Przykry zapach kalafiora

1. Data: 2004-06-11 10:41:27

Temat: Re: Odp: Przykry zapach kalafiora
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Mój sposób gotowania kalafiora jest sprawdzony. Nic nie dadzą
> ani mleko, ani skórka chleba, bo przykry zapach i tak zostanie.
> Woda po kolejnym parzeniu warzywa jest zielona i przykra w
> zapachu. I tylko jej odlanie i trzykrotne wyparzenie dają wspniały
> efekt. Przekonasz się, że kalafior pachnie i jest bardzo smaczny.

a ja daję bardzo mało wody i gotuję pod szczelną pokrywką. Nic nie
wylewam i jakoś nie cuchnie.

> Kalafiora nie można go rozgotować.

można, można, tylko wtedy nie smakuje. Lepiej nie rozgotowywać.

Waldek

1. Data: 2004-06-11 10:48:39

Temat: Re: Przykry zapach kalafiora
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie można go tylko gotować, a jedynie w poszczególnych fazach
> gotowania doprowadzić do wrzenia i natychmiast wodę wylewać, a
> warzywo dodatkowo wypłukać.

Tylko że w ten sposób skutecznie wypłuczesz z kalafiora wszelkie witaminy i
sole mineralne...

pozdr.
Basia

1. Data: 2004-06-11 12:08:38

Od: "eM" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

"Victoria" mnie chyba troche z rownowagi wyprowadzila, bo bezposrednio POD
moim cytatem:

tak zamanifestowala:

> [...]
> zapachu. I tylko jej odlanie i trzykrotne wyparzenie dają wspniały
> efekt. Przekonasz się, że kalafior pachnie i jest bardzo smaczny. (...)

To jest Grupa, co w niej wszyscy maja racje i prawo do radzenia innym i
mowienia tego, co wiedza, bo kazdy jednak cos chyba wie i tym sie moze
podzielic. Co powyzszym uwaga o skorce od chleba uczynilam. Jestem pewna, ze
nie ma lepszej racji i prawdy nadrzednej i chociaz Twoj przepis jest
sprawdzony, a moze nawet i skuteczny (nie wykluczam), to nie pisalabym "Nic
nie dadza ani (...) ani (...)", bo przeciez tego akurat nie wiesz, no chyba,
ze sprawdzilas? (trzeba bylo napisac, przynajmniej bym sie czegos nauczyla).
Jak Monike chcesz juz koniecznie od naszych zlych rad (skorka, mleko itd.)
uchronic, to - bardzo Cie prosze - uczyn to e-mailem, czyli za naszymi
plecami.

Poniewaz posiadam nieograniczone poklady dobrej woli, to zakladam, ze
netykiete niestarannie doczytalas :-). Ale ze jestem tylko czlowiekiem, to
nawet mi nie przykro, ze od razu kilku Twoje rozwiazanie zakwestionowalo ;-)

Uwage te (wyjatkowo) czynie publicznie, ku dobru publicznemu.

eM, nie w sosie

PS. Dodam jeszcze, ze jak ktos nie umie przymruzyc jednego oka, to niech
moich postow nie czyta. Mnie sie czyta jednym okiem, drugie wtedy spi, albo
odpoczywa. A po dobrnieciu do konca mojego postu powinna nastapic zdrowa
dwuoczna drzemka. Tak jak teraz.

1. Data: 2004-06-11 12:17:02

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <m...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
albo
> odpoczywa. A po dobrnieciu do konca mojego postu powinna nastapic zdrowa

Bez konieczności uczenia się instrukcji obsługi eM lądujesz w kifie w
folderze "Oszołomy"
mruczek

1. Data: 2004-06-11 16:29:45

Temat: Re: Przykry zapach kalafiora i ziemniaki piure
Od: "eM" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

"eM" wyznala:
> "Victoria" mnie chyba troche z rownowagi wyprowadzila

Juz mi przeszlo ;-).

Oto co znalazlam:
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=793

Na samiuskim koncu te ziemniaki piure mi humor znacznie poprawily, bo tyle
sie w zyciu nameczylam, zeby puree (z energicznym przytupem na ostatnim e)
nauczyc sie pisac, a tu sie okazuje (co slowniki potwierdzaja), ze dygresje
i przewidzenia dyslektyczne moga byc poprawne :-).

I naprawde wymawiacie piure, nie pire (*i* z buzia w ciup i nonszalanckim
*e* na koncu)? Niech mnie jaki jezykoznawca - Miodek na przyklad :-) - w tej
kwestii poratuje, bo do ust nie wezme, zanim sie nie dowiem, jak sie toto
poprawnie tymi samymi ustami wymawia ;-)

eM, dociekliwa bolesnie

PS. Jakby co, to wiem, ze sie nie mowi z pelna buzia ;-)

1. Data: 2004-06-11 16:39:11

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poprawnie tymi samymi ustami wymawia ;-)
>
> eM, dociekliwa bolesnie
>
> PS. Jakby co, to wiem, ze sie nie mowi z pelna buzia ;-)

To jest POST ROKU!
A propos może być prof. Lew?
mruczek

1. Data: 2004-06-11 17:49:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Jun 2004 17:29:45 +0100, "eM"
<m...@i...com> wrote:

> [...]
>poprawnie tymi samymi ustami wymawia ;-)
>
>eM, dociekliwa bolesnie
>
>PS. Jakby co, to wiem, ze sie nie mowi z pelna buzia ;-)

ja to zaczelam wrecz wymawiac jak tubylcy - znaczy sie piurej, z
akcentem na PIU, wiec to koncowe "j" jest takie zalotno-delikatne

trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-06-11 20:55:59

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:
> Wczoraj odczas gotowania kalafiora w moim pieszkaniu pojawił się przykry
> zapach kalafiora. Jak go uniknąć. Pozdrawiam grupę. Monika

ugotuj go na parze. a co wazniejsze nie rozgotuj. nie tylko kluchy, ale tez
kalafior, brokulu i inne warzywa powinny byc "al dente", zeby byly
najsmaczniejsze.

a najlepszy jest smazony/duszony na patelni. z odrobina oliwy, soli i
pieprzu.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl