choina kanadyjska

1. Data: 2002-08-05 21:13:14

Temat: choina kanadyjska
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno kupiłam malą sadzonkę, ciekawa jestem jak rośnie ,czy wyrośnie na
potężne drzewo i jak ją pielęgnować,

--
pozdrawiam E.Łuczyńska

2. Data: 2002-08-08 03:06:14

Temat: Re: choina kanadyjska
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niedawno kupiłam malą sadzonkę,  ciekawa jestem jak rośnie ,czy wyrośnie na
> potężne drzewo i jak ją pielęgnować,
>
> --
> pozdrawiam E.Łuczyńska

Jeśli choina to to samo co jodła, to mam takie cuś w ogrodzie, ma około 10
metrów i przyrasta 1-1,5 rocznie, pięknie zielona, gęsta. Rośnie dziko czyli
brak jakiejkolwiek pielęgnacji. Myślę, że będzie mieć około 30 metrów, gdy już
będzie duża. Ale jest naprawdę super.

3. Data: 2002-08-08 07:14:28

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of
> w...@p...onet.pl

(...)
> Jeśli choina to to samo co jodła,
(...)

To nie to samo !!!
Tsuga canadensis-choina kanadyjska-ukłon w stronę K.M.-wymaga chłodnego
klimatu i dużej wilgotności powietrza,korzeni się
płytko i nie znosi suszy i upałow. W Polsce sprzedaje się w większości
odmiany karłowe wolno rosnące.
np: Tsuga canadensis 'Jeddeloh'

Sekcja abies:
Duży wybór,dla naszego klimatu trzy jodły doskonale przystosowane do
naszego klimatu:
1/Abies concolor
2/Abies koreana - nazwa w szkólkach, winno być Abies x arnoldiana
3/Abies homolepis
4/Abies veitchii

Nie polecał bym do sadzenia Abies alba, mimo że występuje w Polsce -
puszcza jodłowa w Świętokrzyskim Parku Narodowym -
wymagania co do gleby i wilgotności powietrza bardzo wysokie.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

4. Data: 2002-08-08 07:39:17

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Nie polecał bym do sadzenia Abies alba, mimo że występuje w Polsce
> - puszcza jodłowa w Świętokrzyskim Parku Narodowym - wymagania co do
> gleby i wilgotności powietrza bardzo wysokie.

,,Szumią jodły na gór szczycie'', jak ktoś kiedyś pisał. Ale ja nie o
tym; rezerwat jodły na granicy jej naturalnego zasięgu znajduje się
rzut beretem od naszego pola, w okolicach Jodłowic, między Brzegiem
Dolnym a Obornikami. W okolicy rosną też fantastyczne, ponad stuletnie,
daglezje zielone.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz się smucił pisarz Burek,
że jest także pisarz Kurek ---

5. Data: 2002-08-08 08:04:09

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik Bogusław Radzimierski z adresu <a...@o...pl>
napisał:
> większości odmiany karłowe wolno rosnące.
> np: Tsuga canadensis 'Jeddeloh'

Ostatnio kupiliśmy (z Piotrem Siciarskim)
Tsuga canadiensis Cole Prostrata.
Oczywiście nie jedną na spółkę tylko każdy z osobna.

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2002-08-08 08:06:26

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

> [...]
> rzut beretem od naszego pola, w okolicach Jodłowic, między Brzegiem
> Dolnym a Obornikami. W okolicy rosną też fantastyczne, ponad stuletnie,

To rozumiem dlaczego sadzisz 'winoroślowate' jak ma się centymetr od
siebie-to to samo co rzut beretem -ale z antenką czy
bez:-)
Tych daglezji to Ci zazdroszczę :-), u mnie maja dopiero 300 cm.
Pozdrawiam,Bogusław R.

7. Data: 2002-08-08 08:13:47

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Krzysztof
> [...]

> Ostatnio kupiliśmy (z Piotrem Siciarskim)
> Tsuga canadiensis Cole Prostrata.
> Oczywiście nie jedną na spółkę tylko każdy z osobna.

Gratuluję wyboru :-)
Ale prawidłowa nazwa to Tsuga canadensis 'Cole'
'Prostrata'- jest nadgorliwością ;-)
patrz Conifers str.341-środkowe zdjęcie.

:-) www.ogrod-botaniczny.pl

8. Data: 2002-08-08 09:16:11

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> To rozumiem dlaczego sadzisz 'winoroślowate' jak ma się centymetr
> od siebie-to to samo co rzut beretem -ale z antenką czy bez:-)

Oczywiście, że z. :-))

> Tych daglezji to Ci zazdroszczę :-), u mnie maja dopiero 300 cm.

Mi nie zazdrość, ja dopiero szyszki pozbierałem i nasiona w lodówce
trzymam. Aby do wiosny :-). A z ciekawości, jak rosną w początkowych
latach? Bo w mądrych książkach, oprócz tego, że szybko, to
niekoniecznie chcą podawać.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Zachciało się pewnej niewieście w Skarżysku
przejechać konno na małym tygrysku...

9. Data: 2002-08-08 10:25:41

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

napisał:
> Ale prawidłowa nazwa to Tsuga canadensis 'Cole'
> 'Prostrata'- jest nadgorliwością ;-)

Przyjmuje Twoja uwagę do wiadomości, ale na razie nie do realizacji.
W Internecie funkcjonuje wiele przypadków nazywania jej z przymiotnikiem
'Prostrata'.
Sam producent nazwał ją 'Prostata'.
W czasach gdy pojawia się wiele odmian różnie nazywanych, należy być
ostrożnym w dochodzeniu prawidłowości nazw.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2002-08-08 11:06:47

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Krzysztof
> [...]

> Przyjmuje Twoja uwagę do wiadomości, ale na razie nie do realizacji.
> W Internecie funkcjonuje wiele przypadków nazywania jej z przymiotnikiem

Czy producent miał na myśli gruczoł krokowy :-))

Producent nie ma takiego prawa,nadawanie nazw wyselekcjonowanych przez
producentów odmian, to długa procedura:-)

> W czasach gdy pojawia się wiele odmian różnie nazywanych, należy być
> ostrożnym w dochodzeniu prawidłowości nazw.

Jak się jest pewnym, to ostrożność jest zbyteczna-ja to wiem:-))
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

:-) www.ogrod-botaniczny.pl

poszukuję czerwonej odmiany kiwi
drzewka na balkonie
Do trzymających najpiękniejsze rośliny :-)))))))
A może arbuzy?
Krzew szybko rosnący