Randam teraz czy na jesień

1. Data: 2008-06-23 07:57:46

Temat: Randam teraz czy na jesień
Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wracam do tematu użycia Randapu.
Mamy działkę ok 3 arów na której chcem w przyszłym roku posadzic pare grządek
przysłowiowej marchewki. A reszte terenu chcę przeznaczyc na wypoczynek.
Wypoczywać chcę juz i teraz (kosząc jedynie raz na jakiś czas tę trawę) . Jeżeli
użyje Randapu to z wypoczynku przez miesiąc nici. A dla dziecka to bedzie szok.
W związku z tym zastanawiam się czy ma sens polanie Randapem na jesień tych
chwastów i późniejsze ich przekopanie.
Bo samo przekopanie teraz niewiele daje, chwasty wychodzą z powrotem.

2. Data: 2008-06-23 08:36:31

Temat: Re: Randam teraz czy na jesień
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mz pisze:

> [...]
> Randapem na jesień tych chwastów i późniejsze ich przekopanie.
> Bo samo przekopanie teraz niewiele daje, chwasty wychodzą z powrotem.

albo ja coś robię żle, albo juz nie wiem, bo...mam ogród i nigdy, ale to
nigdy nie używałam Randapu. Nie zamierzam go równiez stosować w
przyszłości. Chwasty wychodzą i będą, taka ich natura. Byłoby za
pieknie, masz działkę, masz pielenie i tyle. Zrobisz miejsce pod
marchewke, wypielisz, rozłożysz geowłókninę, jak rozłozysz i potrzymasz,
to szlag sam trafi chwasty. A pózniej, znowu pielenie;-)

--

Gosia

3. Data: 2008-06-23 09:02:28

Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pielenie i tyle. Zrobisz miejsce pod marchewke, wypielisz, rozłożysz
> geowłókninę, jak rozłozysz i potrzymasz, to szlag sam trafi chwasty. A

Na moją trawe polecono mi Randap. Tez na początku zaczełem kopać ale wszyscy
dookoło mówią daj se spokój i pole to Randapem a przekopiesz za miesiąc.
A mnie jest szkoda tego miesiąca bo przeciez nie pójde tam wtedy z dziećmi

4. Data: 2008-06-23 09:05:51

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> albo ja coś robię żle, albo juz nie wiem, bo...mam ogród i nigdy, ale to
> nigdy nie używałam Randapu.

To jak przygotowywałaś rabaty? Przekopywałaś, wybierałaś chwasty kilka
razy i sadziłaś?

Pozdrawiam
Kaśka

5. Data: 2008-06-23 09:54:26

Od: "P.H." <k...@g...w.sieci> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> To jak przygotowywałaś rabaty? Przekopywałaś, wybierałaś chwasty kilka
> razy i sadziłaś?

ja zrobiłem tak:

na jesieni motyką wyciachałem darnie z trawą/chwastami, i przekopałem teren,
na wiosnę rozbiłem grudy po przekopaniu, posiałem i rośnie (chwastami
zajmuję się sporadycznie). nie mam tego durzo bo jakieś 30m2. dla większego
terenu wyporzyczył bym maszynkę do usuwania darni, bo usuwanie darni to
najcięższa robota z całego przedsięwzięcia

pzdr
Piotr

6. Data: 2008-06-23 10:20:36

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk pisze:

> To jak przygotowywałaś rabaty? Przekopywałaś, wybierałaś chwasty kilka
> razy i sadziłaś?

Tak i tak robie do tej pory.

--

Gosia

7. Data: 2008-06-23 10:31:34

Od: "pluton" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szok. W związku z tym zastanawiam się czy ma sens polanie Randapem na
> jesień tych chwastów i późniejsze ich przekopanie.

1) czemu przez miesiac ? 2-3 dni po spryskaniu R sie wchlonie , resztki
zmyje deszcz
i mozna wchodzic na teren.
2) podziel dzialke na pol, najpierw spryskaj jedna czesc, doprowadz do ladu,
a jak bedzie tem trawka - mozna sie zajac druga czescia.
3) roundupem sie nie polewa, tylko pryska.
4) najlepiej wtedy, kiedy chwasty rosna, jesien to troche pozno.

pozdr\awiam
pluton

8. Data: 2008-06-23 10:50:52

Temat: Re: Randam teraz czy na jesień - ale już teraz słownik
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na wiosnę rozbiłem grudy po przekopaniu, posiałem i rośnie (chwastami
> zajmuję się sporadycznie). nie mam tego durzo DUŻO DUŻO bo jakieś 30m2.
dla większego
> terenu wyporzyczył WYPOŻYCZYŁ bym maszynkę do usuwania darni, bo usuwanie
darni to
> najcięższa robota z całego przedsięwzięcia

Ludzie Wasze komputery maja moduły sprawdzania pisowni.
Używajcie ich bo oczy bolą :)) czytać to.

9. Data: 2008-06-23 11:03:57

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g3nlfe$3rv$1@nemesis.news.neostrada.pl mz
<l...@w...pl> napisał(a):

>... Bo samo przekopanie
> teraz niewiele daje, chwasty wychodzą z powrotem.

Hejka. W ogródku niestety trzeba się sporo napracować bo, jak wiadomo,
bez pracy nie ma kołaczy. :-)
Pozdrawiam przygnębiająco Ja...cki

10. Data: 2008-06-23 11:08:41

Temat: Re: Randam teraz czy na jesień - przepraszam
Od: "P.H." <k...@g...w.sieci> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> teren,
> dla większego
> darni to
>
> Ludzie Wasze komputery maja moduły sprawdzania pisowni.
> Używajcie ich bo oczy bolą :)) czytać to.

to jedno zdanie dopisałem bez sprawdzenia
PRZEPRASZAM

problem z nowym trawnikiem
Drzewa czereśniowe sprzedać?
Lipy kwitną