Pytanie o "moralność" wypowiedzi

401. Data: 2009-09-14 07:32:38

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:6mm4gm5mob6h$.1072d6kln406$.dlg@40tude.net...

> Skoro głownie o tacę ten ból, to nie dawaj - nie ma przymusu.

Teoretycznie. Czasami jednak presja jest ogromna. Nie zawsze ale jest.

> Z myśleniem i tak Ci nie idzie...
> :->

Nie wciągniesz mnie ;)

Pozdrawiam.

402. Data: 2009-09-14 07:35:19

Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...tzn chciałam powiedzieć, ze najlepiej to Ci idzie z mordą...

też nie....

Pozdrawiam.

403. Data: 2009-09-14 08:19:56

Od: "Robakks" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Brycki" <g...@o...pl>
> "XL" <i...@g...pl>

cytat:
Mój znajomy z dawnych lat szkolnych przeżył ostatnio lekki wstrząs
ponieważ usłyszał od księdza podczas spowiedzi, że "życzę Twojemu
dziecku takiego zdrowia jak masz wiarę".
Grzegorz Brycki
/koniec cytatu.

> Nie. Kapłan we wcześniejszych słowach wątpił w moją wiarę. A potem
> powiedział co powiedział. Nie ma tutaj pomyłki, a Robaks bawi się logiką
> bez wiedzy o temacie.
> --
> Grzegorz Brycki

W jednej notce piszesz o znajomym, w drugiej o sobie.
Sam sobie zaprzeczasz.
"Mój znajomy ... usłyszał od księdza"
"Kapłan ... wątpił w moją wiarę"
- swoją postawą udowodniłeś sam sobie, że wiary w Tobie nigdy nie było.
Po prostu udawałeś... (gr. hypokrisis)
To nie Kościół jest obłudny jakby chciał bartus pisząc:
"Ależ hipokryzja to właśnie druga strona KK."
- nie Kościół, ale Ci wyznawcy, którzy udają wiarę
i dotyczy to każdego wyznania od czasów starożytnych.
. . .
Gabriela Zapolska napisała dramat obyczajowy "Moralność pani Dulskiej"
i od tamtej pory funkcjonuje w literaturze pojęcie "dulszczyzna".
Poczytaj:
http://moralnosc-pani-dulskiej.klp.pl/a-5903.html
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

PS.
Przecież nie musisz na starcie udawać, że chodzi o znajomego
skoro wyraźnie dajesz do zrozumienia, że chodzi o Ciebie:
"Kapłan ... wątpił w moją wiarę". Po co udawać? :-)

404. Data: 2009-09-14 10:57:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Sep 2009 09:32:38 +0200, bartus napisał(a):

> Teoretycznie. Czasami jednak presja jest ogromna. Nie zawsze ale jest.

Jak ktokolwiek jest w stanie Cię zmusić do dawania pieniędzy na Kościół???
W jaki sposób? Przecież nie musisz ani "na niego" dawać, ani "w nim" być.
No, chyba, że CHCESZ być. Aaaa, no to trzeba dawać. Bycie kosztuje. Ksiadz
też czlowiek i dlaczego ma obsługiwac sluby, pogrzeby itp za friko, skoro
jeść musi jak każdy. A i pod dachem się pomodlić, i w cieple, milej.
Nie chcesz dawać - to się zapisz do innego kościoła - tam wszystko jest za
darmo...?
A poza Kościołem, jak wiemy, też :->

> Nie wciągniesz mnie ;)

Do Kościoła? - przecież sam się pchasz...

--

Ikselka.

405. Data: 2009-09-14 11:00:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Sep 2009 10:19:56 +0200, Robakks napisał(a):

> [...]
> Gabriela Zapolska napisała dramat obyczajowy "Moralność pani Dulskiej"
> i od tamtej pory funkcjonuje w literaturze pojęcie "dulszczyzna".

Dokładnie.
--

Ikselka.

406. Data: 2009-09-14 12:07:45

Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie Kościół jest obłudny jakby chciał bartus pisząc:
> "Ależ hipokryzja to właśnie druga strona KK."
> - nie Kościół, ale Ci wyznawcy, którzy udają wiarę
> i dotyczy to każdego wyznania od czasów starożytnych.

Tylko, że tych udających jest więcej niż wierzących ;)
Więc Kościól jest w większości obłudny.
http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/pa
p/artykul/sondaz%3Bwiekszosc%3Bpolakow%3Bokresla%3Bs
iebie%3Bjako%3Bgleboko%3Bwierzacych%3Blub%3Bwierzacy
ch,139,0,490891.html

Pozdrawiam.

407. Data: 2009-09-14 12:18:25

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie glob <r...@g...com> tak oto plecie:

> Krasnoludki nie wpływają na politykę kraju, jakbyś niezauważył.

Krasnoludki może nie, ale karzełki bardzo skutecznie wpływają.

Qra

408. Data: 2009-09-14 12:22:33

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Chiron <e...@o...eu> tak oto plecie:

> Aby poczuć- należy na jakiś czas wyłączyć myślenie.

Właśnie cudownie zawęziłeś pojęcie inteligencji emocjonalnej. Rozwijasz się
Waść!

Qra

409. Data: 2009-09-14 12:24:09

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Chiron <e...@o...eu> tak oto plecie:

> Kilka razy czytałem o zwyczajach w niektórych plemionach indian: kobieta
> szła rodzić- po cichu i spokojnie, a w tym czasie mąż cierpiał i wył z
> bólu. Swoją drogą ciekawa sprawa- takie przeniesienie bólu

Znamy ciekawą anegdotkę na ten temat. Ona uświadamia, dlaczego współczesna
cywilizacja odrzuciła takie rytuały.

Qra

410. Data: 2009-09-14 12:25:51

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie michal <6...@g...pl> tak oto plecie:

> To ja do tego dołączę moje przekonanie, że emocje są ściśle związane z
> myśleniem i nie wyobrażam sobie ani myśłenia bez emocji, ani emocji bez
> myślenia. :)

Ale jakby tak wyłączyć myślenie i zdać się tylko na emocje? Ty na przykład
czujesz, że myślisz. Inni niekoniecznie. A i jeszcze dorabiają do tego
ideologię.

Qra

Jedenastoletni Hitler
SYLI...