Psiankowate, czyli pomidory , ziemniaki....

1. Data: 2006-02-01 19:47:18

Temat: Psiankowate, czyli pomidory , ziemniaki....
Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiedziałam, że pomidory i ziemniali są szkodliwe dla zdrowia. Aż się
wierzyć nie chce. Lekarz to tego nie pisał :-(
http://www.przebudzenie.com/zdrowie_profile.htm#Cuki
er

*Rośliny psiankowate*
Do najczęściej spotykanych w jadłospisach na Zachodzie warzyw należą rośliny
z rodzinySolanaceae, czyli psiankowatych, obejmującej osiemnaście rodzajów i
ponad dwa tysiące gatunków. Do psiankowatych zalicza się tytoń i wiele
roślin o silnych właściwościach leczniczych, w tym niektóre wysoce trujące.
Najczęściej spożywanymi warzywami z tej grupy są ziemniaki, pomidory,
oberżyny i papryka chilli. Cechą charakterystyczną psiankowatych jest duża
zawartość alkaloidów, roślinnych związków chemicznych, budową
przypominających proteiny, silnie wpływających na procesy fizjologiczne po
spożyciu i przyswojeniu przez organizm. Kofeina, morfina, kokaina, nikotyna
i belladonna są właśnie alkaloidami o doskonale poznanych właściwościach
psychopobudzających i toksycznych. Przybywa dowodów na to, że obecne w
psiankowatych alkaloidy mogą niekorzystnie wpływać na zdrowie, przynajmniej
u niektórych ludzi.Interesujące jest spostrzeżenie, że z wyjątkiem oberżyny,
tradycyjna dieta chińska wykluczyła psiankowate z jadłospisu i że
taoistyczne wskazania dietetyczne zawsze odradzały spożywania tych warzyw,
nawet oberżyn. Pomidory, na przykład, sprowadzili do Chin z Nowego Świata
hiszpańscy kupcy w szesnastym wieku. Chińczycy nadali im przydomek ,,oberżyny
obcych". Ziemniak, nazwany ,,bulwą obcych", także został importowany ze
świata Zachodu, podobnie jak chilli. Do tego czasu psiankowatych używano w
Chinach wyłącznie w celach leczniczych, nigdy jako żywności. Nawet na
Zachodzie uważano swego czasu, że ziemniaki i pomidory są trujące.Dziś
psiankowate, a między nimi i ziemniak, i pomidor, stały się wszechobecne w
jadłospisach Zachodu, zwłaszcza w barach szybkiej obsługi serwujących frytki
i chipsy ziemniaczane, sos pomidorowy oraz ketchup. I jedne, i drugie rosną
szybko, niewiele kosztują i łatwo je przechowywać.Z przeprowadzonych
ostatnio badań wynika, że psiankowate mogą mieć udział w uwapnianiu tkanek
organizmu. Objaw ten został ochrzczony ,,syndromem kalcyfilaktycznym", a
związany z nim stan patologiczny coraz bardziej rozpowszechnia się we
wszystkich społeczeństwach zindustrializowanego świata. Psiankowate usuwają
wapń z zębów oraz kości i odkładają go w tkankach, gdzie nie ma dla niego
miejsca, co może mieć związek z artretyzmem, arteriosklerozą, kamieniami
nerkowymi, reumatyzmem, migrenami, wysokim ciśnieniem krwi, bronchitami,
osteoporozą, toczniem i innymi powszechnymi przypadłościami. Z doniesień
wielu ludzi wynika, że wymienione schorzenia ustąpiły niemal natychmiast po
całkowitym wyeliminowaniu z diety psiankowatych. Oczywiście dotyczy to także
tytoniu, ponieważ on też należy do rodziny psiankowatych, a więc palenie
może tylko zaostrzyć objawy związane z odkładaniem się wapnia w
tkankach.Jeśli cierpicie z powodu któregokolwiek z wymienionych stanów
chorobowych, starajcie się całkowicie zarzucić spożywanie wszelkich
psiankowatych, oczywiście nie wyłączając tytoniu, przez sześć miesięcy. Ta
metoda lecznicza jest skuteczna jedynie wtedy, gdy uda się c a ł k o w i c i
e wyeliminować z organizmu nawet najmniejsze ślady alkaloidów. Nie można
zatem zapomnieć o tych, które ukryte są w sosach i przetworzonej żywności
pod postacią mąki ziemniaczanej, sosu pomidorowego, papryki, pieprzu
cayenne, sosu tabasco etc.

--
Kaja

2. Data: 2006-02-01 20:10:59

Temat: Re: Psiankowate, czyli pomidory , ziemniaki....
Od: "Zulka" <i...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nerkowymi, reumatyzmem, migrenami, wysokim ciśnieniem krwi, bronchitami,
> osteoporozą, toczniem i innymi powszechnymi przypadłościami.

No z tego co wiem, to pomidory maja duzo potasu, co pozwala obnizac
nadcisniennie.

3. Data: 2006-02-01 23:25:06

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Z Otchłani wyskoczyła demonica Kaja i rzekła:
> [o roślinach]

E, alkaloidy to najważniejszy powód dla którego warto w ogóle żyć, bez
przesady proszę z tym krytykanctwem. ;)

BTW alkaloidy nie są podobne do "protein", jedynym podobieństwem jest
ich synteza z aminokwasów.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

jedynacy
PROZAC
Nowy KS-SWD ...
Pilne - gdzie w Gdańsku lub Elblągu - prywatnie - rozbijanie kamienia nerkowego
USG wątroby prośba o interpretacj