Przycięcie i rozsadzenie jagody kamczackiej

1. Data: 2014-03-31 08:51:11

Temat: Przycięcie i rozsadzenie jagody kamczackiej
Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam kilka krzaczków jagody kamczackiej (sadzone już kilka
lat temu) ładnie rozrosłe i owocujące.
Jest im nawet trochę jakby za gęsto.
Dlatego zapewne przydałoby im się przycięcie. Zapewne lepiej
by było gdybym zrobił to w lutym, ale przeoczyłem ten temat.
Teraz pojawiają się malutkie listki.
1.Czy teraz przycinanie nie zrobi im więcej krzywdy niż pożytku?
2. Czy obcięte gałązki mają szansę jeszcze ukorzenić się gdyby
je potraktować ukorzeniaczem i w jakiś mokry piasek(?) żyzną ziemię(?)
wsadzić? Mógłbym sobie przy okazji trochę rozmnożyć tę fajną roślinkę.

ZZ

2. Data: 2014-03-31 12:43:35

Temat: Re: Przycięcie i rozsadzenie jagody kamczackiej
Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 08:51:11 UTC+2 użytkownik ZZZ napisał:
> [...]
>
> je potraktować ukorzeniaczem i w jakiś mokry piasek(?) żyzną ziemię(?)
>
> wsadzić? Mógłbym sobie przy okazji trochę rozmnożyć tę fajną roślinkę.

Kamczacka nie wymaga cięcia, poza kosmetycznym. Chyba nawet jest ono niewskazane -
kiedyś w tv był o tym program.

3. Data: 2014-04-01 12:03:45

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 08:51:11 UTC+2 użytkownik ZZZ napisał:

> Teraz pojawiają się malutkie listki.
>
> 1.Czy teraz przycinanie nie zrobi im więcej krzywdy niż pożytku?

Kontynuując co najważniejsze: j. kamczacka owocuje wcześnie, w czerwcu (maju)
dojrzewa, więc przycinając ją teraz - obetniesz pędy, na których niedługo właśnie
zakwitnie. Czyli pozbawisz się owoców, czyli... obetniesz żtp gałęzie, na których
siedzisz :-)

Czy kosic/przycinac trawę koło ogrodzeni, dzrzewek, krzewow i roslin?
Wiosenka w pełni
Krzew ogrodowy - cały rok zielony, identyfikacja
Ziemia ogrodowa, okolice Krakowa.
Markow' i riedisku pasieli?