Znawcy krzewów

51. Data: 2003-12-01 19:25:59

Temat: Odp: Znawcy krzewów
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bqe2l9$onf$...@n...news.tpi.pl...

> Mnie akurat nie. Ale nie polecałabym ich z czystym sumieniem.
U mnie (tzn. w Poznaniu) laurowisnie rosna pieknie bez przykrywania, w nie
oslonietym miejscu.

Elfir

52. Data: 2003-12-01 19:27:35

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bqg47l$9ek$...@a...news.tpi.pl...

> Chcialbym zauwazyc, ze niektore drzewa (np. z Syberii), chociaz na mroz sa
> bardzo odporne, moga u nas cierpiec z powodu mrozu, poniewaz wystepuja u
nas
> czeste wahania temperatur zima. Roslina taka wraz z ociepleniem moze sie
> rozhartowac, podczas, gdy za tydzien uderzaja ostre mrozy.

Dotyczy to nie tylko drzew.
Odmiany winorosli z dużym udziałem vitis amurensis (winorośl amurska) tez
tak mają. Choć generalnie cechuje je dosć znaczna odpornosć na niskie
temperatury to występujace krótkotrwałe ocieplenia rozhartowywują roślinę, i
w przypadku ponownego wystąpienia nawet niezbyt silnych mrozów nastepują
często jej uszkodzenia.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

53. Data: 2003-12-01 20:11:38

Temat: RE: Znawcy krzewów
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> I nie mam pewności, że to grujecznik, podaję na odpowiedzialność
> sąsiadki.
>
> Pozdrawiam
> Ewa

Cercidiphyllum japonicum
-Ogonek dł. 6-6 cm czerwony lub zielony-
- wierzchołek liści bardzo krótko zaostrzony-
- brzeg liści karbowany-
- wygląd liści- szerokoowalne do sercowatych-
- liście z wierzchu matowe lub szarozielone-
- spód liści jasno-niebieskawo-zielone i nagie-
- ułożenie liści na pędzie- na długopędach naprzeciwległe na krótkopędach
skrętoległe-
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

54. Data: 2003-12-01 20:22:01

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Elfir

(...)
> Ja tez, dlatego sie pytalam :)
>
> Elfir

Nie sądzę, u mnie gleba V b w tym roku była susza, nie podlewałem, nie
zauważyłem u niego takich skonności, może w wieku niemowlęcym, mój juz
wyrósł.
:-) Bogusław

55. Data: 2003-12-01 20:39:24

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
-botaniczny.pl
Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> napisał(a): >
> u mnie gleba V b
> :-)
Hejka. Według jakiej bonitacyjnej klasyfikacji gleb? ;-)
Pozdrawiam pszenno-jałowcowo Ja...cki

56. Data: 2003-12-01 20:43:14

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> Hejka. Według jakiej bonitacyjnej klasyfikacji gleb? ;-)
> Pozdrawiam pszenno-jałowcowo Ja...cki

Tak stoi w akcie notarialnym :-)
:-) Bogusław

57. Data: 2003-12-01 21:19:53

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> Cercidiphyllum japonicum
> -Ogonek dł. 6-6 cm czerwony lub zielony-
> - wierzchołek liści bardzo krótko zaostrzony- (...)

Teraz to tylko spóźnione epitafium, a nie jakieś fanaberie z
oglądaniem listków pod światło ;-)
Zresztą sąsiadce to raczej wszystko jedno, przyjedzie firma, posadzi
nowe...

Pozdrawiam
Ewa

58. Data: 2003-12-02 08:34:36

Temat: Gleba - dobrze wiedziec na czym trawa rośnie (cel dydaktyczny)
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@o...pl (=?ISO-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?=)
napisał(a):
> Behalf Of Dirko

> Tak stoi w akcie notarialnym :-)
> :-) Bogusław

Pewnie było IVb ale wydrapałeś I (kreseczkę) wiedząc o tym, że bez uprawnień
rolniczych
nie sprzedadzą ci tej ziemi.
;-)))

Pozdrawiam Jerzy
PS
http://wiem.onet.pl/wiem/015515.html
W polskim systemie bonitacji gleb wyróżnia się 8 klas gleb gruntów ornych
(I, II, IIIa, IIIb, IVa, IVb, V, VI) i 6 klas gleb użytków zielonych (I, II, III,
IV, V, VI).
Gleby orne bardzo dobre i dobre (I-IIIb) zajmują w Polsce 28,6% ogólnej
powierzchni gruntów ornych, gleby średniej jakości (IVa i IVb) - 39,1%,
gleby słabe i bardzo słabe (V i VI) - 32,3%. W ogólnej powierzchni użytków
zielonych klasy najsłabsze (V i VI) stanowią aż 42,6%.

59. Data: 2003-12-02 15:19:58

Od: j...@c...pl ("Jan P. Cieciński") szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak napisał:

>... W ogólnej powierzchni użytków
> zielonych klasy najsłabsze (V i VI) stanowią aż 42,6%.

Racja, ale niestety jeśli ktoś ma faktycznie klasę VI to teraz (od kilku
lat) w papierach gmina zmienia na V. Z prostego powodu - za VI klasę nie
płaci się dużego podatku.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

60. Data: 2003-12-02 16:00:43

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:3FCCAD65.60908@chello.pl "Jan P. Cieciński"
<j...@c...pl> napisał(a):

> Racja, ale niestety jeśli ktoś ma faktycznie klasę VI to teraz (od kilku
> lat) w papierach gmina zmienia na V. Z prostego powodu - za VI klasę nie
> płaci się dużego podatku.

Hejka. A za Vb nie płaci się wcale.;-)
Pozdrawiam oszczędnie Ja...cki
P.S. Spojrzcie na tej mapie na teren zakropkowany kreskami. :-)

pytanko...
niedziela na działkach
co to za paskudztwo ?
Co to za zwierzę?