Psychologia kliniczna

1. Data: 2006-01-15 00:27:42

Temat: Psychologia kliniczna
Od: "Krystyna" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nie wiem czy trafiłam do dobrej grupy.Czy ktoś mógłby mi polecić jakąś
pozycję z psychologii klinicznej?Chodzi mi o coś w miarę zwięzłego
traktującego bardziej od strony odczuć, emocji pacjenta niż od strony
zaburzeń funkcjonalnych typu afazja, dysartria itp.Nie mam wiele wspólnego z
psychologią zajmuję się rehabilitacją i pomyslałam,że warto było by
dokształcić się także od tej strony.

Z góry dziękuję
Monika

2. Data: 2006-01-15 10:01:49

Temat: Re: Psychologia kliniczna
Od: vonBraun <interfere@O~wywal~2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna/Monika wrote w
ews.tpi.pl

> [...]
> zaburzeń funkcjonalnych typu afazja, dysartria itp.Nie mam wiele wspólnego z
> psychologią zajmuję się rehabilitacją i pomyslałam,że warto było by

Określ dokładniej rodzaj pacjentów z którymi pracujesz i rodzaj
problemów o które w związku z tym Ci chodzi.

pozdrawiam
vonBraun

3. Data: 2006-01-15 12:49:38

Od: "Krystyna" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Określ dokładniej rodzaj pacjentów z którymi pracujesz i rodzaj
> problemów o które w związku z tym Ci chodzi.

Jeszcze studiuję więc mam do czynienia z dosyć rozległą grupą chorych jednak
najwięcej problemów spotykam na neurologii i ortopedii co jest związane z
nagłą utratą sprawności fizycznej.Problem jest taki, że kluczem do
jakiegokolwiek powrotu do zdrowia jest psychika pacjenta.Jeśli się poddaje
to rehabilitacja nie ma sensu.Czasem lepiej zrezygnować z ćw. na rzecz
rozmowy.Chodzi mi o zrozumienie mechanizmów rządzących emocjami w takich
chwilach.Ostatnio pewien pan rozpłakał się, że kiedyś podnosił hantelki a
teraz nawet samej ręki nie może podnieść.Nie bardzo wiem, jak reagować na
takie zdarzenia.Nie mogę bowiem mówić, że wszystko będzie OK. bo może nie
być.
Znalazłam w internecie pozycję Gdańskich Wydawnictw
Psychologicznych "Psychologia w medycynie" Czy to jest coś warte?Ewentualnie
może ktoś poleci mi coś innego.

Serdecznie Dziękuje
Monika

4. Data: 2006-01-16 16:10:22

Od: vonBraun <interfere@O~wywal~2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna wrote w news
ews.tpi.pl

> Znalazłam w internecie pozycję Gdańskich Wydawnictw
> Psychologicznych "Psychologia w medycynie" Czy to jest coś warte?Ewentualnie
> [...]

Na razie nie wiem, odpiszę za parę dni jak popytam.

pozdrawiam
vonBraun

Praca
nauki ksRobaka - dlugosc kwadratu