Blok

1. Data: 2003-01-17 11:55:58

Temat: Blok
Od: "konradek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów.

Czy moglibyście mi pomóc ? Szukam przepisu na blok.
Kiedyś robiłam coś takiego 2 razy ale już nie pamiętam przepisu,
poza tym wyszedł mi za mało ścisły.

Z góry dziekuję.
Ola k...@w...pl

1. Data: 2003-01-17 15:36:56

Temat: Re: Blok
Od: "Aga" <d...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przepis na blok, ale nie wiem czy o taki Ci chodzi:
Blok czekoladowy:
kostka margaryny, pol szklanki wody, 2 szklanki cukru, 5-6 łyżek kakao, pol
kg mleka w proszku, pokruszone herbatniki lub wafle, bakalie.
Wode, cukier i margaryne zagotowac. Kakao i mleko w proszku razem wymieszac,
po czym ciagle mieszajac wlewac zagotowana wode z cukrem i tluszczem. Do
gladkiej masy dodac bakalie i pokruszone wafle(herbatniki). Wymieszac. Forme
keksowa wysmarowac tluszczem i przelozyc do niej mase. Wstawic do lodowki do
zastygniecia.
Pozdrawiam. Aga

1. Data: 2003-01-17 16:02:21

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy moglibyście mi pomóc ? Szukam przepisu na blok.
> Kiedyś robiłam coś takiego 2 razy ale już nie pamiętam przepisu,

Witam!
Ja mam całą rzeszę zwolenników bloku i robię go od niepamiętnych czasów. A
parę razy już mój przepis na liście był więc ci go szybko wkleję.
Blok:

50 dkg mleka w proszku ale nie instant
1 kostka margaryny
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mleka
3 łyżki kakao
6 łyżek kawy inki ( w zastępstwie dobra jest naturalna kawa rozpuszczalna
ale trochę mniej 4 łyzki)
3 paczki herbatników takich twardych (Jutrzenka)
W misce mieszamy mleko w proszku z kakao i inką, dokładnie do tego łamiemy
herbatniki. W rondlu rozpuszczamy margarynę z cukrem i mlekiem do
zagotowania i zalewamy wrzątkiem suchą masę. Dokładnie wymieszać i
przełożyć
do uprzednio przygotowanej formy (jak do keksu) i zostawić do ostygnięcia
później wstawić do lodówki .

Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

truskawki
wielki
wielki post...
chałwa