Pytanie o przepis na sos

1. Data: 2012-12-06 16:48:05

Temat: Pytanie o przepis na sos
Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Moja kobitka zamęczy mnie o przepis. Szukałem w necie ale mam tysiące
wyników i żaden odpowiedni :(
Czy ktoś zna przepis na sos do mięs na bazie dżemu z czarnej porzeczki?
Jeśli tak, to byłbym wdzięczny na podzielenie się nim, może wreszcie to
będzie taki, jak pamięta sprzed wielu lat, a wykonawca tego przepisu już
od dłuższego czasu nie żyje.
Z tego co pamięta, to podobno oprócz dżemu z czarnej porzeczki (który
jest głównym składnikiem) był tam jakiś alkohol i chyba miód...
Z góry dzięki

2. Data: 2012-12-06 19:01:44

Temat: Re: Pytanie o przepis na sos
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 06.12.2012 17:48, schrieb GalAnonim:
> [...]
> Z tego co pamięta, to podobno oprócz dżemu z czarnej porzeczki (który
> jest głównym składnikiem) był tam jakiś alkohol i chyba miód...

To, co znalazłem w papiórach (ale nie robiłem sam, więc bez gwarancji)

2 ŁS masła
3 drobno pokrojone szalotki (cebula dymka, OIDP)
3 ząbki czosnku, drobno pokrojone
60ml brandy
120ml dżemu z czarnej porzeczki
60ml musztardy dijon
60ml białego wina (wytrawnego)
sól i pieprz do smaku

rozpuścić masło, dodać cebulę i czosnek i gździć na średnim ogniu 3-5
minut (nie rumienić, tylko zeszklić)
Dodać brandy, dżem, wino i musztardę
Gotować na małym ogniu ok. 10 minut
Przyprawić
Wcinać

Jak pisałem, sam nie robiłem, tylko przejąłem od dziadków. Osobiście
dałbym mniej musztardy i więcej dżemu i ewentualnie wina.

Waldek

3. Data: 2012-12-06 19:18:48

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.12.2012 20:01, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
>
> Jak pisałem, sam nie robiłem, tylko przejąłem od dziadków. Osobiście
> dałbym mniej musztardy i więcej dżemu i ewentualnie wina.

Dzięki :)

4. Data: 2012-12-06 23:26:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Dec 2012 17:48:05 +0100, GalAnonim napisał(a):

> [...]
> Z tego co pamięta, to podobno oprócz dżemu z czarnej porzeczki (który
> jest głównym składnikiem) był tam jakiś alkohol i chyba miód...

Sos cumberland?
Albo: http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt.php?id_o=612
(by XL)

5. Data: 2012-12-06 23:37:48

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-07 00:26, Ikselka pisze:

> Sos cumberland?
> Albo: http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt.php?id_o=612

Cumberland to cumberland.
http://przepisy.magazyn-kuchnia.pl/przepisy/spis/159
888763/sos+cumberland/phttp://przepisy.magazyn-kuchn
ia.pl/przepisy/spis/159888763/sos+cumberland/p

To coś powyżej z koncentratem to profanacja!

6. Data: 2012-12-07 00:05:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 07 Dec 2012 00:37:48 +0100, Aicha napisał(a):

> [...]
888763/sos+cumberland/phttp://przepisy.magazyn-kuchn
ia.pl/przepisy/spis/159888763/sos+cumberland/p

> To coś powyżej z koncentratem to profanacja!

Umiesz czytać? Niby gdzie jest koncentrat w sosie cumberland? Linkowałam
cumberland, a potem było "ALBO".
(by XL)

7. Data: 2012-12-07 00:08:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Dec 2012 01:05:18 +0100, Ikselka napisał(a):

888763/sos+cumberland/phttp://przepisy.magazyn-kuchn
ia.pl/przepisy/spis/159888763/sos+cumberland/p

> Umiesz czytać? Niby gdzie jest koncentrat w sosie cumberland? Linkowałam

tj WYMIENIŁAM

> cumberland, a potem było

linkowane

> "ALBO".

Czyli cóś innego.
(by XL)

8. Data: 2012-12-09 14:00:53

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-07 01:05, Ikselka pisze:

> potem było "ALBO".

To z przepracowania :P

9. Data: 2012-12-09 21:20:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Dec 2012 15:00:53 +0100, Aicha napisał(a):

> To z przepracowania :P

Nie tłumacz się.
(by XL)

[ot] No i po świątecznych wędzonkach