kukurydza

1. Data: 2003-08-31 19:10:32

Temat: kukurydza
Od: "JarekG" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Kupiłem dziś kolby kukurydzy. Chcę je ugotować.
Jak ją ugotować?
Czy dodaje się soli i ile?
Czy mogę dodać do gotującej wody masła i ile?
Ile czasu należy ją gotować?

Dzięki
JarekG

1. Data: 2003-08-31 19:27:59

Temat: Re: kukurydza
Od: "Marzena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, oto są fundamentalne pytania kukurydziane! Ostatnio nabyłam
przepiękne kolby, które nieopatrznie chyba za długo gotowałam (może nawet
ponad 30-40 minut?) Efekt: twarde, pyrowate ziarna, których nawet króliczyca
Funia jeść nie chciała.
No więc jak to się robi?
Marzena

1. Data: 2003-08-31 20:13:52

Od: alecx <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JarekG napisał:
> [...]
> Jak ją ugotować?
> Czy dodaje się soli i ile?
> Czy mogę dodać do gotującej wody masła i ile?

Jeśli ziarna są "zapadnięte" to nie pomoże długie gotowanie,
bo po prostu kukurydza jest stara, ale jeśli jest ładna to robię tak:
gotuję wodę z solą i łyżeczką masła, wrzucam kukurydzę i gotuję pod
przykryciem
ok. 1 - 1,5 godziny; można wodę trochę posłodzić, ale już kilka razy sama
kukurydza była za słodka i wyszło nie najlepiej. Powodzenia, Monika.

1. Data: 2003-08-31 20:31:45

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak ją ugotować?
> Czy dodaje się soli i ile?
> Czy mogę dodać do gotującej wody masła i ile?

Witam!
Kukurydzę najlepiej gotować 15 minut nie dłużej bez soli bo się twarda
zrobi, można trochę cukru dodać. Zawsze wychodzi mi miękka i smaczna . Po
ugotowaniu można masłem po wierzchu przetrzeć i też jest ok. Dodam ,że
kukurydza którą można pod sklepem okazyjnie kupić często jest raczej
przeznaczona na mąkę, kaszę lub do pasz a nie do spożycia na ciepło. Warto
kupować cukrową kukurydzę, myślę że w większości dużych sklepów do dostania.
Oczywiście należy przyjrzeć się takiej kolbie czy nie ma zasuszonych,
zapadniętych ziaren. A cukrowej kukurydzy lepiej nie dosładzać.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-09-01 08:14:50

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JarekG <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bith1s$p09$...@n...news.tpi.pl...
> Witam.
>
> Kupiłem dziś kolby kukurydzy.

....jesli kupiona na stoisku z pumeksem i gumowymi rekawiczkami......to
nasza polska pastewna kukurydza......o ta to sie dluuuuuuugo musi, oj dlugo.
Ale mamy 21 wiek i nowa kukrydze dostapna w supermarkerach.....to ta cukrowa
amerykanska....jasne ziarna....i ona nie moze sie za dlugo gotowac bo nie!
(jak juz wspomniano do 15 minut)

Uwaga na za wczesne wbicie zebow w kukurydze
agataw

1. Data: 2003-09-01 09:03:27

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Agata napisal(a):

> [...]
>amerykanska....jasne ziarna....i ona nie moze sie za dlugo gotowac bo nie!

? W pobliskim Krrfffrrr kukurydza jest oczywiscie najzupoelniej
okropna. Znacznie lepsza mozna kupic na moim ulubionym targowisku przy
Banacha.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-09-01 09:18:35

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ? W pobliskim Krrfffrrr kukurydza jest oczywiscie najzupoelniej
> okropna. Znacznie lepsza mozna kupic na moim ulubionym targowisku przy
> [...]

.....bo w swiecie nie ma jasnych regul.....nawet z kukurydzami...... ;)

(ale grunt ze na gole oko widac ktoraz to kukurydza)

A w sprawie watku kukurydzianego :

Zal mi jakos ze nie ma u nas w sprzedazy takiej "rewelacji" co Hiszpanie
maja. Anglicy nazywaja to Mister Corn bodajze.....Takie niewystrzelone
ziarna popcornu....z przyprawami.
Znalazlam w Wloszech ale absolutnie nie nadawalo sie do jedzenia (lezy
gdzies tam za globusem na regale jeszcze jedna paczka)......hiszpanskie sa
rewelacyjne........!!!!!

(Ci Hiszpanie to specyficzni.....cale chodniki w kurortach maja zasmiecone
pestkami slonecznika.....cale rodziny wedruja deptakami o poznych godzinach
wieczornych i luskaja "prazone lupiny slonecznika")

agataw

1. Data: 2003-09-01 10:22:51

Od: "Kasia Lomanczyk" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boze bron zadnej soli, bo kukurydza twardnieje! Gotuje sie od 15 minut do 1
godziny (zalezy jaka kukurydza) w wodzie z cukrem albo w samej wodzie. Po
wyjeciu posmarowac maslem i lekko posypac sola. Mi zawsze wychodzi pyszna i
mieciutka, za wyjatkiem tego jednego razu, kiedy postanowilam "usprawnic" i
dosypalam soli do wody.

1. Data: 2003-09-01 11:31:55

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Michalska" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> A cukrowej kukurydzy lepiej nie dosładzać.
> Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

A można gdzieś jeszcze kupić normalną - niecukrową kukurydzę?
Pytanie zasadniczo dotyczy Warszawy, ale za informacje dotyczące Kielc,
Krakowa, Trójmiasta będę równie wdzięczna.
--
Joanna, stęskniona za smakiem kukurydzy z dzieciństwa.
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-09-01 14:27:16

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Krakowa, Trójmiasta będę równie wdzięczna.
> --
> Joanna, stęskniona za smakiem kukurydzy z dzieciństwa.

Moja teściowa na działce ma ale też ciężko się ją zjadało zazwyczaj
kosztniczki do chrupania ją miały jak się ususzyła:-)) A tak w ogóle to
zimą, czy poza sezonem letnim, często kupuję mrożoną kukurydzę i też nam
smakuje.Co do zakupu kukurydzy w podanych rejonach to się nie orientuję:-(
Bo w Olsztynie to jedynie rynek zostaje albo u mnie w firmie ale to tylko w
hurtowych ilościach i samo ziarno. Życzę powodzenia w szukaniu prawdziwej
polskiej kukurydzy.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

arcydziegiel?
kuchnia polskie literki
Re:My emails for you!
schabowy ze sliwkami