pytanie o żywopłot

1. Data: 2001-03-04 22:24:43

Temat: pytanie o żywopłot
Od: "Misio" <m...@r...zax.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć wszystkim.
Jestem nowy i serdecznie pozdrawiam wszystkich Grupowiczów
Dodatkowo jestem nowicjuszem w sprawach ogrodowych.
Kupiłem sobie właśnie kawałek ziemi na wsi i będę kiedyś (na pewno nie
szybko) chciał wybudować tam ale na razie chciałbym sobie to ogrodzić.
Jako ogrodzenie chciałbym zrobić sobie siatkę która zostanie zasłonięta
kiedyś żywopłotem.
Od frontu (nie za wiele tego - 18,5m minus bramka i brama) wymyśliłem sobie
czytając różne artykuły w czasopismach i internecie że będzie to GRAB. Ciut
droższy niż liguster czy mirabelka (niemalże darmowe), które też mam zamiar
mieć ale na bocznych ogrodzeniach (tu już jest znacznie więcej do
obsadzenia). Co byście poradzili i jakie są wasze opinie o takim pomyśle.
Front mam od południowego zachodu (bez zacienienia), a gruntu mam IIIa
kategorii.
Dziękuje za wszystkie sugestie i głosy.
Pozdrowienia.
Misio

2. Data: 2001-03-05 09:25:47

Temat: Re: pytanie o żywopłot
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja posadziłam w zeszłym roku wiosną 30 metrów żywopłoty z grabu.Sadzonki
uzyskałam ze szkółki leśnej za darmo, bo były jeszcze za małe do sprzedaży i
nie miały usalonej ceny. Posadziłam w dwu rzędach, wypadło tylko kilka.
Rosną dość szybko, trzeba przycinać dwa razy w roku. Żywopłot jeszcze mały,
ale już bardzo ładnie wygląda.

--
Edyta Szjanóg

3. Data: 2001-03-05 14:45:23

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[...]
Edyta Szajnóg

Uwazam ze zywopłoty z grabu sa super marzy mi sie jeszcze taki fastigiata
,to dopiero bylby widok za kilka lat,mozesz uchylic rabka tajemnicy gdzie
dostalas te sadzonki bylbym zainteresowany,
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

4. Data: 2001-03-05 18:40:44

Od: "Misio" <m...@r...zax.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi
> [...]
> nie miały usalonej ceny. Posadziłam w dwu rzędach, wypadło tylko kilka.
> Rosną dość szybko, trzeba przycinać dwa razy w roku. Żywopłot jeszcze

A mam takie pytanko. Jak dobrze pamiętam to miałaś rozstaw 30cm tych Grabków
:)
w dwóch rzędach - ale czy to znaczy ze 30 w każdym czy tak w przybliżeniu 3
na 1mb w sumie ?
Jak jest najlepiej je właśnie posadzić ?
Dzięki i pozdrawiam.

Misio

5. Data: 2001-03-06 08:50:34

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Graby kupiłam w szkółce pod Lublinem. W tym roku są jż większe, więc pewnie
mają już cenę, ale na pewno tam zajrzę.

Sadziłam w obu rzędach co 30 cm, odległość między rzędami także 30 cm.
Wysokość sadzonek ok. 30cm, zaraz po posadzeniu przycięłam do 25. Jesienią
ponownie przycięte do 35cm. Wygodnie sadzić dołownikiem do cebul. Ja
posadziłam w ten sposób ponad 200 sztuk jednego dnia.

6. Data: 2001-03-06 15:38:18

Od: "Misio" <m...@r...zax.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi
> [...]
> ponownie przycięte do 35cm. Wygodnie sadzić dołownikiem do cebul. Ja
> posadziłam w ten sposób ponad 200 sztuk jednego dnia.

Wielkie dzięki za pomoc i przepraszam ale mam kolejne pytanko.
Na tej mojej działce nic od jakiegoś czasu nikt nic nie uprawiał, gleba jest
taka trochę gliniasta i z tym wiąże się moje pierwsze pytanie:
1) czy muszę ją jakoś napiaszczyć, natorfować, nawieźć czy coś jeszcze?
2) przekopać wcześniej przed sadzeniem, a jak tak to ile przed?
3) kiedy kupować i sadzić ?
4) ile przyciąć i czy trzeba je podlewać jakoś specjalnie (czy w ogóle
trzeba dodatkowo podlewać)?
5) czy jesteś z tych Twoich rozstawów i dwóch rzędów zadowolona czy gdybyś
mogła to sadziłabyś je rzadziej lub gęściej ?
6) ile to 200 drzewek - powierzchniowo - chodzi mi o to czy mogę pojechać
moim maluszkiem z mała przyczepką, czy też muszę pożyczać żuka?
7) na co zwracać uwagę przy wyborze sadzonek - i czy przy tak dużej liczbie
w ogóle można coś wybrać ?
Pozdrowienia.
Misio

7. Data: 2001-03-06 18:03:42

Temat: Odp: żywopłot z innej beczki
Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak już rozmawiamy o żywopłotach, to też potrzebuję porady. Mam od wjazdowej
strony posadzony żywopłot ze starych żywotników (nie wiem jaka to odmiana,
gdyż dostałem je z likidowanego ogrodu). Wpadłem na pomysł by w drugim
rzędzie COŚ posadzić co z czasem odmłodziło by wizualnie żywopłot. Tylko
problem CO??
Poradźcie.

Uszanowanie Tadeusz
t...@w...pl
----------------------------------
\ / Podstawowym warunkiem poznania znajomego,
(';') jest zawarcie znajomości z osobnikiem nieznanym.

8. Data: 2001-03-07 08:29:08

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1) czy muszę ją jakoś napiaszczyć, natorfować, nawieźć czy coś jeszcze?
> 2) przekopać wcześniej przed sadzeniem, a jak tak to ile przed?

Przekopać przydałoby się na pewno, zwłaszcza jeśli jest zachwaszczona. Usuń
chwasty aby graby nie musiały z nimi konkurować o pożywienie. Jeżeli gleba
jest tylko trochę gliniasta, to nie widzę problemu. Możesz dodać trochę
torfu i piasku w miejscu sadzenia. Przkopać trzeba trochę wcześniej, aby
ziemia zdążyła osiąść, może być 2 tyg.

> 3) kiedy kupować i sadzić ?
> 4) ile przyciąć i czy trzeba je podlewać jakoś specjalnie (czy w ogóle
> trzeba dodatkowo podlewać)?

Kupować można na wiosnę, zanim ruszą soki, do końca kwietnia. Ja kupowałam
na początku maja i to była już ostatnia chwila.

> [...]
> 6) ile to 200 drzewek - powierzchniowo - chodzi mi o to czy mogę pojechać
> moim maluszkiem z mała przyczepką, czy też muszę pożyczać żuka?

To zależy jakiej wielkości kupisz, im mniejsze tym lepiej. Ja kupiłam
roczne, trzysta sztuk zmieściło mi się w dwu reklamówkach. W szkułce rosły
gęsto wysiane, przy wykopywaniu leśniczy od razu podcinał łopatą korzenie.
Wysokość takiej sadzonki to było ok. 30 cm, przeważnie jeden pęd, niektóre z
bocznymi. Jeżeli kupisz takie jak ja, nie musisz brać przyczepy. Trzyletnie
egzemplarze miały już wysokość dochodzącą do metra, więc na nie potrzeba
trochę miejsca, ale przecież i tak musisz je przyciąć, więc możesz to chyba
zrobić od razu w szkółce, to ci się zmieszczą do samochodu. Wydaje mi się
zresztą że na żywopłot nie kupuj starszych niż dwuletnie.
Oblicz najpierw ile sztuk ci potrzeba, może nie koniecznie aż dwieście. Ja
posadziłam ok. 250 na 30 metrach (długości).
Po posadzeniu oczywiście należy podlać aby ziemia obkleiła korzenie, i
pilnować przez pierwsze tygodnie aby nie miały za sucho.Nawozić można jak
już się zadomowią, ale nie dużo.

Na razie nie narzekam na rozstaw, ale graby są jeszcze małe, zapytaj mnie za
kilka lat, albo kogoś kto ma większy żywopłot.

> 7) na co zwracać uwagę przy wyborze sadzonek - i czy przy tak dużej
liczbie
> w ogóle można coś wybrać ?

Kup kilka sztuk więcej i te dodatkowe posadź w kontenery lub do gruntu,
będziesz miał czym uzupełnić jeśli któreś wypadną. U mnie padło kilka sztuk,
ale myślę iż powodem był późny termin sadzenia.

Życzę powodzenia

9. Data: 2001-03-08 06:23:05

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> napisał w wiadomości
Przkopać trzeba trochę wcześniej, aby
> ziemia zdążyła osiąść, może być 2 tyg.

Uważam, że to zapożyczenie z rolnictwa nie jest istotne dla nas.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2001-03-08 08:51:44

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwolę się nie zgodzić z kolegą.

--
Edyta Szajnóg

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> [...]
> Przkopać trzeba trochę wcześniej, aby
>
> Uważam, że to zapożyczenie z rolnictwa nie jest istotne dla nas.

gipsowka
zamioculcas - jak pielegnowac?
Bonsai
szukam listy