Przewód do oprawy 500W

1. Data: 2011-12-15 22:26:57

Temat: Przewód do oprawy 500W
Od: forum <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję oświetlić sobie "tu i tam" koło domu.
Jaki użyć przewód do oprawy 1mm wystarczy czy raczej 1,5mm przekroju?
Dla takiej oprawy używa się 2 żyły, czy też wymagane jest jakieś uziemienie?

2. Data: 2011-12-16 09:17:04

Temat: Re: Przewód do oprawy 500W
Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Dec 2011 23:26:57 +0100, forum napisał(a):
> Potrzebuję oświetlić sobie "tu i tam" koło domu.
Więc kabel czy przewód?

> Jaki użyć przewód do oprawy 1mm wystarczy czy raczej 1,5mm przekroju?
Jakie masz zabezpieczenie?

> Dla takiej oprawy używa się 2 żyły, czy też wymagane jest jakieś uziemienie?
Jaka oprawa?

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

3. Data: 2011-12-17 22:03:53

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jaki użyć przewód do oprawy 1mm wystarczy czy raczej 1,5mm przekroju?
> Dla takiej oprawy używa się 2 żyły, czy też wymagane jest jakieś

I=P/U=500/230=2,18A
http://www.hal.trzepak.net/faq/winxp/obciazalnosc.ht
z tego wynika, że wystarczy 0,5mm2 wystarczy

erator/

4. Data: 2011-12-18 10:00:29

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Dec 2011 23:03:53 +0100, zlotowinfo napisał(a):
> z tego wynika, że wystarczy 0,5mm2 wystarczy
Wywróżyłeś jak np przewód będzie ułożony?
Uzupełnij swą wiedzę jeszcze o kilka norm i innych informacji.

0,5mm2 to przewód dobry w telekomunikacji :->

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

5. Data: 2011-12-18 17:36:20

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
> Wywróżyłeś jak np przewód będzie ułożony?
> Uzupełnij swą wiedzę jeszcze o kilka norm i innych informacji.
>
> 0,5mm2 to przewód dobry w telekomunikacji :->

przekazałem ci tylko informacje z podanej strony

chcesz mi powiedzieć że to jest przewód telekomunikacyjny?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1946220268

erator/

6. Data: 2011-12-18 17:41:37

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
> Wywróżyłeś jak np przewód będzie ułożony?
> Uzupełnij swą wiedzę jeszcze o kilka norm i innych informacji.
>
> 0,5mm2 to przewód dobry w telekomunikacji :->

nie napisałeś że chcesz duże prądy z niskim napięciem
wówczas proponowany przewód faktycznie nie wystarczy

500W przy 12V to 42A, wtedy bardziej
liczy się przekrój a nie izolacja

erator/

7. Data: 2011-12-18 21:00:59

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Dec 2011 18:36:20 +0100, zlotowinfo napisał(a):
> chcesz mi powiedzieć że to jest przewód telekomunikacyjny?
> http://allegro.pl/show_item.php?item=1946220268
Chcesz powiedzieć, że to właściwy przewód nie wiedząc jak będzie wykonana
instalacja, ile lamp (i jakich) do zasilenia i jakie zastosowano
zabezpieczenie?
Odważnie... :->

--
Pooh Zwijasz?
http://zwijaj.pl/

8. Data: 2011-12-19 01:36:46

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-18 18:41, zlotowinfo pisze:
> [...]
>>

> nie napisałeś że chcesz duże prądy z niskim napięciem
> wówczas proponowany przewód faktycznie nie wystarczy

Co za czary uprawiacie?
W poście są wszystkie dane, a wasze rozprawy naukowe są do bani.
W zupełności wystarczy 1mm, 1.5 będzie z zapasem.
Uziemienie jeżeli lampa metalowa, lampa w całości z tworzywa bez uziemienia.
Wszystko.

9. Data: 2011-12-19 07:31:10

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcesz powiedzieć, że to właściwy przewód nie wiedząc jak będzie wykonana
> instalacja, ile lamp (i jakich) do zasilenia i jakie zastosowano
> zabezpieczenie?
> Odważnie... :->

jedna lampa max. 500W
tu i tam koło domu, czyli zazwyczaj na kilka minut,
goło leżący przewód, więc może nie tyle przekrój
ile dodatkowa powłoka odporna na uszkodzenia mechaniczne
no fakt grubszy przewód to trochę grubsza powłoka

erator/

10. Data: 2011-12-19 07:33:43

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jaki użyć przewód do oprawy 1mm wystarczy czy raczej 1,5mm przekroju?
> Dla takiej oprawy używa się 2 żyły, czy też wymagane jest jakieś

tu masz ciekawy kalkulatorek:
http://lumier.pl/kalkulator/index.php

erator/

kostka brukowa Polbruk IDEO latte 25m2 tanio sprzedam
rejestrator 4 kanalowy BCS LE-AN - pytanie techniczne
Meble secesyjne - identyfikacja
pieczenie chleba- problem
KR Acquisition Belfort Digiwx POONTANGS For Sale