Pszenica zdegenerowana i małowartościowa?

1. Data: 2006-11-24 12:56:23

Temat: Pszenica zdegenerowana i małowartościowa?
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

http://glinki.com/?l=52jx3u
Jak poprawić nasiona pszenicy? zag 2006-11-24,

Dodać jej gen zwiększający poziom białek, a także cynku i żelaza. Taki
gen - TaNAM - właśnie udało się odnaleźć - donosi dzisiejsze "Science".
Gen ów działał sprawnie u dzikiego zboża, natomiast w trakcie jego
udomawiania stracił swą moc.
Zespół badaczy pod kierownictwem Cristobala Uauya z Uniwersytetu
Kalifornijskiego w Davis (USA) przebadał szereg uprawianych dziś
odmian pszenicy i u wszystkich odnalazł wyłącznie nieczynną wersję
genu TaNAM-B1. Dodanie oryginalnego, dzikiego genu do uprawianych
odmian zwiększa poziom białek, cynku i żelaza w nasionach. Wszystkie te
trzy komponenty są niesłychanie istotne dla człowieka.
Według Światowej Organizacji Zdrowia ponad 2 mld ludzi cierpi z powodu
niedoborów cynku i żelaza, a ponad 160 mln dzieci poniżej piątego roku
życia je zdecydowanie za mało białka.

Nic dziwnego, skoro dzieci karmione są prawie tylko węglowodanami, a
zboże to obowiązująca podstawa żywienia...

Krystyna

2. Data: 2006-11-25 09:18:26

Temat: Re: I dr Krysia znowu dokonala tworczej interpretacji
Od: " Are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@a...spam> napisał(a):

[...]

Z tego ze da sie jakims genem napchac do pszenicy wiecej bialka,
ona co wnioskuje? Ze jest malowartosciowa! I oto kolejny dowod
na patologiczna czynnosc umyslu u łoptymalnych...

Trzeba koniecxznie wprowadzic moderacje...

3. Data: 2006-11-25 12:04:22

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Are" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ona co wnioskuje? Ze jest malowartosciowa! I oto kolejny dowod
> na patologiczna czynnosc umyslu u łoptymalnych...

Aruś, jak zawsze mylisz skutek z przyczyną. Gdyby pszenica faktycznie
nie straciła swojej wartości odżywczej, to naukowcy nie mieliby
powodu aby w genach szukać przyczyny dlaczego w pszenicy jest coraz
mniej białka, cynku i żelaza. Szukali i znaleźli.
Zresztą podobny spadek wartości odżywczych dotyczy również innych
roślin hodowlanych.
"Postępy w chemizacji rolnictwa (nawozy sztuczne i środki ochrony
roślin) wpływają systematycznie na zmniejszenie zawartości
biopierwiastków w produktach żywnościowych. Zanieczyszczenie środowiska
odpadami przemysłowymi i emisja do atmosfery dużej ilości tlenków
siarki i azotu powodują opad kwaśnych deszczów, co wpływa na uwalnianie
z gleby toksycznych pierwiastków amfoterycznych, takich jak glin i
ołów, a tym samym zwiększenie skażenia nimi roślin spożywczych (zbóż,
warzyw, owoców)."
http://www.uwm.edu.pl/jelementol/streszczenia%208-4-
2003.htm

> Trzeba koniecxznie wprowadzic moderacje...

...choćby z Twojego powodu.
Ja nie jestem tematem tej grupy, mimo to wbrew zasadom netykiety bawisz
się w brumbaczym i jeffowym stylu w zmienianie tytułu wątka związanego
z tematem grupy na tytuł ad personam.

Krystyna

4. Data: 2006-11-25 12:12:07

Od: " Are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> powodu aby w genach szukać przyczyny dlaczego w pszenicy jest coraz
> mniej białka, cynku i żelaza. Szukali i znaleźli.

Krysiu*Nieuczona*, jak zwykle nie rozumiesz artykuliku.
Nie chodzi w nim o to, ze jedza zboza, tylko ze jedza
troche za malo bialka.

Moderacja jest konicczna.

> [...]
> z gleby toksycznych pierwiastków amfoterycznych, takich jak glin i
> ołów, a tym samym zwiększenie skażenia nimi roślin spożywczych (zbóż,

To sie juz po prostu w glowie nie miesci. Jak mozna kogos
takiego tolerowac na forum? Przeciez mozgi zwierzat, ktore
łoptymalne tak chetnie wcinaja, nie sa zasilane ekologiczna
zywnoscia. Dlaczego łoptymalne niue moga zostac na swoich
foarch tylko zasmiecac inne?

Koniec dla mnie, bo jkabym chcial tlumaczyc takie
rzeczy, to poszedlbym na pedagogike specjalna.

5. Data: 2006-11-25 13:00:08

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Are" <a...@g...pl> a écrit dans le message de news:
ek9bun$aql$...@i...gazeta.pl...
> zywnoscia. Dlaczego łoptymalne niue moga zostac na swoich
> foarch tylko zasmiecac inne?

od '"tego" ty ty jestes spec :)

> Koniec dla mnie, bo jkabym chcial tlumaczyc takie
> rzeczy, to poszedlbym na pedagogike specjalna.

no to teraz jest jasne skad te twoje problemy umyslowe :)))

Jurek

6. Data: 2006-11-25 21:18:06

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> wrote in message

> [...]
> powodu aby w genach szukać przyczyny dlaczego w pszenicy jest coraz
> mniej białka, cynku i żelaza. Szukali i znaleźli.

Krysiu jak zwykle optymalnie podeszlas do tematu. zastanowilas sie gdzie
te 2mld ludzi zyje- bo chyba nie w Kalifornii, czy tez w Polsce.
a pomyslalas czemu pszenica jest najczesciej jedzona, a nie smietanka z
mlaka tlustej krowy??
oderwij sie nieco od swojego podworka i sklepu za rogatkami i przenies sie
w swiat.....

iwon(k)a

7. Data: 2006-11-25 22:52:59

Od: " are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon\(k\)a <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> oderwij sie nieco od swojego podworka i sklepu za rogatkami i przenies sie
> w swiat.....

Za pozno na to :-( Jak ktos juz podaje swoje nazwisko publicznie,
podpisuje sie z nazwa diety po imieniu, wrzeszczy i terroryzuje
jak ktos napisze ze jest z sekty --- to juz jest za pozno...

Dobre sniadanie
O czym powinnismy pisac na tej grupie
Rimonabant - Acomplia
dieta optymalna