Rubus arcticus

1. Data: 2002-08-22 11:59:25

Temat: Rubus arcticus
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Kto ma to?

http://www.haeberli-beeren.ch/hobbygaertner/sortimen
t/spez_allackerbeere.sht
ml

Irek kochany

2. Data: 2002-08-23 11:11:59

Temat: Re: Rubus arcticus
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> schrieb im Newsbeitrag
news:ak50ho$m4p$1@news2.tpi.pl...

> Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomooci do grup
> dyskusyjnych napisał:ak2l2b$g6$00$...@n...t-online.com...

http://www.haeberli-beeren.ch/hobbygaertner/sortimen
t/spez_allackerbeere.sht

> U mni w ogrodzie rosnie Rubus arcticcus/Malina arktyczna.
> A o co chodzi? Jesli o owoce na przetwory pitne :-) - to u mnie kwitnie
> (wczesna wiosna), ale owoców to jeszcze nie widzialem :-?
>
> Pozdrawiam
> p...@r...pl

Wlasnie Szwajcarzy polecaja posadzenie obok siebie dwoch roznych odmian.
Wiesz podobnie bylo z moja truskawkowa laka. Kwitlo jak wsciekle a owocow
tyle co kot naplakal. Tera jaos sie ruszylo i jest ich coraz wiecej. Skad
masz ta maline arktyczna?

Irek kochany

3. Data: 2002-08-23 21:14:28

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2002-08-26 22:18:22

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ak56q2$3j6$03$...@n...t-online.com...

> [...]
> tyle co kot naplakal. Tera jaos sie ruszylo i jest ich coraz wiecej. Skad

A kupiłem sobie za 3PLN w pojemniku 9x9 w najbliższym mi Centrum Ogrodniczym
w Kielcach, jakies 2lata temu, bo kwiaty się mi spodobały....

Nawiasem mówiąc, to pisałeś gdzieś wcześniej o Asarum europaeum/kopytniku i
czymś jeszcze jako o *zdobyczy* - u mnie w Kielcach kopytnik jest w ciągłej
sprzedaży po jakieś 2,20PLN - to się zdziwiłem, że się tak cieszysz i że na
zbankrutowałeś.

A Onoklee sp u mnie były po 5PLN, Cystopterisy bulbifiera i Asplenium
ruta-muraria chyba jeszcze tańsze.

Pozdrawiam
p...@r...pl

5. Data: 2002-08-27 12:17:37

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> A kupiłem sobie za 3PLN w pojemniku 9x9 w najbliższym mi Centrum
Ogrodniczym
> w Kielcach, jakies 2lata temu, bo kwiaty się mi spodobały....

No i warto bylo? Wroclaw jakos marnie pod tym wzgledem wyglada. Latem
specjalnie sie nie rozgladalem wiec moze cos przeoczylem. Ciekaw jestem,
gdzie Grzegorz kupuje na skradzenie. Czy gdybym mial klopoty z dostaniem to
moglbys sie podzielic? Odstapilbym np. truskawkowa lake kwitnaca na rozowo.
Tez ladne kwiaty. Nawet w pojemniku 9x9.

> [...]
ciągłej
> sprzedaży po jakieś 2,20PLN - to się zdziwiłem, że się tak cieszysz i że

Bo tutaj zadaja za to 4 Euro.

> A Onoklee sp u mnie były po 5PLN, Cystopterisy bulbifiera i Asplenium
> ruta-muraria chyba jeszcze tańsze.

Ja chyba w pazdzierniku bagaznik sobie przywioze.

> Pozdrawiam
> p...@r...pl

Irek kochany

6. Data: 2002-08-27 19:26:45

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> writes:

> Ciekaw jestem, gdzie Grzegorz kupuje na skradzenie.

Na co? Na skradzenie? Tfu.

A kupuję gdzie się da. A jeśli chodzi o poszukiwaną ostatnio przez
Ciebie jagodę, to w szkółce po drodze na pole -- szkółkarz dał mi dwie
sztuki różnych odmian, prz czym jedna jakoś tak padła przez lato,
druga ma się całkiem dobrze... Jeśli zechcesz, to w październiku
podjedziemy doń.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien żongler w Alhambrze
Oszalał znienacka tamże,

7. Data: 2002-08-28 12:02:34

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:akfsd5$its$03$...@n...t-online.com...

> No i warto bylo?

Czy Rubus arcticus jest watre grzechu?
Hmmm... U mnie w ogrodzie byliny są tłem lub skromnym wypełnieniem,
posadziłem ją pod starą koreanką (jodła koreańska oczywiście, a nie żółta
staruszka).
Nie rzuca mi się codziennie w oczy i nie stawiam jej takich wymagań...
Ostatnio pokazywałem ją Krzyśkowi M. kilka tygodni temu a teraz to nawet nie
wiem co się z nią dzieje:-?

> gdybym mial klopoty z dostaniem to
> moglbys sie podzielic? Odstapilbym np. truskawkowa lake kwitnaca na
rozowo.
> Tez ladne kwiaty. Nawet w pojemniku 9x9.

Jeśli da się podzielić to nie widzę problemów, ale nie za truskawki:-)
Słyszałem o Twoich paprociach i jeśli masz coś na wymianę z paproci
(tzn.paproć jakiej jeszcze nie mam) to jestem skłonny dać Ci całą malinę, a
i ze 20 kg szyszek z tej koreanki dodam gratis.
:-)
Kiedyś (późna podstawówka i wczesna średnia) zarabiałem corocznie na wakacje
układając na skupie koszyczki z truskawkami - na samochodzie, bywało, że
20ton dziennie - do truskawek jakichkolwiek mam awersję do końca życia:-),
nie spożywam /świadomie/ nic o smaku truskawki od 10lat, co by było gdybym
musiał na truskawki patrzeć...
:-)

> Ja chyba w pazdzierniku bagaznik sobie przywioze.

Nie obiecuję, że akurat u mnie w Kielcach się obkupisz, te rzadsze
"rzadkości" mają zwykle po kilka sztuk i natychmiast są rozdrapywane przez
Takich jak ja + konkurencja.
Jak przewozisz rośliny przez granicę?
Przecie to nasza polańska łojcowizna!

Pozdrowienia
p...@r...pl

8. Data: 2002-08-28 19:01:05

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko
(....)
> prz czym jedna jakoś tak padła przez lato,

Nie masz Ty Grzegorz ręki do roślin , nie tak dawno dereń ,teraz jagoda .

Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

9. Data: 2002-08-28 19:01:14

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Piotr Siciarski
(...)
> posadziłem ją pod starą koreanką

Pod Abies x arnoldiana :-)

10. Data: 2002-08-29 07:37:37

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Nie masz Ty Grzegorz ręki do roślin , nie tak dawno dereń ,teraz
> jagoda .

Ano, najwyraźniej. Cóż zrobić, ręki nie wymienię...

Pozdrawiam,
Grzesiek, wczoraj próbujący pierwszych winogron z własnych winorośli
:-)) Mniam, mniam, słodziutkie, pachnące, mniód w gębie.
--
Jedna cudna pani z dalekiej stolicy
Jeździła z uśmiechem na spacer na lwicy,

Po szwajcarsku
... a Zemolec kamcatsky
Drien obycajny a Zemolec kamcatsky :-)
Drien obycajny :-)