Przygotowania pod wielki trawnik

11. Data: 2008-02-14 14:03:47

Temat: Re: Przygotowania pod wielki trawnik
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
news:fovbh2$g0j$1@nemesis.news.tpi.pl...
>W wiadomości news:fov9cb$bp3$1@nemesis.news.tpi.pl Krycha

> Hejka. W życiu. :-) Flashka dobrze kombinuje: "Na spód chcę dać tą
> glinę
> , potem na to będzie warstwa piasku i na koniec ta czarna ziemia z pryzm."
> Jak już teren będzie wyrównany zaczną gwałtownie wyrastać chwasty. Jest na
> nie prosty sposób. Gdy osiągną około 10 cm wysokości należy je opryskać
> Roundupem i po 3 tygodniach od oprysku można zacząć uprawić i potem siać
> trawy.
> Pozdrawiam kolejno Ja...cki

Ja zrobiłabym tak:
najpierw piach i na to glina, następnie zmieszanie poprzez głęboką orkę lub
inny sposób mechaniczny
na to ziemię i znowu mieszanie.

Pozdrawiam Krycha

12. Data: 2008-02-14 14:10:17

Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> z tego co wiem to najlepsze ziemie maja taki układ: piasek (dość
> głeboko)-> glina, ziemia. Glina częściowo tylko przepuszcza wodę i związki
> mineralne, ziemia na piachu bardzo szybko wyjałowieje.

właśnie "częściowo" albo wcale, jak popada deszcz to jest błoto tak długo aż
wiatr tego nie osuszy. Piasek będzie miał za zadanie odebrać nadmiar wody z
trawnika.

Chciałbym aby tam mógł wjeżdżać samochód.

13. Data: 2008-02-14 19:03:01

Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> W wiadomości news:fovgp2$rn0$1@nemesis.news.tpi.pl PaBeLo
>>
> Hejka. Po co czekać aż ziemia wyjałowieje gdy przecież można od razu
> nasypać piasku na wierzch? ;-)
> Od kiedy to ziemia pod trawnikiem (łąkami, pastwiskami) jałowieje?
>>
> Czarnoziemy powstaja głównie z lessów i utworów lessowatych, są związane
> z klimatem kontynentalnym umiarkowanie suchym i roślinnością łąkowo-stepową.
> Pawle, pewnie Ci się pomyliły z czarnymi ziemiami albo jakąś inną glebą w
> czarnym kolorze. :-)
> Pozdrawiam stepowo Ja...cki

czarnoziemy nie powstają z lessów tylko na lessach :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Czarnoziemy
sorry nie jestem teoretykiem, wychowałem się na kujawach gdzie są
czarnoziemy i wiem ze pod ziemią jest coś co przypomina gline (być może
less). Teraz mieszkam na pomorzu, tutaj dominują piaski, nawieźliśmy
sporą wastwe (ok 1m) ziemi i po paru latach ziemi praktycznie nie ma,
jest gł. piasek.
Pozdrowki

14. Data: 2008-02-14 21:13:24

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz mieszkam na pomorzu, tutaj dominują piaski, nawieźliśmy
> sporą wastwe (ok 1m) ziemi i po paru latach ziemi praktycznie nie ma,
> jest gł. piasek.

No to teraz nawieź warstwę gliny, a na nią metr ziemi.
Drugiej metody nie zdradzę. Sam odszukasz, jeśli będziesz
zaiteresowany.

15. Data: 2008-02-14 21:23:56

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fp23k4$jq4$1@nemesis.news.tpi.pl PaBeLo
<blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał(a):

> czarnoziemy nie powstają z lessów tylko na lessach :
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Czarnoziemy

Hejka. Wikipedia nie zawsze jest wiarygodna. To co napisałem o
czarnoziemach jest prawie dosłownym cytatem z podręcznika akademickiego
"Gleboznawstwo" praca zbiorowa pod redakcją prof. B.Dobrzańskiego (miałem z
nim wykłady) i prof S. Zawadzkiego. Dosłownie w w/w
podręczniku zdanie brzmi następująco:"Czarnoziemy powstają z różnych
utworów, przeważnie zasobnych w wapń, głównie z lessów i utworów
lessowatych."
Skoro już mnie poprawiłeś, to bądź tak miły i wyjaśnij mi różnicę między
powstawaniem z lessów a powstawaniem na lessach. :-)

> sorry nie jestem teoretykiem, wychowałem się na kujawach gdzie są
> czarnoziemy i wiem ze pod ziemią jest coś co przypomina gline (być
> może less).

Skoro już zaglądasz do wikipedii, to spróbuj znaleźć w Polsce obszary
gdzie występują czarnoziemy. Na Kujawach na pewno ich nie znajdziesz.

> Teraz mieszkam na pomorzu, tutaj dominują piaski,
> nawieźliśmy sporą wastwe (ok 1m) ziemi i po paru latach ziemi
> praktycznie nie ma, jest gł. piasek.

Powinniście bardziej obficie podlewać trawniki. :-)
Pozdrawiam intensywnie Ja...cki

16. Data: 2008-02-14 21:33:19

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko"

> bądź tak miły i wyjaśnij mi różnicę między
> powstawaniem z lessów a powstawaniem na lessach. :-)

Różnica jest mniej więcej taka, jak "Poleżeć Z babą, a poleżeć NA babie"
=(:-o)

Zdroofka Johnny
http://www.johnny.civ.pl/

17. Data: 2008-02-14 21:41:28

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
[...]
> Skoro już zaglądasz do wikipedii, to spróbuj znaleźć w Polsce obszary
> gdzie występują czarnoziemy. [...]

Naprawdę nie wiesz gdzie są?
pozdr. Jerzy

18. Data: 2008-02-14 22:23:09

Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> [...]
> gdzie występują czarnoziemy. Na Kujawach na pewno ich nie znajdziesz.
>>
> Powinniście bardziej obficie podlewać trawniki. :-)

witam
przepraszam nie chciałem Cie poprawiać, wszedłem po prostu w 1-wszy z
brzegu link,
abym mógł wejść z Tobą w dyskusję w tym temacie musiałbym mieć wiedzę
na ten temat, a jej nie mam, ja piszę tylko o moich obserwacjach, być
może błędnych, ale od czego są listy dyskusyjne :)
wiem jedynie ze jak mieszkałem w tamtych rejonach (blisko Kruszwicy)
tamte ziemie ludzie nazywali czarnoziemami (klasa 1 i 2 ) i pod spodem
była glina i to wszystko. Dla laika jak ja, ta czarna ziemia leży na
glinie i koniec, a że to wszystko leży i zostało stworzone z lessu...
pozdrwoki

19. Data: 2008-02-14 22:57:21

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro już zaglądasz do wikipedii, to spróbuj znaleźć w Polsce obszary
> gdzie występują czarnoziemy. Na Kujawach na pewno ich nie znajdziesz.

Za to czarne ziemie w obfitości.

20. Data: 2008-02-23 23:35:19

Od: "Rycesz Czesuaf" <a...@p...hu> szukaj wiadomości tego autora

Flashka napisał(a):

> [...]
>
> Na spód chcę dać tą glinę (nikt jej nie chce zabrać), potem na to
> będzie warstwa piasku i na koniec ta czarna ziemia z pryzm - pryzmy
> są teraz mocno zarośnięte wysokimi chwastami. Wszystkie warstwy
> zostaną wyrównane i ubite łyżką dużego spychacza. Trochę obawiam się
> tych chwastów z pryzm (tych rosnących i tych z wewnątrz jeśli nie
> zgniły), tzn, że będę miał śmietnisko na placu po wyrównaniu, ale
> ręcznie je powyrywać z tych pryzm jest pracą niewyobrażalną dla
> jednej osoby.
>
> Porszę o jakieś wskazówki, rady i uwagi jeśli popełniam jakieś błędy.

a możesz krucej to opisać?

--
dzieńdobry!

co zmieniliibyście w swoim ogrodzie?