Paprocie.

31. Data: 2003-07-18 05:51:06

Temat: Re: Paprocie.
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIECIEFAA.radzimierski@ogrod
-botaniczny.pl...
> Drogie Panie :-)
> Uściślijmy, Athyrium niponicum, dodam ze względu na kolor jaki podajecie
> 'Pictum' ewntualnie A.n."metallicum' jest paprocią mrozoodporną w naszym
> klimacie, mam ją w kilku miejscach i nigdy nie wymarzła od kilkunastu
lat.Ta
> paproć jest odporna do - 30.0 C.
> Pozdrawiam, Bogusław

Rozumiem :-). U Ciebie jest odporna, u mnie nie wytrzymała
pierwszej zimy.

Z pozdrowieniami, Maria

32. Data: 2003-07-18 06:12:09

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łeee... jakieś "amerykanckie" te paprocie macie:) Ja tam mam taką sobie
leśną zwykłą:):):)
Pozdrav.Rene

33. Data: 2003-07-18 06:13:34

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

No tk - nie sadzić liści tylko kłącza:)
(perzu??? :D:D:D)
Pozdrav.Rene

34. Data: 2003-07-18 08:41:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rene" <r...@i...pl> wrote in message
> Łeee... jakieś "amerykanckie" te paprocie macie:) Ja tam mam taką sobie
> leśną zwykłą:):):)

Ktoś mówił, że tylko tą jedną? Pióropusznik strusi na półtora metra też mam,
zarodnikujący i w ogóle:-). I długosza - bezproblemowego (poza tym, że wolno
rośnie).

Pozdrawiam, basia.

35. Data: 2003-07-18 08:52:31

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
> [...]

> 'Pictum' ewntualnie A.n."metallicum' jest paprocią mrozoodporną w naszym
> klimacie, mam ją w kilku miejscach i nigdy nie wymarzła od kilkunastu

Ja nie pisałam, że jest niemrozoodporna:-) Natomiast na pewno uwielbiają ją
ślimaki.

Pozdrawiam, Basia.

36. Data: 2003-07-19 21:38:45

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Rozumiem :-). U Ciebie jest odporna, u mnie nie wytrzymała
> pierwszej zimy.
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Dostałaś kiepska sadzonkę, ona niezwykle trudno się przyjmuje, najlepiej
rośnie w pełnym cieniu , nie znosi suchych warunków.
Dla eksperymentu jedną sadzonkę A.niponicum'Pictum' posadziłem od strony
północnej ale na suchym stanowisku, wegetuje.
:-) Bogusław

37. Data: 2003-07-20 07:31:18

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...
> [...]
> Dla eksperymentu jedną sadzonkę A.niponicum'Pictum' posadziłem od strony
> północnej ale na suchym stanowisku, wegetuje.

Bardzo możliwe, że masz rację :-). Dostawała w godzinach
przedpołudniowych trochę słońca , a podłoże wtedy być może zbytnio
przesychało. Zadomowiona może by to jakoś zniosła, ale świeża
sadzonka nie. Spróbuję jeszcze jej uprawy w innej części ogrodu
:-).

Z pozdrowieniami, Maria

bazylia
wisnie stare drzewka
Zachcialo mi sie i zrobilem - szarotka alpejska w granitowej doniczce
problemy z robaczyskami:(
Jak kupowac dalie ?