
1 kostka bulionu warzywnego lub lyzka Vegety
tarty zolty ser
sos sojowy, imbir, sol, pieprz
olej do smazenia

Na rozgrzanym oleju w glebokiej patelni zeszklic cebule i czosnek drobno
posiekane, gdy beda zlote wsypac sucha soczewice i calosc smazyc ok. minuty
Calosc przelozyc do garnka, dolac 0,5 l wody, wrzucic kostke lub Vegete i
gotowac do miekosci soczewicy (ok. 40 min.).
Gdy soczewica jest miekka i zaczyna sie rozgotowywac doprawic do smaku sosem
sojowym szczypta imbiru pieprzem. Z sola ostroznie, bo i sos i kostka sa
slone.
Jesli zupa wydaje sie zbyt gesta nalezy dolac wody.

Przygotowac grzanki - ja w tosterze rumienie pieczywo tostowe i kroje w
kostke, ale mozma dowolnie - na patelni, czy jak kto lubi.

Podanie: na talerz nalewa sie porcje zupy, posypuje grzankami i tartym serem
i natka pietruszki.

Zycze smacznego

Zupa jest smaczna, pozywna, sycaca i szybko sie robi - obiadek w godzinke od
wejscia do kuchni do podania posilku.

pozdrawiam
Basia>

Mam tez przepis na zupe cebulowa Doroty Stalinskiej, ktora gotowala podczas
swojego niesamowitego przedstawienia pt. "Zgaga czyli tragiczne skutki
poplatania jedzenia z miloscia" (warto obejrzec - brzuch boli ze smiechu)

" Zupa cebulowa z winem Vinello

Ugotowac 1,5 litra wywaru z jarzyn. 0,5 kg cebuli obrac, drobno posiekac,
zrumienic na masle na zloty kolor. Zrumieniona cebule wrzucic do wywaru i
gotowac 10 minut. Dodac 2 kostki przyprawy do zup, 2 kieliszki bialego wina
Vinello i lyzeczke karmelu. Do goracej zupy wkroic kolka plastrow zoltego
sera do kazdego talerza."

Przepisane doslownie

Basia

1. Data: 2001-04-03 06:42:23

Od: "Renata Zając" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię tak:
3-4 cebule (spore) kroję w plasterki, wrzucam na rozgrzany w garnku olej i
smażę aż do zrumienienia, dodaję do tego łyżkę mąki i energicznie mieszam.
Podsmażam to chwilkę i dodaję ok. 1 l bulionu (oczywiście z kostki ;-)))
Niech to się jeszcze pogotuje ok. 20 min. na małym ogniu, pod przykryciem.
Do tego grzanki i żółty ser - rewelacja!
Można też tak- początek jak wyżej, dodać oprócz bulionu 2 ziemniaki
pokrojone w kostkę i gotować aż będą miękkie. Całość zmiksować. Dodatki jak
wyżej, również wychodzi świetne.
Pozdrawiam i życzę smacznego, R.

Użytkownik Sylvi <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9a99fu$34j$...@s...silesia.pik-net.pl...