Re: Stewartia

11. Data: 2003-11-10 19:12:21

Temat: Re: Stewartia do Ewy
Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Melduję , że nasionka doszły :-)
Dziękuję :-)))
Rozmnażać będę chińską , pseudocamelię Horpyna na poczcie celnym strzałem z
pieczątki na drobne kawałki rozdziabała :-(
Jedno nasionko ocalało.

Pozdrawiam
Teresa

12. Data: 2003-11-10 20:24:20

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozmnażać będę chińską , pseudocamelię Horpyna na poczcie celnym strzałem
> pieczątki na drobne kawałki rozdziabała :-(
> [...]

I co teraz ?
Zaryzykujesz i posiejesz ?

Pozdrawia boletus

13. Data: 2003-11-10 22:01:31

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> I co teraz ?
> Zaryzykujesz i posiejesz ?

Oczywiście , że wysieję!
Wyrośnięte mnie przecież nie pożrą , ryzyka nie widzę ;-)

Pozdrawiam
Teresa

14. Data: 2003-11-12 12:26:52

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kronopio" <c...@o...pl> wrote in

> [...]
> Rozmnażać będę chińską , pseudocamelię Horpyna na poczcie celnym
> strzałem z pieczątki na drobne kawałki rozdziabała :-(

Te baby na poczcie to sa jakies anty do roslin.
Jak kiedys wysylalam nasiona do Krychy, to kazala mi przepakowac, bo
szuraja i zostana zatrzymane jako bron biologiczna, a ja pojde siedziec
jako wspolnik ben Ladena. Ta dokonala eksterminacji, sorry, neutralizacji
broni biologicznej od reki...
Dziwne to.
Pozdrowienia - Ewa Sz. nadal zadziwiana przez swiat

15. Data: 2003-11-12 17:54:35

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> "Kronopio" <c...@o...pl> wrote in
(...)

Jestes pewna nazwy :-)

W 1901 roku Wilson zebrał w prowincji Hupeh w Chinach okazy stewartii
opisanej jako S. sinensis Rehd.et Wils., a w 1917 roku w górach południowej
Korei okazy innego gatunku, który Rehder określił jako S.koreana.
W 1931 roku Chien i Cheng opisali ten gatunek jako S. gemmmata z
centralnych Chin.
Natomiast Spongberg opierajac się na licznych materiałach zielnikowych
dokonał rewizji rodzaju Stewartia.
Włączył S.koreana Nakai ex Rehder do S. pseudocamellia a S. gemmmata uznął
za synonim S. sinensis, uznajac to za pomyłkę uczonych i nazwał ją jako nowy
gatunek S. rostrata zbiżony do S.serratta a częściowo do S. sinensis.
Twoja to prawdopodobnie S x henryae Li lub S.malacodendron która jednak w
naszym klimacie nie zimuje.
A może to nasionko to S. monadelpha które osiąga w Japonii formę małego
drzewka.
Jeśli natomiast to S. ovata, u nas nie spotykana to będziesz prekursorką.
Moja w ogrodzie to S.pseudocamellia z charakterystyczną korowiną łuszczącą
się różnobarwnymi płatami.
Wymagania uprawowe jak dla krzewów z rodzaju Rhodedendron.
UF, proszę o zaliczenie Jurka W. 100 postów za jeden tak pogmatwany :-) a
jednak wyjaśniający wszystko :-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

16. Data: 2003-11-12 18:02:05

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bogusław
> [...]

> Wymagania uprawowe jak dla krzewów z rodzaju Rhodedendron.
> UF, proszę o zaliczenie Jurka W. 100 postów za jeden tak pogmatwany :-) a

Przepraszam nie dołaczyłem literaTURY;

1/ De Wolf G.P 1969 The Introduction of our Hardy Stewartias
2/ Hofker H. 1919
3/ Kache P.
4/ Kobuski
5/ Krussmann
6/ Numata The Flora and Vegetation of Japan
7/ Rehder
8/ Spongberg
9/ Tumiłowicz

17. Data: 2003-11-12 18:05:58

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> 9/ Tumiłowicz Jerzy

Dotyczczasowe wyniki uprawy drzew i krzewów z rodzaju Stewartia L. w Parku
Krajobrazowym Wzniesień Łodzkich.
:-)

18. Data: 2003-11-12 19:15:30

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> UF, proszę o zaliczenie Jurka W. 100 postów za jeden tak pogmatwany :-) a
> jednak wyjaśniający wszystko :-)
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.

> Bogusław Radzimierski.

To nie zmieni Twej pozycji w rankingu:-)))

Pozdrawia boletus

19. Data: 2003-11-12 19:26:28

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> To nie zmieni Twej pozycji w rankingu:-)))
>
> Pozdrawia boletus

Jasne, moja pozycja jest ugruntowana ;-)
;-) Bogusław

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

20. Data: 2003-11-12 20:03:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomości: ...

>Twoja to prawdopodobnie S x henryae Li lub S.malacodendron która jednak w
>naszym klimacie nie zimuje.

W ogrodzie bot. we Wroclawiu jednak zimuje a nawet owocuje. Dlaczego mialby
to wiec byc S. malacodendron?

>Je?li natomiast to S. ovata, u nas nie spotykana to będziesz prekursork?.

W takim razie mozliwe, ze spotykana, lecz pod bledna nazwa.

> Moja w ogrodzie to S.pseudocamellia z charakterystyczn? korowin?
łuszcz?c?
>się różnobarwnymi płatami.

Wszystkie znane mi gatunki stewartii maja tego typu kore (nie wszystkie
znam).

Pozdrawiam,
Bpjea

Re: W sen zimowy zapadliście?