Pytanie + przepisik

1. Data: 2000-03-24 19:26:00

Temat: Pytanie + przepisik
Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ahoj, cześć, witam :-)

Najpierw pytanie: czy mozna prosić o przepisy wykorzystujące sos ostrygowy?
Dostałam w prezencie butelkę specjału i nie mam pojęcia, co z nią zrobić.

Teraz przepis. Jest to kurczak cytrynowy, mnie i familii bardzo smakował,
mam nadzieję, że Wam też przypadnie od gustu.

Na 4 osoby:

1 duży kurczak podzielony na ćwiartki
1 szklanka świeżego soku z cytryny (dużo tych cytryn wyjdzie, ja zużywam
zwykle ok. 10)
1 szklanka mąki
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka papryki w proszku
pół łyżeczki świeżo mielonego pieprzu
1/4 szkalnki oleju kukurydzianego
1 łyżka startej skórki z cytryny (ja używam takiej z torebki, chyba firmy
Ducros)
1/8 szklanki brązowego cukru
1/8 szklanki rosołu z kury
pół łyżeczki aromatu cytrynowego
1 cytryna pokrojona w cieniutkie plasterki

Ćwiartki kurczaka wkładamy do dużego naczynia, zalewamy sokiem i wstawiamy
na noc do lodówki. Odsączamy, osuszamy. Do plastikowj torby wsypujemy mąkę,
sól, paprykę i pieprz i mieszamy to wszystko potrząsając torbą. Wkładamy do
torby po kawałku kurczaka i potrząsamy, żeby go równomiernie pokryć
panierką. Nagrzewamy piekarnik do 175 stopni. Na patelni rozgrzewamy olej i
obsmażamy kurczaka, aż zbrązowieje. W dużym, płytkim naczyniu do zapiekania
układamy ćwiartki kurczakwa (w jednej warstwie) i równo posypujemy skórką
cytryny i cukrem. Rosół mieszamy z aromatem cytrynowym, zalewamy kurczaka,
następnie okładamy go plasterkami cytryny. Wsuwamy do pieca na 35 - 40
minut, nastepnie się delektujemy pysznym obiadem :-).

Pozdrówka

Camille

--
Tajemnicą powodzenia jest szczerość. Jeżeli potrafisz ją udawać, sukces masz
zapewniony.