Pytanie dotyczące języka polskiego

1. Data: 2002-02-07 13:23:40

Temat: Pytanie dotyczące języka polskiego
Od: Jacek Adamowicz <J...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze,

Przepraszam, jeśli NTG, ale nie znalazłem grupy poświęconej językowi
polskiemu. Może znajdzie się ktoś, kto może pomóc.

Czy użycie słowa "ilość" zamiast "liczba" w odniesieniu do rzeczowników
policzalnych jest poważnym błędem? A może wcale nie jest to błąd?

Przykład:
"ilość gości" czy "liczba gości"
"ilość klientów" czy "liczba klientów"

Moim zdaniem "liczba" brzmi i wygląda lepiej i tego staram się używać.
Ale nie jestem pewien, czy "ilość" jest błędna czy po prostu
niefortunna.

Jacek Adamowicz

1. Data: 2002-02-07 16:20:21

Temat: Re: Pytanie dotyczące języka polskiego
Od: "Jacur" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Adamowicz" <J...@h...com.pl>
napisał w wiadomości news:3C627FDC.C26115BE@hector.com.pl...
> Szanowni grupowicze,
>
> Przepraszam, jeśli NTG, ale nie znalazłem grupy poświęconej językowi
> polskiemu. Może znajdzie się ktoś, kto może pomóc.

<ciach>

> Jacek Adamowicz

pl.hum.polszczyzna
Pozdr :)
Jacek Wojdałowicz

www.dzieci.sos.pl - wiersze, zabawy
www.dzieci.sos.pl - wiersze, zabawy
zaproszenie
PRAWO JAZDY - TESTY!
Programy, wiersze - edukacja dla najmłodszych