Prześwietlenie kręgosłupa - lewatywa?

1. Data: 2004-08-10 08:12:36

Temat: Prześwietlenie kręgosłupa - lewatywa?
Od: "Marek Nazzal" <p...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponoć przed wykonaniem RTG kręgosłupa potrzebne są 2 dni przygotowań,
przeczyszczenie jelit itd.
Czy ktoś mógłby napisać na czym te przygotowania polegają?

2. Data: 2004-08-10 14:57:15

Temat: Re: Prześwietlenie kręgosłupa - lewatywa?
Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najczęściej na łykaniu tabletek (espumisan) likwidujących "bąble" gazowe w
jelitach.
Pzdr. dino>

3. Data: 2004-08-10 16:09:09

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Nazzal" <p...@l...pl> napisał w wiadomości
pl...
> Ponoć przed wykonaniem RTG kręgosłupa potrzebne są 2 dni przygotowań,
> przeczyszczenie jelit itd.

Bez przesady;)
http://www.luxmed.pl/nowa/informacje/przygotowanie.p
hp

Iwona

4. Data: 2004-08-12 14:13:41

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy RTG kręgosłupa wykonanie lewatywy ?? Pierwsze słyszę, a na oddziale
jeszcze z czymś takim się nie spotkałam :))))

-----------------------------
Z pozdrowieniami
Marta
(gg:3571564)

5. Data: 2004-08-12 21:02:25

Od: "Agnieszka " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Nazzal <p...@l...pl> napisał(a):

> Ponoć przed wykonaniem RTG kręgosłupa potrzebne są 2 dni przygotowań,
> przeczyszczenie jelit itd.
> Czy ktoś mógłby napisać na czym te przygotowania polegają?

Tylko jeśli jest to prześwietlenie całego kręgosłupa. Miałam to wiem. Byłam
w szpitalu, zrobili mi lewatywę (brrr..). A dzien wczesniej dawali mi tylko
kleiki.

6. Data: 2004-08-13 19:36:26

Od: "Alr" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Przy RTG kręgosłupa wykonanie lewatywy ?? Pierwsze słyszę, a na oddziale
> jeszcze z czymś takim się nie spotkałam :))))

Czasem tak trzeba, jak w jelitach zalegaja masy kalowe, zwlaszcza przy
zaparciach, wykoananie lewatywy czy podane wyzej "przygotowanie" pacjenta
znacznie "rozjasnie" obraz rtg. W sumie to uwazam, ze takie postepowanie
powinno byc norma przy badaniach obciazajacych promieniowaniem- no bo po co
powtarzac zdjecia??

Pozdr.
Janusz

urolog - Poznan???