Pyszny biały ser.

71. Data: 2017-05-20 13:04:45

Temat: Re: [OT] Re: Pyszny biały ser.
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

news:slrnoi01up.os4.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> Naliczyłem czternaście.

No jaja... Pierwszy raz widzę aby ktoś wszystkie knajpy potrafił
ciurkiem z nazwy wymienić :-))

Poezja.

72. Data: 2017-05-20 16:57:49

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-20 o 13:04, Pszemol pisze:
> "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message

> No jaja... Pierwszy raz widzę aby ktoś wszystkie knajpy potrafił
> ciurkiem z nazwy wymienić :-))

No, nie wszystkie, tylko te naj... :) :)
pozdr
Stefan

73. Data: 2017-05-21 07:00:40

Temat: Re: Pyszny biały ser.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Roman Rogóż
>>

> Nie, akurat "tu" chodzi o SER. Żadne tam hobby.
> Ser biały z masowej produkcji ZAWSZE jest zbyt kwaśny i ma zbyt ścięte
> białko. Jest kwaśną, twardą i rozsypującą się, ciężkostrawną bryłą

Albo przeciwnie - przekwaszoną, nieodciśniętą z serwatki bryłą ledwie
trzymających się razem gruzełków, pływającą w tejże serwatce.

J.w.

74. Data: 2017-05-21 10:42:40

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 07:00 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Albo przeciwnie - przekwaszoną, nieodciśniętą z serwatki bryłą ledwie
> trzymających się razem gruzełków, pływającą w tejże serwatce.

Ikselka, przestań już obijać się o ściany jak pijak.
Najpierw krzyk "ZAWSZE jest zbyt kwaśny i ma zbyt ścięte białko",
ale już za chwilę "Albo przeciwnie".
:)

Spróbuj choć raz _nie_ _gotować_ słodkiego mleka, nie zniszczysz jego
białek, co z takim krzykiem krytykujesz!

--
Trefniś

75. Data: 2017-05-21 12:05:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
>
> Spróbuj choć raz _nie_ _gotować_ słodkiego mleka, nie zniszczysz jego
> białek, co z takim krzykiem krytykujesz!

Nie wiesz, o czym piszesz.

76. Data: 2017-05-21 12:11:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Spróbuj choć raz _nie_ _gotować_ słodkiego mleka, nie zniszczysz jego
> białek

Książkowy przepis na twaróg dla niemowlęcia:

Zagotuj 1 1/2 szklanki mleka, przelej do szklanego lub kamionkowego naczynia,
ostudź i zakwaś śmietaną lub zsiadłym mlekiem. Dokładnie wymieszaj i
pozostaw pod przykryciem w ciepłym miejscu. Po 24 godzinach, wlej pozostałe
wrzące mleko i wymieszaj. Przestudzić.(...)

77. Data: 2017-05-21 12:13:42

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 12:05 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Nie wiesz, o czym piszesz.

Nabierzesz doświadczenia w produkcji twarogu, zrozumiesz, co pisałem. I co
Ci doradzałem.
Za wiadro pomyj nie musisz przepraszać.

--
Trefniś

78. Data: 2017-05-21 12:19:16

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 12:11 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> pozostaw pod przykryciem w ciepłym miejscu. Po 24 godzinach, wlej
> pozostałe
> wrzące mleko i wymieszaj. Przestudzić.(...)

Podaj namiary na tę książkę :)
Bo ja na razie widzę bezrozumne bicie piany: "TYLKO mój przepis jest
dobry".
Pozwól, że nie będę zawstydzał Cię innymi książkowymi przepisami, bo od
zawsze w księgach rozprawia się z poglądami z innych ksiąg.

--
Trefniś

79. Data: 2017-05-21 12:55:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Podaj namiary na tę książkę :)

Każda książka o żywieniu małego dziecka zawiera ten przepis.
W dobie internetu - strony o powyższej tematyce.
Pierwsza z brzegu:
http://www.osesek.pl/ksiazka-kucharska-dziecka/dodat
ki-do-pieczywa/61-twarog-slodki-domowej-roboty-po-12
-miesiacu.html

> Bo ja na razie widzę bezrozumne bicie piany: "TYLKO mój przepis jest
> dobry".

Mój - bo podany przeze mnie i pierwszy raz w ogóle przez kogokolwiek tutaj.

Tak, to najlepszy przepis.

> Pozwól, że nie będę zawstydzał Cię innymi książkowymi przepisami, bo od
> zawsze w księgach rozprawia się z poglądami z innych ksiąg.

Nie jesteś w stanie dyskutować z moim, ( czyli podanym przeze mnie)
przepisem. Miliony kobiet karmiły serem domowym z tego przepisu swoje
dzieci w ciągu setek lat. Więc zakończ już tę swoją niechwalebną rzucawkę,
bo prawdopodobnie są tu matki karmiące takim serem dzieci, a jeśli nie (bo
kupują różne badziewie w sklepie), to dorośli karmieni takim serem w
dzieciństwie - przy czym oczywiście nie liczę na ich odzew ze względów
oczywistych: nie każdemu się chce kopać z koniem.
Mnie też tylko do czasu.

80. Data: 2017-05-21 13:40:43

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-21 o 12:55, Ikselka pisze:

> [...]
> dzieciństwie - przy czym oczywiście nie liczę na ich odzew ze względów
> oczywistych: nie każdemu się chce kopać z koniem.

No właśnie, ja jakoś dziwnie chowany byłem. Na wakacjach u ciotek, w
domu nikt mleka przed wstawianiem na ser nie gotował. Matka, ciotki
stawiały mleko (bez jakiegoś dodatkowego zakwaszania) na zsiadłe, potem
podgrzewały, kroiły, cedziły (w lnianej chuście - podobno specjalnie
tkanej - tego nie wiem, natomiast służyła tylko do cedzenia) odciskały w
koziołkach i karmiły mieszczuchów do wypęku...
Jak ciotce się chciało, to nastawiała mleko w takich dzbanuszkach
(wazonikach)i do piwnicy. Jak się siadło to zgrabnie obracała i takie
babeczki z kwaśnego mleka ze śmietaną na dwa palce do młodych ziemniaków
(samemu trzeba było najpierw podebrać, a jak były większe motyką
wykopać) z okrasą z wielkanocnego bilu...
Ot, dziwności...
pozdr
Stefan

Łosoś po ikselsku.
Niby nic, a cieszy :-))
Gołąbki w liściach botwinki
Kasza jaglana - jakieś proste przepisy?
Papryczki jalape?o nadziewane kremem serowym