dyzur

1. Data: 2002-06-07 09:38:42

Temat: dyzur
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Anonimowy internauta zapytuje:
Czy w Polsce wystepuje storczyk Serapias vomeracea.
Warto wiedziec: W Polsce w stanie naturalnym prawdopodobnie nie wystepuje.
Natomiast rosnie w Parku Krajobrazowym Wzniesien Łodzkich.:-))

Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

2. Data: 2002-06-07 09:45:59

Temat: RE: dyzur
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>Warto wiedziec: W Polsce w stanie naturalnym prawdopodobnie nie wystepuje.
>Natomiast rosnie w Parku Krajobrazowym Wzniesien Łodzkich.:-))

Ciesze sie ze zainteresowales sie storczykami,to naprawde fascynujace
rosliny.
Obecnie w Parku Krajobrazowym Wzniesien Łodzkich kwitnie Platanthera
bifolia.
warto wiedziec:
Rosnie w Polsce w nizszych polozeniach gorskich:-)

3. Data: 2002-06-07 09:53:01

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>warto wiedziec:
>Rosnie w Polsce w nizszych polozeniach gorskich:-)
>Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
www.ogrod-botaniczny.pl

Milo mi ze kontynulujesz ten watek :-))
Dodam tylko nieskromnie ze obok podkolana niesmialo kwitnie Dactylorhiza
maculata:-)
Warto wiedziec:
W Polsce rosnie w gorach.
Warto pamietac:
Wszystkie storczyki sa prawnie chronione i pozyskiwanie ich z naturalnych
zrodel jest karane .

4. Data: 2002-06-07 10:06:01

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do Dyzurnego.

Na lakach widzialem rosline kwitnaca fioletowo w kwiatostanach cos jakby
hiacynty. Wysokosc ok 15-25 cm. Liscie podluzne nakrapiane fioletowo.
Tubylcy nazywaje je kukułkami. Czy mozliwe jest ze to sa storczyki tak jak
mi ktos powiedzial?

Pozdr.

D.P.

5. Data: 2002-06-07 10:16:54

Temat: Odp: dyzur
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal w wiadomosci
uhc.lublin.pl...
> [...]
> hiacynty. Wysokosc ok 15-25 cm. Liscie podluzne nakrapiane fioletowo.
> Tubylcy nazywaje je kukułkami. Czy mozliwe jest ze to sa storczyki tak jak

Kukawka?

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-06-07 10:31:45

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Darek Pakosz

>Pytanie do Dyzurnego.

NO,no nie spoufalaj sie :-))

> [...]
>hiacynty. Wysokosc ok 15-25 cm. Liscie podluzne nakrapiane fioletowo.
>Tubylcy nazywaje je kukułkami. Czy mozliwe jest ze to sa storczyki tak jak

D.P.

Owszem tak,wymarz to miejsce ze swojej pamieci ;-)
to Orchis militaris zwany w potocznej nazwie Storczyk kukawka.

7. Data: 2002-06-07 10:32:14

Temat: Re: Odp: dyzur
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kukawka?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Kukawka czyli Orchis militaris?

Pozdr.

D.P.

8. Data: 2002-06-07 10:54:35

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz napisal:
> [...]
> hiacynty. Wysokosc ok 15-25 cm. Liscie podluzne nakrapiane fioletowo.
> Tubylcy nazywaje je kukułkami. Czy mozliwe jest ze to sa storczyki tak jak

Nie chcialam przeszkadzac tym dwóm panom co watek zaczeli, ale skoro inni
sie wtracili... No wlasnie, takie cos widzialam na lace w Beskidach,
rodzinne krowy deptaly to az milo. Nie jestem pewna koloru kwiatów, moze one
i fioletowe byly, kwiaty z cala pewnoscia storczykowate. Niech Dyzurny z
laski swojej podpowie co to moglo byc. A co krowy wydeptali ze szczetem.

Pozdrawiam, Anula :)

9. Data: 2002-06-07 10:57:52

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Darek Pakosz

> Pozdrawiam, Basia.

>Kukawka czyli Orchis militaris?

>Pozdr.

D.P.

Tubylcy storczyka szerokolistnego Dactylorhiza majalis rowniez nazywaja
kukawka :-))
Rosnie na lakach i jest w Polsce szeroko rozpowszechniony.

10. Data: 2002-06-07 11:53:07

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Too Old w pracy

>A tak michochodem i niesmiało - kiedy można sie pojawic aby zobaczyć i może
>coś uszczknąć z kolekcji storczyków.

>Czy to dobra pora,czy nie ???

Zawsze sie cos znajdzie:-))

-
J.Krzysztof Chiliński
Praktycznie wiekszosc storczykow juz przekwitla,czekam tylko jak zakwitnie
Epipactis helleborine.
Warto wiedziec:

duzur
deszcz.