deszcz.

1. Data: 2002-06-07 09:18:48

Temat: deszcz.
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Od rana leje,nawet do pracy nie chce sie wyjsc.Pozostaje siedzenie w domu
przy komputerze.
Dzisiaj moj dyzur ,odpowiadam na wszystkie pytania wlaczajac 'tarasowe' i
"winoroslowate'
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

2. Data: 2002-06-07 10:04:58

Temat: Re: deszcz.
Od: "Arek Rzepecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl>

> Dzisiaj moj dyzur ,odpowiadam na wszystkie pytania

W takim razie pozwolę sobie na małe pytanko :-)

Kupiłem właśnie ( i zmokłem ) krzaczek nazwany przez sprzedawcę
'pęcherzownica'.
Ale google odmówiły odpowiedzi na takie hasło.
Liście bordowe, pojedyncze podobne do klonu, gałęzie silne, proste też
bordowe.
Rośnie ponoć do trzech metrów. Mój ma ok. metra.
Cóż kryje się pod tą nazwą ?
Pozdrawiam, ark

3. Data: 2002-06-07 10:05:27

Temat: Odp: deszcz.
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEOEPICCAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> [...]
> przy komputerze.
> Dzisiaj moj dyzur ,odpowiadam na wszystkie pytania wlaczajac 'tarasowe' i

Doskonale!

1) Szukam miejsca w ogrodzie pod własnoręcznie uzyskaną sadzonkę klonu
palmowego:) Trwa to już parę tygodni:(, bo wymyślanie miejsca pod rośliny
naprawdę przypomina już łamigłówki. No i wczoraj wymyśliłam miejsce w rogu
grządki, gdzie wyglądałby - miejmy nadzieję - fenomenalnie, ale jest kącik
bardzo narażony na atak ślimaków w skorupkach i bez [mały żywopłocik i
kamienie tuż obok - idealne miejsca lęgowe]. I - wreszcie - pytanie: czy
klon jest narażony na atak ślimaków, czy też go nie tkną. Bo na przykład
goryczki nie jedzą!

2) Kiedy można klony przycinać z myślą o formowaniu na drzewko? W książkach
pisze, że zimą, ale to pozycje tłumaczone z angielskiego, a zimy niestety
mamy zupełnie inne (notabene jeśli pogoda w Anglii wygląda tak jak u mnie
ostatnio - codziennie deszcz, to chciałabym wiedzieć, kiedy i jak Anglicy
uprawiają te słynne ogrody. Potraktuj to jako trzecie pytanie:-))

4) Czy mikrobiota urośnie w cieniu pod leszczyną (przy czym leszczyna jest
starannie podcinana od dołu, więc to jest tak 3/4 cień)?
Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-06-07 10:20:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek Rzepecki" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bordowe.
> Rośnie ponoć do trzech metrów. Mój ma ok. metra.

Pęcherznica kalinolistna (czasami druga nazwa tawułowiec) - Physocarpus
opulifolius, odmiana 'Diabolo' (pieszczotliwie diabełek, bo to bardzo miła
roślina).

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-06-07 10:31:45

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Arek Rzepecki

> [...]

>bordowe.
>Rośnie ponoć do trzech metrów. Mój ma ok. metra.

Kupiles Physocarpus opulifolius (Pecherznica)(Tawulowiec)

6. Data: 2002-06-07 10:38:50

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEOEPICCAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

>Doskonale!
:-)))))))))

> [...]
>kamienie tuż obok - idealne miejsca lęgowe]. I - wreszcie - pytanie: czy
>klon jest narażony na atak ślimaków, czy też go nie tkną. Bo na przykład

Basiu czy w pracy dzisiaj nie masz zajecia:-)

> [...]
>ostatnio - codziennie deszcz, to chciałabym wiedzieć, kiedy i jak Anglicy
>uprawiają te słynne ogrody. Potraktuj to jako trzecie pytanie:-))

Jestes juz po trzeciej kawie:-))

>4) Czy mikrobiota urośnie w cieniu pod leszczyną (przy czym leszczyna jest
>starannie podcinana od dołu, więc to jest tak 3/4 cień)?
>Pozdrawiam, Basia.

Tylko wizja lokalna i spotkanie z Toba pozwoli na wyjasnienie wszystkich
watpliwosci.
Prosze na priv.adres i numer telefonu :-))

7. Data: 2002-06-07 10:48:38

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basiu, weszlas w kompetencje Boguslawa, czy raczej zniweczylas jego
zapal do
> odpowiedzi na kazde pytanie.

Eeee tam, na pytanie na które i ja znałem odpowiedź to pewnie mu się nie
chciało odzywać.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

8. Data: 2002-06-07 10:53:26

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiu, weszlas w kompetencje Boguslawa, czy raczej zniweczylas jego zapal do
odpowiedzi na kazde pytanie.
pik

9. Data: 2002-06-07 10:55:25

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przy komputerze.
> Dzisiaj moj dyzur ,odpowiadam na wszystkie pytania wlaczajac 'tarasowe' i

no to poproszę o odpowiedź na dwa pytania:
1. Jak zdróweczko????
2. z racji tego Pusha-Puscha pooglądałem sobie ksiażke o iglakach. I proszę
mi uprzejmie wytłumaczyć trochę systematyki:
Skoro abies to jodła, skoro picea to świerk, to co to za hybryda picea
abies???? Jest w tym jakaś logika??? :-)))
Pozdrawiam :-))))
Janusz

10. Data: 2002-06-07 11:00:00

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do Dyzurnego,

moja najlepsza (bo pierwsza owocowala) odmiana Peage 5-10 niestety,
okazalo sie, jest przybledą.
Nie znaczy to ze znalazla sie na mojej dzialce nie wiadomo skad.
Problem tkwi w tym ze nie wiem skad sie ta ODMIANA wziela, czyli kto, co z
czym skrzyzowal aby uzyskac taki wspanialy krzew.

Jesli bylbys tak laskaw oswiecic mnie wiedza o rodzicach Peage bylbym Ci
niezmiernie wdzieczny.

Pozdr.

D.P.

Zakwitl tulipanowiec