Przepisy na drinki z alkoholem

1. Data: 2003-08-29 07:59:07

Temat: Przepisy na drinki z alkoholem
Od: Eulalka <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkie oryginalnie bazują na syropach Monin, ale pewnie można też
użyć innych (choć za te inne już nie mogę gwaratwować - z Moninami sa
super!)

PIna Colada:
^^^^^^^^^^^^^
20 ml Monin Kokos
40 ml rumu
75 ml soku ananasowego
Blenderowac z kruszonym lodem, podawać w szklanicy hurricane

Margarita
^^^^^^^^^
20 ml dowolnego syropu (sugerowany: banan, wisnia, morela, truskawka,
kiwi, mango, owoc pasiflory, brzoskwinia)
40 ml Tequili
20 ml Monin Curacao Triple Sec (smak bezbarwnego Curacao)
20 ml Monin Sok z limony mix
Blenderować z dużą ilościa lodu, podawać w kieliszku koktailowym

Daiquiri
^^^^^^^^^^^
20 ml dowolnego syropu
40 ml rumu
20 ml Monin sok z limony mix
świeże owoce (takie same jak wybrany smak)

Kir Royal
^^^^^^^^^^
15 ml Monin Czarna POrzeczka
Dopełnić szampanem lub winem musującym
POdawać w kieliczku szampańskim (flet)

Fuzzy Navel
^^^^^^^^^^^^^
30 ml Monin brzoskwinia
40 ml wódki
dopenić sokiem pomarańczowym
Blenderować z dużą ilością lodu, podawać w szklanicy hurricane

Słodko-piekący shot pod nazwą SKEE
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Receptura (na 4 porcje) tego drinka:
80 ml wódki czystej SOBIESKI
40 ml syropu Monin Spicy (Pikantny)
sok z ćwiartki cytryny (ok. 15 ml)
wyszejkerować z lodem
przelać do schłodzonych kieliszków.

APPLE MOJITO
^^^^^^^^^^^^^^^^^
40 ml Bacardi Limon
30 ml syrop Monin z zielonego Jabłka
15 ml Monin Mojito Mix
60 ml soku ananasowego
60 ml wody sodowej
Napełnić szklanicę (o poj. 200 - 300 ml) kruszonym lodem, wlać do niej
pierwsze cztery składniki, na wierzch wlać wodę sodową.
Dekorować listkami świeżej mięty i plastrem zielonego jabłka

ARBUZOWE MARTINI
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
30 ml syropu arbuzowego Monin
40 ml wódki czystej
szejkerować z duzą iloscią kruszonego lodu
przelać do kieliszka koktajlowego, dekorować twistem cytrynowym

Tyle na początek - gdyby ktos chciał więcej jestem do dyspozycji.

Eulalka

www.kuger.pl

1. Data: 2003-08-30 11:51:35

Temat: Re: Przepisy na drinki z alkoholem
Od: "Artur Z" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystkie oryginalnie bazują na syropach Monin, ale pewnie można też
> użyć innych (choć za te inne już nie mogę gwaratwować - z Moninami sa
> super!)

[CIACH]

Wszystko pięknie,ale dla mnie troche nie w porządku jest nazywanie drinków
znanymi ogólnie nazwami,gdy nie maja z nimi wiele wspolnego.Co prawda jestem
amatorem ale wiem, ze są na przyklad rózne kombinacje Manhattan dry gdzie
laboratoryjne roznice zmieniaja nazwe drinka.Ale to tylko taka prywatna
uwaga,bo do samych przepisów nic nie mam.Zastepowanie niektorych drogich
likierow syropami to fajne rozwiazanie,tym bardziej ze zaopatrzenie naszych
sklepow w teg typu trunki jest liche,a nie ktorzy ekspedienci za likier
uwazaja powszechnie znana Malinke lub Afrodyte :))

Artur Z

1. Data: 2003-08-30 17:36:50

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artur Z napisał:

> Wszystko pięknie,ale dla mnie troche nie w porządku jest nazywanie drinków
> znanymi ogólnie nazwami,gdy nie maja z nimi wiele wspolnego.

A ty myślisz, że te likiery to z czego się robi?

> [...]
> sklepow w teg typu trunki jest liche,a nie ktorzy ekspedienci za likier
> uwazaja powszechnie znana Malinke lub Afrodyte :))

Większość knajp w ekskluzywnych hotelach z takich syropów korzysta.
Obecnie swe promocje opierają na syropach takie marki jak Sobieski
(Spicy), czy Bols (Żurawina).
Faktem jest, że zanim weszłam do mojej nowej pracy nie miałam bladego
pojęcia, że takie syropy wogóle istnieją! Ale biorąc pod uwagę, kto i w
jakich ilościach je kupuje, mogę być pewna, że jak zamówię w znanej
Sopockiej knajpie Blue Curacao, to dostanę właśnie taki zrobiony przez
barmana na miejscu z syropu.

Eulalka

1. Data: 2003-08-30 22:24:09

Od: "Marek Rzezwicki" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 20 ml Monin Sok z limony mix
> Blenderować z dużą ilościa lodu, podawać w kieliszku koktailowym

bananowa margarita... i bez soli ?
świat się kończy...

pzdr Marek Rz

suszone pomidory i olej czosnkowy