Rada Rodziców

11. Data: 2008-11-25 09:26:35

Temat: Re: Rada Rodziców
Od: Rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:
> Granda powiadasz... No to ja się może wyłuszczę z moim problemem ;-)
> Zakładany budżet RR (zakłada się, ze wpłąt dokona ok 35% rodziców,
> podobno na postawie obserwacji z lat poprzednich) - ok 30 tysięcy,
> "obsługa konta, rozliczanie wydatków, zbieranie składek, uproszczona
> obsługa księgowa" - 12 tysięcy.

To więcej niz całe przychody RR w moim byłym przedszkolu...

Jeżeli faktycznie jest tak jak piszesz, że prawie połowa
zebranych pieniędzy idzie na "obsługę księgową" to IMHO coś
tu jest nie tak. A co na to pozostali rodzice? Nie zależy im?
W końcu dzieciaki dostają połowę zebranej kasy.

--
pzdr

12. Data: 2008-11-25 09:33:13

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rais" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tu jest nie tak. A co na to pozostali rodzice? Nie zależy im?
> W końcu dzieciaki dostają połowę zebranej kasy.

Jeszcze nie wiem, co na to pozostali rodzice, na razie mi się ciśnienie
podniosło.

Agnieszka

13. Data: 2008-11-25 09:46:25

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@z...pl> napisała

> Jeszcze nie wiem, co na to pozostali rodzice, na razie mi się ciśnienie
> podniosło.

A co mówi w tej kwestii Statut RR? W naszym było wyraźnie napisane, że
pieniądze ze składek są przeznaczone TYLKO i WYŁĄCZNIE na potrzeby dzieci i
nie było mowy o tym, by za obsługę księgową (zresztą jaka tu u licha
księgowość?? zbieranie kwitków z zakupów?) pobierane były jakiekolwiek
pieniądze. To o czym piszesz, to jakaś horrendalna paranoja. Też by mi się
ciśnienie podniosło.

Pozdrawiam
Nixe

14. Data: 2008-11-25 09:47:40

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Niestety podobnie :-(
Tyle tylko, że to jakaś odpowiedzialność jest.
JaC

-----

> Zajrzałam sobie w projekt wydatków RR u mojego dziecka i pozycja dotycząca obsługi
konta zwaliła mnie z nóg.

15. Data: 2008-11-25 10:15:38

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@o...eu> napisał w wiadomości
> "Agnieszka" <a...@z...pl> napisała

> A co mówi w tej kwestii Statut RR?

Właśnie sprawdziłam

5. Fundusze pochodzące ze składek rodziców przeznaczone są przede wszystkim
na:
- pomoce naukowe, środki dydaktyczne oraz książki i czasopisma do
biblioteki;
- dofinansowanie imprez ogólnoszkolnych;
- wyposażenie techniczne szkoły;
- bieżące materiały eksploatacyjne jak kreda, papier (w tym kserograficzny),
toner do kserokopiarki, środki czystości;
- nagrody rzeczowe dla wyróżniających się uczniów, zespołów uczniów (kół
sportowych, artystycznych, naukowych) oraz klas;
- finansowanie niektórych zajęć pozalekcyjnych i kół zainteresowań;
- niezbędne usługi i naprawy;
- pomoc materialną dla uczniów z najbiedniejszych rodzin w postaci
dofinansowania obiadów, płatnych zajęć dydaktycznych, zakupu podręczników i
odzieży;
- wydatki osobowe związane z prowadzeniem księgowości i rachunkowości Rady
Rodziców.
- inne wydatki zatwierdzone przez Prezydium Rady.

Czyli wystarczy wpisać w regulamin, że obsługa księgowa kosztuje i można
doić. Nic dziwnego, że ściągalność składek jest na poziomie 35%.

Agnieszka

16. Data: 2008-11-25 10:21:03

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał
| Czyli w całej strukturze wydatków RR nie ma pozycji obsługa
| konta/rozliczanie wydatków/obsługa księgowa albo coś w ten deseń?

obsługą konta zajmuje się bank a resztą zajmuje się rodzic ( w tym roku są
dwie mamy )
Nieodpłatnie - bo wszyscy robimy to dla naszych dzieci ;)

--
Kasia + Weronika (7-latka)
gg 181718

17. Data: 2008-11-25 10:21:19

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@z...pl> napisała

> Czyli wystarczy wpisać w regulamin, że obsługa księgowa kosztuje i można
> doić. Nic dziwnego, że ściągalność składek jest na poziomie 35%.

Dla mnie dodatkowe chore punkty to "wyposażenie techniczne szkoły",
"niezbędne usługi i naprawy", "bieżące materiały eksploatacyjne". Nóż się w
kieszeni otwiera, bo gdzie w tym wszystkim jest do k...y nędzy gmina i nasze
podatki? Jeszcze moment, a pensje nauczycielskie też będą wypłacana ze
składek rodziców ;-)

Pozdrawiam
Nixe

18. Data: 2008-11-25 10:22:15

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> zresztą jaka tu u licha księgowość??

U nas pod to jest podciągnięty koszt utrzymania konta
(przelewy, opłata za konto itp.)

Stalker, ale w ogólnym rozrachunku to z grosza reszta jest

--
http://picasaweb.google.pl/AgaTomAlbum

19. Data: 2008-11-25 10:27:24

Od: "Nixe" <n...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl> napisał

> U nas pod to jest podciągnięty koszt utrzymania konta
> (przelewy, opłata za konto itp.)

Takie opłaty to rozumiem, bo są niejako wymuszone przez bank, ale ciągnięcie
kasy za zbieranie kwitków czy faktur? To NIE jest żadna księgowość. Składki
RR nie są ani opodatkowane, ani ozusowane, ani nie ma potrzeby
ewidencjonować ich w sposób narzucony odgórnie przez fiskusa. Zazwyczaj to
tylko i wyłącznie wkładanie paragonów/faktur do segregatora, podliczanie
kasy i pisanie na koniec roku sprawozdania na co i ile się wydało.
Faktycznie, można się przy tym narobić po uszy ;-)
Hmmm, a może ja sobie też jakąś "dietkę poselską" za przedstawicielstwo do
RR powinnam zażyczyć? ;-)

Pozdrawiam
Nixe

20. Data: 2008-11-25 10:29:20

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nasze podatki? Jeszcze moment, a pensje nauczycielskie też będą wypłacana

A nawet czytałam, że gdzieś tam próbuje się z pieniędzy RR fundować
nauczycielom i dyrekcji nagrody. Pomysłowość w dojeniu rodziców jest
nieograniczona ;-)

Za to o remonty z pieniędzy RR to się już parę lat temu wykłócaliśmy w
podstawówce. Bo warunkiem odmalowania klasy było, że rodzice kupią farby,
narzędzia i przyjdą w sobotę pomalować oraz w niedzielę posprzątać. Inaczej
klasa będzie taka jak jest. Bo gmina nie daje...

Agnieszka

Internauci o przestępstwach wobec dzieci
Krół Maciuś I (kino) czy Lucky Luke na Dzikim Zachodzie
Jak nie wychować córki na dziwkę
liczenie
Drzewo genealogiczne