Sos bolonski

1. Data: 2001-08-21 07:42:39

Temat: Sos bolonski
Od: "zupa" <z...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie zacne grono smakoszy kulinarnych,

Poszukuje jakiegos pomyslu na dobry sos bolonski,
chcialbym sie zrewanzowac swojej narzeczonej za jej
smaczne salatki, ktore to zamieszcze wkrotce na forum.

Pozdrawiam
zupa

1. Data: 2001-08-21 08:12:13

Temat: Re: Sos bolonski
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zupa" <z...@v...com.pl> napisał w wiadomości
> Witam serdecznie zacne grono smakoszy kulinarnych,
>
> Poszukuje jakiegos pomyslu na dobry sos bolonski,
> chcialbym sie zrewanzowac swojej narzeczonej za jej
> smaczne salatki, ktore to zamieszcze wkrotce na forum.

mój pomysł nie jest wyszukany - gotowy produkt w słoiku, produkowany w
Łowiczu.
Ich sosy sa naprawdę smaczne, kupuję czasem (jak nie zdążę zrobic obiadu)
sos do spagetti, meksykański, wegetariański.
Nie dodaję żadnego mięsa, tylko podgrzewam i siup - na makaron.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-21 09:15:30

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara <b...@p...onet.pl> wrote in message

.

> [...]
> sos do spagetti, meksykański, wegetariański.
> Nie dodaję żadnego mięsa, tylko podgrzewam i siup - na makaron.

Mnie te sosy nie za bardzo smakuja, sa zbyt slodkie i wszystkie podobne w
smaku, niezaleznie czy to do spaghetti czy chinski czy meksykanski. Ale
zupelnie zjadliwe sa jesli doda sie do nich uprzednio podsmazonej cebuli,
czosnek, pomidory z puszki lub swieze, troszke ziol, przypraw.
Asia

1. Data: 2001-08-21 09:35:22

Od: cezary gmyz <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 9lt3jc$aoq$...@n...formus.pl, zupa at z...@v...com.pl wrote
on 8/21/01 9:42 AM:

> [...]
> chcialbym sie zrewanzowac swojej narzeczonej za jej
> smaczne salatki, ktore to zamieszcze wkrotce na forum.

Baza i podstawa w sosie bolonskim to swierze pomidory. Teraz wlasnie sa
najlepsze i maja najwiecej smaku, malowane sloncem. Ja osobscie bardziej
szanuje stare odmiany z malinowymi na czele. Po saprzeniu pomidora
zdejmujemy zen skorke i przfasujemy przez geste sito, ktore zatrzyma pestki.
przecier podgrzewamy na oliwie dodajemy do tego swierza posiekana bazylie i
takiz czosnek. I w zasadzie gotowe. Bardzo ciekawym wariantem tego sosu jest
zrobienie go na zimno czyli nie podgrzewanie go. Wtedy dodajemy do sosu
oliwki. ja preferuje czarne. Mozna dodac jeszcze marynowane kapary,
papryczki piri piri ale nie jest to konieczne Efekt jaki daje polaczenie
zimnego sosu z goracym magaronezm jest piorunujaco samczny
Czarek

1. Data: 2001-08-21 09:55:19

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cezary gmyz <c...@z...media.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:B7A7F7FA.280C%c...@z...media.pl...
> [...]
> papryczki piri piri ale nie jest to konieczne Efekt jaki daje polaczenie
> zimnego sosu z goracym magaronezm jest piorunujaco samczny

A co powiesz o wariacjach sosu do spagetti z podsmazana papryka, mielonym
mieskiem i tak dalej? To juz nie jest bolognese, ale pewnie tez dobre, tylko
ze nie mam przepisu :-((((( Ale ty pewnie cos poradzisz. Bo to co widzialam
w gazetach bylo raczej smiechu warte. Skladalao sie glównie z mielonego
miesa, które sie podsmazalo z przyprawami i cebula, do tego dodawalo lyzke
przecieru pomidorowego i voila. A moim zdaniem fuj, a nie zadne voila, lyzka
staje i niezjadliwe pewnie wedlug tego przepisu. I popijac trzeba.
Czekam na instrukcje.
Aha, zapomnialam, czy takiego sosu pomidorkowego nie mozna czasem na talerzu
posypac starkowanym parmezanem dla wzbogacenia smaku?

Wkn

1. Data: 2001-08-21 10:06:42

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zupelnie zjadliwe sa jesli doda sie do nich uprzednio podsmazonej cebuli,
> czosnek, pomidory z puszki lub swieze, troszke ziol, przypraw.

Wszystko jest rzeczą gustu;-))
Ja te sosy jem sporadycznie, proszkowych dań nie jem wcale, nadmiaru ostrych
przypraw nie używam, to taki sos w awaryjnej sytuacji mi smakuje,
ale i tak najlepszy jest ze świeżych pomidorów z dużą ilością ziół.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-21 16:26:04

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> napisał w wiadomości

> A co powiesz o wariacjach sosu do spagetti z podsmazana papryka, mielonym
> mieskiem i tak dalej? To juz nie jest bolognese, ale pewnie tez dobre,
tylko
> ze nie mam przepisu
((((

Zgadzam sie z Czarkiem, ze podstawa dobrego sosu do makaronu sa pomidory, w sezonie
wybor jest ogromny, ach az sie chce jesc... Poza sezonem pomidorowym do sosow uzywam
pomidorkow z puszki, albo wlasnorecznie robionych ze sloika. Sos robiony na
koncentracie to dla mnie "zbrodnia sosowa";-)))) poza tym do wszelkiego rodzaju
sosow dodaje pachnace ziolka, staram sie dodawac swieza bazylie i oregano, nic tak
nie podkresla smaku pomidorow jak ziola ;-))) Wariacje sosowe u mnie wygladaja
mniej wiecej tak:

- kilka plasterkow wedzonego boczku smaze na szklisto, dorzucam posiekana cebulke i
marchewke w kostke pokrojona i dalej smaze (czasami daje jeszcze troche selera,
pietruszke), jak mam mieso mielone to wrzucam miecho i smaze, jak nie to dodaje
obrane pomidory pokrojone w cwiartki i to sie pieknie dusi, dodaje jeszcze solidny
"chlust" czerwonego wina, bulion warzywny (gdy jest mieso to bulion jest konieczny,
nie lubie zbyt gestego sosu), duzo czosnku, pieprz, sol, papryka, pieprz kajenski,
oregano, bazylia, czasami tymianek lub rozmaryn;-)))
-czasami robie z pieczarkami -> Siekam cebulke i na patelnie, dokladam pieczarki
(lubie pokrojeno grubo), dodaje mielone, a jak nie mam to nie dodaje;-))), znowu sos
jest gesty i trzeba troche wody lub bulionu, na to wszystko pomidorki itd.
- czsasami jest to sos pomidorowy na zimno (Czarek o tym pisal) - piekne pomidory
wrzucam do miksera (blendera) i miksuje, dorzucam do tego kilka posiekanych zabkow
czosnku, duzo posiekane bazylii, troche oregano, sol, pieprz, troszke papryki
ostrej, troszke octu balsamicznego i oliwy z oliwek, wymieszac i gotowe;-))) Do tego
goracy makaron i rewelacja;-)

Ciekawe czy mozna zrobic sos pomidorowy z imbirem ??? Uwielbiam imbir i wszyst
ko co zawiera w sobie imbir;-)

Pozdrawiam serdecznie,

Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-08-21 23:25:24

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zupelnie zjadliwe sa jesli doda sie do nich uprzednio podsmazonej cebuli,
> czosnek, pomidory z puszki lub swieze, troszke ziol, przypraw.

A można wiedzieć, po co w takim razie ten sos? Bo IMHO poza nim dodajesz
wszystkie składniki sosu. Glutaminian sodu można kupić w torebce, nie trzeba
rozcieńczonego przecierem w słoiku. ;-)

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

1. Data: 2001-08-22 05:04:13

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A można wiedzieć, po co w takim razie ten sos? Bo IMHO poza nim dodajesz
> wszystkie składniki sosu. Glutaminian sodu można kupić w torebce, nie
trzeba
> rozcieńczonego przecierem w słoiku. ;-)

Jesli wiezyć w słowo pisane, to przetwory z Łowicza nie zawierają tego typu
konserwantów, przypuszczam, ze sa pasteryzowane a torebkowych swinstw nie
jadam.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-22 06:00:23

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jesli wiezyć w słowo pisane, to przetwory z Łowicza nie zawierają tego typu
> konserwantów, przypuszczam, ze sa pasteryzowane a torebkowych swinstw nie
> jadam.

Okay, z glutaminianem to był żart, ale pytanie pozostaje: dodajesz do tego
słoikowego wszystkie składniki, które dają razem sos. Po co Ci ten półprodukt?

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

Ryżu z rodzynkami ale nie na slodko (czyli ryzu cd.)
Re: najbardziej polska potrawa
Frytkownica
owoce na zime
Cepeliny "Kuchnia Bozenki" :o)