Przygotowanie ziemi pod trawnik i ogród

1. Data: 2010-09-24 19:00:58

Temat: Przygotowanie ziemi pod trawnik i ogród
Od: " " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grypowiczów,

Była budowa, budowa została zakończona, teraz trzeba przygotować ziemie pod
ogród/trawnik. Ziemia jest gliniasta z kamieniami wapiennymi i iłami. Jest już
wyrównana koparką. Kamienie wyzbierane. Nawieźliśmy też ziemie (czarna ale
piaszczysta). Rozrzuciliśmy ją i wstępnie wyrównali. Teraz pytania:

1) Słyszałem, że powinniśmy to teraz przekopać albo wymieszać ziemie z gliną
za pomocą glebogryzarki. Czy to konieczne? Jakie będą konsekwencje nie
zrobienia tego? Pytam bo jak przekopałem kawałek to wyszła ta glina i
wygrabienie tego było problemem.
2) Czy w tym roku można jeszcze sadzić drzewa i krzewy (planujemy żywopłot &#8211;
najprawdopodobniej z pęcherznicy lub berberysa, drzewa &#8211; klony, jakiś iglak,
może wierzba, mają być też maliny i borówka amerykańska)? Czy przymrozki im
nie zaszkodzą?
3) Na działce jest parę skarp. Nie chcemy robić tam murków oporowych tylko
zasiać trawę albo krzewy i drzewa. Czy na taką skarpę trzeba dać agrowłókninę?
Jakie krzewy/drzewa nadają się na skarpę?
4) Czy klon, berberys, pęcherz nica, wierzba będzie rosła na glinie?

Pozdrawiam,
Mariusz