A cóz to za roślinka ???

1. Data: 2002-05-22 13:49:37

Temat: A cóz to za roślinka ???
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ostatnio gdzieś coś takiego widziałem i bardzo mi się spodobało:

Pnie się jak winorośl.
Na samej górze tworzy "koronę " z fioletowo-niebieskimi kwiatami w kształcie
dzwonków.
Na całej długości jak się pnie to nie ma raczej liści (chyba, że ktoś oberwał).
Jakiekolwiek liście czy kwiaty widziałem tylko na tej "koronie".
roślina miała około 130-150 cm.

Czy ktoś wie co to jest i gdzie ewentualanie można kupić ??

Dzięki
Pzdr.

Smiech

2. Data: 2002-05-22 18:56:54

Temat: Re: A cóz to za roślinka ???
Od: "bartm" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
>

> Na samej górze tworzy "koronę " z fioletowo-niebieskimi kwiatami w
kształcie
> dzwonków.
być moze to - ośnieża karolińska (Halesia carolina) - podkreślam ze być
może

3. Data: 2002-05-26 09:14:53

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of
s...@p...onet.pl

> [...]

>roślina miała około 130-150 cm.

>Czy ktoś wie co to jest i gdzie ewentualanie można kupić ??

Opis przypomina mi pnacze Codonopsis clematidea lub lanceolata.Tylko pora
kwitnienia nie ta ,Codonopsis kwitnie poznym latem.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

4. Data: 2002-05-29 06:43:27

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwitnienia nie ta ,Codonopsis kwitnie poznym latem.
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.

Witam,

Właśnie omawianą roślinkę widziałem w Łodzi (w dwóch miejscach: 1.na rogu ulic
Kniaziewicza i Sierakowskiego; 2 na ulicy Pojezierskiej (mniej-więcej na
przeciw numeru 81)).

Pozdrowienia

Smiech

5. Data: 2002-05-29 12:41:57

Od: "Dora" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Opis pasuje do psianki jest to roślina dzika

Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...

> [...]
ulic
> Kniaziewicza i Sierakowskiego; 2 na ulicy Pojezierskiej (mniej-więcej na

wikliniarstwo
siala baba mak....(pare pytan)
mandragora officinarum
Znowu róże....