Wrzosowisko mi się marzy

11. Data: 2003-09-24 12:32:40

Temat: Re: Wrzosowisko mi się marzy
Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafale, może byś uzgodnił z Edyta jak to jest z cieciem wrzosów.

U Ciebie jest:
"Wbrew temu, co spotyka się czasem w polskiej literaturze, przycięcie możemy
wykonywać jedynie wiosną.
Pędy przycinamy tuż pod obumarłym kwiatem.
Cięcie najlepiej wykonać na przełomie marca i kwietnia w przypadku roślin
kwitnących latem, jesienią i wczesną zimą."

we wspominanym dalej w tym wątku artykule Edyty zaś:
"Obcinać należy pędy po przekwitnięciu - wrzosy późną jesienią,..."

Bo chyba sie tu nie zgadzacie.
Pozdrawiam Anka

12. Data: 2003-09-24 12:42:38

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wojtka Pajdasa na Padjasa.
> pozdr. Jerzy

Dzięki za uwagę, już poprawione.

> Dzięki za przesyłkę. Jest super. Zawsze masz ich tyle na składzie?

W ciągu całego roku tak. Na raz jest do 40 odmian. Szykuję już kolejne
wydanie. Będzie o około 12 odmian więcej.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

13. Data: 2003-09-24 12:44:21

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 3,50 za takie małe mizerne kępki :(

Nie ma wielkiej potrzeby sprzedaży dużych wrzosów, bo roślina ta bardzo
szybko rośnie. W mojej okolicy krzewinki są po 2,50.

> Drugie pytanko, czy wrzosy można sadzić na wzór skalniaka?

Można, należy tylko dobrać w miarę niskie odmiany. Inaczej skalniak zostanie
zarośnięty.

14. Data: 2003-09-24 12:45:51

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Popatrz, przeoczyłem. Późną jesienią nie można przycinać wrzosów bo naraża
się je na wymarzanie. Mam nadzieję, że Edyta nie pogniewa się na mnie za
drobną korektę :-)

15. Data: 2003-09-24 18:33:31

Temat: Odp: Wrzosowisko mi się marzy
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bkqh68$a44$...@a...news.tpi.pl...

> Przeczytałem od A do Z i nie rozumiem
> dlaczego posiadacze wrzosów mają
> z nimi wiecznie problemy.

Moze nie chce im sie ich przycinac co roku po kwitnieniu? Albo mysla, ze jak
lesne to powinny rosnac w cieniu? Albo na wapiennej glebie?

Elfir

16. Data: 2003-09-24 18:36:39

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...

> Drugie pytanko, czy wrzosy można sadzić na wzór skalniaka? oczywiście
> zmieniając skład gleby pod te rośliny. To nie będzie wysoki skalniak
bardziej
To zalezy co masz na mysli mowiac "skalniak" ;-)

Ale skoro rosna w lasach, pomiedzy zeschlymi iglami, kora, itp chyba
sztucznie wygladaly by wsrod skal...

Elfir

17. Data: 2003-09-24 20:53:36

Od: "Tomek i Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Ale skoro rosna w lasach, pomiedzy zeschlymi iglami, kora, itp chyba
> sztucznie wygladaly by wsrod skal...

No cóż, najwyrazniej z Poznania w góry nie po drodze :(((
Polecam wycieczkę na polanę Gorc Gorcowski nad Ochotnicą Górną. I
kilka innych w okolicy. Horyzonty poszerzyć.
Skały są różne.
I różnie spod ziemi wystają.

Pozdrawiam
Ewa

18. Data: 2003-09-25 09:26:54

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iza" <i...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Mam szczęście mieć ogródek w lasach. Ale chciałabym część swojej ziemi
zrobić
> też na "leśno". Wymyśliłam sobie małe wrzosowisko pomiędzy tujami i
> jałowcami. Jak się do tego zabrać? Kupić hurtem w ogrodniczym wrzosy? Ale
> kiedy najlepiej? teraz, czy na wiosnę, czy co?

A jak przygotować glebę, jeśli chce się trochę ożywić prawdziwe leśne
wrzosowisko (wśród sosen i jałowców, na piachu)? Czy można na nim posadzić
coś innego prócz wrzosów? Marzą mi się azalie, ale nie będę w stanie
utrzymać wilgotności gleby - czy jestem skazana na trawy?
Rafale, gdybyś mógł i mi przesłać "szczegóły biznesowe", będę bardzo
wdzięczna.
Pozdrawiam,
Ewa Ressel

19. Data: 2003-09-25 19:20:38

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek i Ewa <t...@w...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:bkt137$e2q$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
> Polecam wycieczkę na polanę Gorc Gorcowski nad Ochotnicą Górną. I
> kilka innych w okolicy. Horyzonty poszerzyć.

W Poznaniu wrzosy rosna w plaskich jak decha lasach i dla mnie, cepra,
sztucznie wygladaja miedzy skalami ;-)

A w moich ukochanych Bieszczadach tylko storczyki widywalam wsrod bukow....
Elfir

20. Data: 2003-09-25 20:06:22

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> A w moich ukochanych Bieszczadach tylko storczyki widywalam wsrod
> bukow....
> Elfir

Cypripedium calceolus ???
:-) Boguslaw