Calochortus superbus - przezimuje w gruncie?

1. Data: 2004-10-18 08:29:26

Temat: Calochortus superbus - przezimuje w gruncie?
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam parę cebulek tej rośliny i nie wiem co z tym fantem zrobić. Czy
przetrwa zimę w ogrodzie? Czy lepiej zostawić w lodówce i wsadzić wiosną?
Macie jakieś doświadczenia z tą rośliną?

Z pozdrowieniami, Maria

2. Data: 2004-10-18 08:53:20

Temat: Re: Calochortus superbus - przezimuje w gruncie?
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@N...pl> wrote in news:ckvus1$r4u$1
@atlantis.news.tpi.pl:

> Dostałam parę cebulek tej rośliny i nie wiem co z tym fantem zrobić. Czy
> przetrwa zimę w ogrodzie? Czy lepiej zostawić w lodówce i wsadzić wiosną?
> Macie jakieś doświadczenia z tą rośliną?

Mamy. Bardzo jednorazowe.
Cebulki jak cebulki, szczegolnych wrazen estetycznych mi nie dostarczyly, a
innych nie doczekalam..
Ale na obrazku był œliczny ;-)
Czyli raczej do lodowki jesli masz taka mozliwosc.
Pozdrowienia - Ewa Sz. po przeeksperymentowniu Calochortusa..

3. Data: 2004-10-18 08:59:13

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Of Maria Maciąg

> [...]
> przetrwa zimę w ogrodzie? Czy lepiej zostawić w lodówce i
> wsadzić wiosną?
> Macie jakieś doświadczenia z tą rośliną?

Kupiłem w Czechach również kilka cebulek, jak dotąd nigdy mi nie zimował,
ale jedną wysadzę na próbę do gruntu i mocno okryję, reszta wiosną do
wysadzenia.
:-) Bogusław

4. Data: 2004-10-18 09:00:30

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czyli raczej do lodowki jesli masz taka mozliwosc.
> Pozdrowienia - Ewa Sz. po przeeksperymentowniu Calochortusa..

Dzięki Ewa :-). Wsadzę wiosną. W sumie, to nie jestem rozczarowana, bo już
od dawna do malunków przy roślinach podchodzę sceptycznie. Nie ma to jak
kupować kwitnące :-).

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2004-10-18 09:56:24

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@t...net.pl> napisał w
wiadomości news:MMEMJPKDMAKBPLAFKFBNIEMPCEAA.radzimierski@toya.
net.pl...

> Kupiłem w Czechach również kilka cebulek, jak dotąd nigdy mi nie zimował,
> ale jedną wysadzę na próbę do gruntu i mocno okryję, reszta wiosną do
> wysadzenia.

Ja mam za mało cebulek, żeby przeprowadzić próbę z zimowaniem w ogrodzie.
Chciałabym jednak zobaczyć chociaż jeden kwiat :-).
A tak przy okazji - sadziłeś Hermodactylus tuberosus?

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2004-10-18 10:07:35

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Maria Maciąg

> A tak przy okazji - sadziłeś Hermodactylus tuberosus?
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Prościej Iris tuberosa :-)
On rośnie w Izraelu, watpię czy będzie chciał u nas.
Ale odpowiadając na pytanie, nigdy na niego nie trafiłem:-)
:-) Bogusław

7. Data: 2004-10-18 10:23:51

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@t...net.pl> napisał w
wiadomości news:MMEMJPKDMAKBPLAFKFBNIENCCEAA.radzimierski@toya.
net.pl...

> Prościej Iris tuberosa :-)

Możliwe :-). To nie moja roślina i nie miałam nawet czasu sprawdzić tego
'prościej' :-)

> On rośnie w Izraelu, watpię czy będzie chciał u nas.
> Ale odpowiadając na pytanie, nigdy na niego nie trafiłem:-)

Dziękuję, ale wygląda interesująco i podobno pachnie.

Z pozdrowieniami, Maria

8. Data: 2004-10-18 11:09:23

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czyli raczej do lodowki jesli masz taka mozliwosc.
> Pozdrowienia - Ewa Sz. po przeeksperymentowniu Calochortusa..

Znaczy już go nie mam :-(
Wysadziłam cebulki do gruntu , w połowie września.
Najgorsze jest to , że wykopać tego się nie da, z przyczyny sklerozy i
zapomnienia w którym miejscu akurat te cebule były zakopywane.

Pozdrawiam
Teresa

9. Data: 2004-10-18 11:31:43

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> napisał w wiadomości
[...]
> [...]
> Najgorsze jest to , że wykopać tego się nie da, z przyczyny sklerozy i
> zapomnienia w którym miejscu akurat te cebule były zakopywane.

Jeśli Cię to pocieszy, to mam to samo :-(. Przez 3 dni usiłowałam
zlokalizować cebulki pewnej szachownicy, której ktoś teraz zapragnął
gwałtownie. Skutek wiadomy. Tak, jakbym nigdzie jej nie wsadziła. Mam
nadzieję, że wiosną się znajdzie.

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2004-10-18 12:28:57

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Kronopio

(...)
> [...]
> Najgorsze jest to , że wykopać tego się nie da, z przyczyny sklerozy i
> zapomnienia w którym miejscu akurat te cebule były zakopywane.

I tu się kłaniają tabliczki :-)
:-) Bogusław

CIĄĆ CZY ŁAMAĆ?
Kapusta pekinska