lutowanie smd (z krakowa)

1. Data: 2002-06-20 00:07:42

Temat: lutowanie smd (z krakowa)
Od: "Nimay" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mialbym dla osoby ktora umie dobrze poslugiwac sie lutownica zajecie -
koniecznie z krakowa.
(chodzi o montaz elementow SMD)
po wiecej szczegolow prosze na maila

maciej wl

2. Data: 2002-06-20 12:50:55

Temat: Re: lutowanie smd (z krakowa)
Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nimay" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> mialbym dla osoby ktora umie dobrze poslugiwac sie lutownica zajecie -
> koniecznie z krakowa.
> (chodzi o montaz elementow SMD)
> po wiecej szczegolow prosze na maila
>
> maciej wl

Wiem, że z Ciebie niezły majsterkowicz Panie
"LFO"
"LF 0"
"marici"
"lekarz"
"Krzysztof Niedaj"
"marcin Prondzynski"
"Jan Rydzyk"
"marcjn"
"Józef Cyrankiewicz"
"mrówkojad"
"kanapka"
"krzysiek w"
"kwai"
"Twaróg" itd.

Który z Was by płacił? :-)

A tak na marginesie:
SMD to technologia wlutowywania elementów, a nie elementy.

SMD
(ang: Surface Mounted Devices)
- technologia wykonywania płyt z elektroniką polegająca
na wlutowywaniu elementów drogą tzw. montażu powierzchniowego.
Wykonywana jest automatycznie za pomocą sterowanego komputerem
urządzenia. Przyspiesza to proces lutowania i zapewnia jego
lepszą jakość niż przy "metodach tradycyjnych".
Umożliwia także wlutowywanie miniaturowych lub łatwo
przegrzewających się elementów.
Jednakże wylutowanie tak umieszczonych opornikow czy
kondensatorów (np. przy naprawie) jest bardzo trudne
i wymaga specjalistycznych narzędzi.

--
Pozdrawiam.
Perła

3. Data: 2002-06-20 13:40:06

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pearl" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Nimay" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wiem, że z Ciebie niezły majsterkowicz Panie
> [...]
--------------------------------------
Brawo Perła! Tylko wspólnymi silami możemy demaskowac hieny, które próbują
na nas żerować...
Zbig A Gintowt

4. Data: 2002-06-20 14:48:54

Od: "JC" <j...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Pearl" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

Witam.

> [...]
> "marici"
> "lekarz"
> "Krzysztof Niedaj"
> "marcin Prondzynski"
> "Jan Rydzyk"
> "marcjn"
> "Józef Cyrankiewicz"
> "mrówkojad"
> "kanapka"
> "krzysiek w"
> "kwai"
> "Twaróg" itd.
>
> Który z Was by płacił? :-)
>
> A tak na marginesie:
> SMD to technologia wlutowywania elementów, a nie elementy.

Tak ale miniaturowe wymiary niektórych elementów stosowanych
w tej technologii - np. 1 mm - nazywane są potocznie od tej technologii
elementami SMD - kondensatory, opory, diody, elementy indukcyjne itd.

> [...]
> na wlutowywaniu elementów drogą tzw. montażu powierzchniowego.
> Wykonywana jest automatycznie za pomocą sterowanego komputerem

Ten proces technologiczny to:

- naniesienie cyny - pasty + flux na punkty kontaktowe elementu SMD z plytą
główną,
- przyklejenie tego elementu (setek elementów) do plyty glównej za pomocą
szybko
schnącego kleju,
- wjazd (tasma) plyty do komory o temperaturze powodującej przejście pasty w
stan
cieklej cyny i polączenia elementu SMD z plytą główną - przylutowanie go.

To tak z grubsza, gdyż ten proces wymaga jeszcze wytworzenia odpowiedniego
otoczenia - składu powietrza - w którym następuje lutowanie elementów, co ma
w końcówce tego procesu wpływ na jakość miejsca lutu i jego lustrzany wyglad
jak i kształt menisku wklęslego miejsca lutowania, który to dalej
wykorzystywany jest do
automatycznej kontroli komputerowej miejsc lutowniczych poprzez efekt odbcia
światla od takiego lustra menisku wklęsłego. Pomiar światła odbitego od
takiego
krztałtu miejsca lutowania analizowany jest przez komputer, który na bazie
wcześniej
wpisanych wartości "decyduje" czy dane miejsce lutowania odpowiada wymaganej
normie czy też jej nie spełnia.

> Przyspiesza to proces lutowania i zapewnia jego
> lepszą jakość niż przy "metodach tradycyjnych".

Jak i kontrole końcową tego procesu przez komputery a nie ludzi co
zdecydowanie
zmniejsza koszty produkcji zwiąkszając bezrobocie;-))))

> [...]
> przegrzewających się elementów.
> Jednakże wylutowanie tak umieszczonych opornikow czy
> kondensatorów (np. przy naprawie) jest bardzo trudne

Do tego stosuje się specjalne stacje lutownicze w skład których
wchodzą:

- odsysacz cyny z rożnego rodzaju i wielkością wymiennych końcówek,
- lutownica ze zmienną wielkością i kształtem grotów,
- dmuchawa gorącego powietrza ze zmiennymi końcówkami pod
względem średnic. Dmuchawa ta ma elektronicznie regulowaną
temperaturę jak i regulowane ciśnienie gorącego powietrza.

Regulację temperatury pracy mają oczywiście również odsysacz jak i
lutownica.

I to by było na tyle.
Powodzenia w ręcznym wlutowywaniu elementów elektronicznych stosowanych
w technologii SMD.

To zmniejszy bezrobocie ale i zmniejszy drastycznie jakość jakiegokolwiek
tak
zbudowanego podzespołu elektronicznego;-)

pozdr. - Józek
____________________

5. Data: 2002-06-21 05:59:42

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JC" <j...@t...de> napisał w wiadomości

> [...]

> w tej technologii - np. 1 mm - nazywane są potocznie od tej technologii
> elementami SMD - kondensatory, opory, diody, elementy indukcyjne itd.

No tak, potocznie. :-)
Zresztą, SMD to Twój zawodowy konik, ja podałem tylko skrót encyklopedycznej
definicji.
Nie zaprzeczysz chyba, że naprawianie uszkodzonych płytek lutowanych metodą
SMD jest mało opłacalne albo wręcz nieopłacalne.
Tańsza jest wymiana całej płytki (modułu) niż wylutowanie z niej i ponowne
wlutowanie jakiegoś elementu.

Szkoda Józiu, że masz tak daleko do tego majsterkowicza.
Zapewne przydałyby mu się Twoje wprawne ręce. :-)
On pewnie wraca teraz do Krakowa z nowym zapasem szmelcu sprowadzonego ze
złomowisk Zachodu, bo pisze do nas ze Szczecina:

inetnum: 217.98.25.139
netname: SZCZECIN-TPSA-NEOSTRADA
descr: TP S.A.-"POLPAK"
descr: clients of Neostrada
country: PL

Biedny... :-(
Kto mu to wszystko ponaprawia? :-(

--
Pozdrawiam :-)
Perła

6. Data: 2002-06-21 06:21:24

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pearl" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Zapomniałem...
Dla ciekawskich.
Z tego co wyszperałem, to takie duperele trzeba byłoby usprawniać.
Jeszcze wczoraj reklamowali podsłuch dla maturzystów. :-)

http://www.podsluchy.com.fr.pl/index.html

--
Pozdrawiam.
Perła

7. Data: 2002-06-21 07:20:45

Temat: .
Od: "Stary" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gratulacje......
zmarnowal Pan kolejne kilka godzin ze swojego "zycia" na jakies pierdoly

8. Data: 2002-06-21 08:14:16

Temat: Re: .
Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stary" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> gratulacje......
> zmarnowal Pan kolejne kilka godzin ze swojego "zycia" na jakies pierdoly

Już w Krakowie? :-)
To była kwestia minut Drogi LFO.
Tak, dla zabawy. :-)))
Kiedy Ci założą stałkę? Wkoło ZOO wszyscy już mają.

--
Pozdrawiam.
Perła

9. Data: 2002-06-21 08:43:15

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To była kwestia minut Drogi LFO.
> Tak, dla zabawy. :-)))
> Kiedy Ci założą stałkę? Wkoło ZOO wszyscy już mają.
-------------------------------
Może by tak chamowi zrobić "siurpryzę" i skontaktować się z onetem, żeby w
porozumieniu z tepsą gościa namierzyli i zablokowali mu dostęp z jego
telefonu do tepsowego dial-up-a? On myśli, że jak łączy się z
ogólnodostępowego, to jest całkiem anonimowy. Jedyne co może go tłumaczyć,
to zespół psychoz na tle depresyjnym...
Zwróćcie uwagę jaki tym razem wybrał sobie login na darmowych kontach poczty
onetu... akurat świetnie pasuje do tych jego "produktów...".
Zbig A Gintowt

10. Data: 2002-06-21 09:22:33

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> telefonu do tepsowego dial-up-a? On myśli, że jak łączy się z
> ogólnodostępowego, to jest całkiem anonimowy. Jedyne co może go tłumaczyć,

He, he, he... To za duża kara.
Znam tamtejszą kiepską sytuację z dostępem do internetu.
On akurat mieszka w okolicach mojego szwagra.
Jaki ten świat jest mały? :-)

> Zwróćcie uwagę jaki tym razem wybrał sobie login na darmowych kontach
poczty
> onetu... akurat świetnie pasuje do tych jego "produktów...".
> Zbig A Gintowt

Widziałem, dlatego w odpowiedzi podmieniłem, żeby nie raziło w oczy. :-)

--
Pozdrawiam.
Perła
Rozpasanie i hulaszczy tryb życia emerytów i rencistów rujnują budżet RP.
(C) Pearl

Odwolanie od orzeczenia
Urzedasy w Ministerstwie Pracy i Polityki Spolecznej maja ON gleboko w d....!!!!!!!!
Co mozna robic na zlecenia ?
Kto jest nad ZUS-em
Odpowiedź na list do Pana Wicepremiera Marka Pola