RZS-methotrexat

1. Data: 2000-03-02 21:43:35

Temat: RZS-methotrexat
Od: "Beda" <g...@p...onet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy dany lek ma zastosowanie w RZS? Prosze o opinie na temat leku
METHOTREXAT, oraz na temat samej choroby. Dziekuje.

2. Data: 2000-03-03 07:27:08

Temat: Odp: RZS-methotrexat
Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Owszem ma zastosowanie. Jest to silny lek immunosupresyjny ( a RZS to
choroba autoimmunologiczna ).
Pozdrawiam,
SG
Użytkownik Beda <g...@p...onet.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:89mrgq$ngp$...@a...webcorp.com.pl...

3. Data: 2000-03-03 22:21:00

Temat: Re: RZS-methotrexat
Od: k...@p...onet.pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Mar 2000 22:43:35 +0100, Beda <g...@p...onet.com.pl> wrote:
>czy dany lek ma zastosowanie w RZS? Prosze o opinie na temat leku
>METHOTREXAT, oraz na temat samej choroby. Dziekuje.
^^^^^^^^^^^^
ma zastosowanie w pewnych przypadkach rzs.
Na temat rzs-u możnaby pewnie książkę napisać.
O co konkretnie chodzi ?
--
Krzysztof P. Jasiutowicz, M.D | Strona o reformie służby zdrowia
k...@p...onet.pl | http://friko.onet.pl/cz/kpjas/rsz.html

4. Data: 2000-03-09 10:30:22

Od: "Beda" <g...@p...onet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ma zastosowanie w pewnych przypadkach rzs.
> Na temat rzs-u możnaby pewnie książkę napisać.
> O co konkretnie chodzi ?
> --
Dany lek jest ponoc stosowany jako lek onkologiczny- postraszono moja mame
(bo o nia chodzi), ze lek spowoduje np. lysienie, zniszczy watrobe itp.
Jakie sa rokowania przy RZS, czy poza podaniem leku mozna inaczej pomoc?
Dziekuje...

5. Data: 2000-03-09 22:02:51

Od: "Beda" <g...@p...onet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2000-03-09 22:03:05

Od: "Beda" <g...@p...onet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2000-03-10 17:57:52

Od: "luiza" <l...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja to dostawalam gdy zaszlam w ciaze pozamaciczna. Maksymalnie [podaje sie
dwa zastrzyki.
Samopoczucie po tym jest kiepskie. Lekarze sprawuja nadzor nad narzadami
pacjenta wiec do wyniszczenia nie dochodzi ( ja nie mialam zadnych
sensacji), co do wlosow to nic mi nie wyszlo.
Nie na kazda pacjentke dziala w ten sposob.
Nie ma sie co przejmowac utrata wlosow bo po odstawieniu wyrastaja.

Pozdrowienia
Luiza

Beda napisał(a) w wiadomości: <8a972d$uvm$2@aquarius.webcorp.com.pl>...

8. Data: 2000-03-10 19:47:22

Od: k...@p...onet.pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Mar 2000 11:30:22 +0100, Beda <g...@p...onet.com.pl> wrote:
> [...]
>(bo o nia chodzi), ze lek spowoduje np. lysienie, zniszczy watrobe itp.
>Jakie sa rokowania przy RZS, czy poza podaniem leku mozna inaczej pomoc?
Niewątpliwie metothrexat jest obarczony działaniami ubocznymi, co
nakazuje wyważenie wszystkich za i przeciw przed decyzją o włączeniu
leczenia.
W przebiegu RZS są takie okresy i takie indywidualne przebiegi kiedy
stosuje się leki które mają szanse zahamować destrukcyjny wpływ
zapalenia w obrębie stawu i w narządach.
To tak jak skalpel w ręku chirurga ratuje życie ale używany nieumiejętnie
może szkodzić.
To co negatywne w rozpoznaniu RZS ( musi być pewne na 100% ) to że jest
to nieuleczalna, destrukcyjna i inwalidyzująca choroba, jednak przebieg
może być łagodny i zatrzymać się wiele lat na wczesnej fazie. Poza tym
w ostatnich latach dokonuje się istotny postęp w leczeniu i jest nadzieja
na bardziej skuteczne metody leczenia.
--
Krzysztof P. Jasiutowicz, M.D | k...@p...onet.pl
Strona o Transmeta http://www.free.net.pl/~kpjas/transmeta_story.html

leczenie nadcisniena przy pomocy qigong
Praca dla lekarzy (i nie tylko)
Usg prostaty
czy to prawda?!
Medycyna naturalna daje nadzieje na opracowanie nowych leków