Przycieli teraz wszystkie krzewy na osiedlu-dobrze?

1. Data: 2011-02-09 05:34:07

Temat: Przycieli teraz wszystkie krzewy na osiedlu-dobrze?
Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wczoraj zauważyłem przycinanie krzewów na moim osiedlu. Prawie do poziomu
gruntu. Nie za wcześnie na takie prace? Jeszcze będą mrozy. Pytanie
konkretne, bo chcę w tym roku przyciąć kilkadziesiąt brzóz u siebie w
ogrodzie (z 6-10 metrowych zrobić 4-5 metrowe), ale planowałem to na
początek marca. Może też zabrać się za to teraz? Pomożecie?
Pozdrawiam
marcan

2. Data: 2011-02-09 06:19:43

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ogrodzie (z 6-10 metrowych zrobić 4-5 metrowe), ale planowałem to na
> początek marca. Może też zabrać się za to teraz?

Brzozy najlepiej ciąć w sezonie wegetacyjnym. Wiosną po przycięciu będą
"płakać" (podobnie jak winorośl). Możesz spróbować przycinać teraz, może
soki w drzewach jeszcze nie "ruszyły".
Pozdrawiam - Waldek

3. Data: 2011-02-09 17:08:46

Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" napisał
> Brzozy najlepiej ciąć w sezonie wegetacyjnym.
----- Rozumiem, że mogę to zrobić np. w maju albo latem? Myślałem, że
właśnie trzeba to zrobić po/przed wegetacją.
Wiosną po przycięciu będą
> "płakać" (podobnie jak winorośl).
----- Czy poza oczywistym żalem dla kogoś/czegoś kto/co płacze to grozi tym,
że obumrą?
Możesz spróbować przycinać teraz, może
> soki w drzewach jeszcze nie "ruszyły".
------ Zapowiadają znowu mrozy. Czy przycięty czubek dorosłego drzwa nie
sprawi, że drzewo obumrze? Jestem laikiem, więc proszę o tolerancję dla
głupich pytań.
----- Dziękuję i również pozdrawiam

4. Data: 2011-02-09 19:28:29

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "waldek" napisał
> ----- Rozumiem, że mogę to zrobić np. w maju albo latem? Myślałem, że
> właśnie trzeba to zrobić po/przed wegetacją.
najlepiej latem, jak już ciepło

> Wiosną po przycięciu będą
> ----- Czy poza oczywistym żalem dla kogoś/czegoś kto/co płacze to grozi
> tym, że obumrą?

Ja raz przyciąłem wiosną jedną brzozę i długo leciał sok, a że jest tam (w
tym soku) sporo cukru to rozwijały się tam grzyby i były nieładne czarne
nacieki, ale nie uschła. I teraz innych przed tym przestrzegam!

> [...]
> ------ Zapowiadają znowu mrozy. Czy przycięty czubek dorosłego drzwa nie
> sprawi, że drzewo obumrze? Jestem laikiem, więc proszę o tolerancję dla

Chyba nic nie powinno się stać, ale latem nawet przyjemniej ścinać i dla
brzóz bezpieczniej.
Nie musisz przepraszać - nie ma głupich pytań, ale mogą być głupie
odpowiedzi. :):):)
Sądzę że lepiej zapytać niż zrobić głupie rzeczy. Szczególnie przy cięciu
drzew, krzewów. Bo to jest nieodwracalne!

Pozdrawiam -Waldek

5. Data: 2011-02-11 12:39:02

Od: "severin" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja się podłącze z pytaniem przycinania posadzonych na jesień buczków na
żywopłot. Ciąć już teraz czy jescze zaczekać??

6. Data: 2011-02-11 13:09:37

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> To ja się podłącze z pytaniem przycinania posadzonych na jesień buczków na
> żywopłot. Ciąć już teraz czy jescze zaczekać??
Witam!
Jeżeli nie masz tego dużo i zdążysz przed rozwinięciem liści to zaczekaj do
cieplejszych dni w marcu. I przyjemniejsza robota, i rany szybciej sie
zagoją.
Pozdrawiam - Waldek

Proszę o pomoc!
sadzenie tulipanów