RE: Krzew figowy,jak go pielegnowac?

From: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: RE: Krzew figowy,jak go pielegnowac?
Date: 4 Jul 2001 09:53:44 +0200

From: Bogdan Bendza

> Wlasnie kupilismy dzialke z krzewaem figowym,niemamy
> pojecia jak sie nim
> zajac.Niewiem jak (i kiedy) przycinac ,jak zabezpieczyc na zime ,a
> nawozenie to tez "czarna magia",Moze ktos moglby rzucic
> troche swiatla na
> ten temat . Z gory dziekuje kazdemu kto w jakis sposob doradzi nam.

A gdzie macie tą działkę? Czy krzew już duży, stary?

Ja swojego nie przycinam (ostatnio tylko usiłowałam pobierać sadzonki,
z których nic nie wyszło :-//). Nawożę kompostem i przekompostowanym
obornikiem na wiosnę, wczesnym latem nawozem wieloskładnikowym. Rośnie
przy południowej ścianie domu na podwyższonej grzędzie składającej się
głównie z kompostu i resztek pobudowlanych - na glabie dosyć
wapiennej. Na zimę obsypuję podstawę ziemią, a górę owijałam
agrowłókniną lub stroiszem, ale teraz roślinka już zbyt duża i chyba
zaprzestanę. Przez ostatnie trzy zimy nie wymarzła jej ani jedna
gałązka (koło Warszawy, mikroklimat dosyć zimny).

Życzę powodzenia.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"