200 m2 ogrodek - ile ziemi nawiezc

1. Data: 2008-01-30 11:15:54

Temat: 200 m2 ogrodek - ile ziemi nawiezc
Od: "MagdalenaST" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Niedawno zostalam szczesliwa posiadaczka ogrodka dzialkowego. Niestety w
kwestii ogrodnictwa jestem zupelnym lajkonikiem. Podobno ziemia w tym
ogrodku jest juz mocno wyjalowiona. Chcialabym nawiezc warstwe nowej.
Ogrodek ma 200 m2. Jaka ilosc ziemi bedzie odpowiednia do efektywnego
poprawienia zyznosci ogródka? Czy moze probowac z jakims nawozem?

Pozdrawiam
Magda

2. Data: 2008-01-30 16:40:31

Temat: Re: 200 m2 ogrodek - ile ziemi nawiezc
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

MagdalenaST wrote:
>Niestety w
> kwestii ogrodnictwa jestem zupelnym lajkonikiem.

Co to znaczy? niby znam polski...czy chodzi o bycie laikiem?
MB

3. Data: 2008-01-30 17:55:35

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MagdalenaST napisał:

Ogrodek ma 200 m2. Jaka ilosc ziemi bedzie odpowiednia do efektywnego
> poprawienia zyznosci ogródka? Czy moze probowac z jakims nawozem?

Odpuść sobie wożenie ziemi. Lepszy będzie dojrzały kompost
lub rozłożony obornik. Do tego nawozy zielone.

Pozdrawiam, Barbara

4. Data: 2008-01-30 18:10:18

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Co to znaczy? niby znam polski...czy chodzi o bycie laikiem?

Tak. Laik, lejek, lajkonik...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2008-01-30 19:46:57

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

mst wrote:

> Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
> wiadomosci news:13q1a40g2r4vs8c@corp.supernews.com...

> Zarcik taki...
>
> Pozdrawiam
> Magda

acha, prawie jak gra polslowek. pamietam takie zabawy...pradziadek przy
saniach, itp.

6. Data: 2008-01-30 20:52:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mst wrote:
> Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
> wiadomosci news:13q1l1i54g5g70@corp.supernews.com...

> tak wlasnie:)
> A moge prosic w takim razie o rade w kwesti ziemno-ogródkowej?
:)
najtaniej i najlepiej jest takk jak wsponinali powyżej
nawieżć obornikiem lub kompostem
:)
dołożenie ziemi np na 5 cm na tych 200m.kw
to około 10 m3 czyli taki solidny kiper ziemi

:)
u mnie 1m.3 tzw "torfu ogrodowego" bezposrednio w kopalni kosztuje 40 zl
:)
transport to odrebna sprawa i zapewne nie będziesz mogła dowieść tego na
działeczke
tylko gdzies kipnąć a później taczką ze 2-3 dni rozwozić
:)
praktycznie o ile w tym miejscu nie rósł przez kilkadziesiąt lat jakis sad
to zapewne zbyt pochopnie zakładasz, że ziemia jest całkowicie wyjałowiona
:)
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal

7. Data: 2008-01-30 21:21:50

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fnpmap$m3p$1@news.onet.pl MagdalenaST
<m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> warstwe nowej. Ogrodek ma 200 m2. Jaka ilosc ziemi bedzie
> odpowiednia do efektywnego poprawienia zyznosci ogródka?

Hejka. Myślę, że 2 - 3 Kamazy urodzajnej ziemi powinny wystarczyć. Może
Kris odstąpiłby trochę swojego torfu? :-)

> Czy moze
> probowac z jakims nawozem?

Jeżeli już, to należałoby wypróbować szeroką gamę nawozów mineralnych i
organicznych. :-)
Pozdrawiam kompleksowo Ja...cki

8. Data: 2008-01-30 22:30:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mst wrote:
> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> A ile wazy 10m3 ziemi ? We Wroclawiu, gdzie znajduje sie dzialka,
> mozna kupic 13 ton humusu (tak jest to ogłaszane) za 230 zl z
> transportem.
> I nie wiem czy to duzo, czy malo i czy warto.
:)
humus to taka wierzchnia warstwa ziemi zbierana przy okazji jakiejs budowy
i o ile nie jest ona wymieszana z jalowizna pod nia
to dobra i mniej wiecej podobna cena jak w innych rejonach Polski
:)
taniej mozna kupic jedynie okazjonalnie
duza budowa i brak chetnych w okolicy
:)
13 ton to tak mniej wiecej 10m.3 czyli typowy kiper
i przy Twojej powierzchni przyjmij
ze jeden kiper po rozlozeniu to 4-5 cm
:)

> Ogrodki dzialkowe powstaly kilkadziesiat lat temu na dawnym wysypisku
> smieci, ktore w jakis sposob zostalo pod te ogrodki przygotowane.
> Okoliczni dzialkowicze (w sensie sasiedzi) glosili wiesc o
> slabowitosci gleby i koniecznosci przedsiewziecia szeroko
> zakrojonych zabiegow.
:)
to "typowy" sposob na zagospodarowanie wysypisk smieci
:)
nawieziono na to co bylo pod reka
ze faktycznie moze byc nie dosc, ze byle co to rowniez niezbyt grubo
:)
musisz sie jednak zorientowac posrod nowych sasiadow
jak sa traktowane takie podwyzszenie terenu
aby nierobic sobie konfliktow tam gdzie szukasz spokoju
:)
> Na dzialce rosnie ogrooooomna czeresnia, ktorej pomimo nalegan wyzej
> wymienionych nie chce usuwac, bo jest dla mnie glownym atutem tego
> miejsca.
:)
jesli myslisz o cieniu to jak najbardziej szanuj to drzewo
:)
mozna je odmlodzic przycinajac by rowniez dawalo wiecej owocow
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

9. Data: 2008-01-30 23:23:15

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> humus to taka wierzchnia warstwa ziemi zbierana przy okazji jakiejs budowy

To w Polsce też już tak się robi? Najpierw przy okazji budowy
zabieramy właścicielowi terenu wierzchnią warstwę ziemi, a potem
mu ją z powrotem sprzedajemy?

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2008-01-31 13:17:44

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mst napisał:

> A ile wazy 10m3 ziemi ? We Wroclawiu, gdzie znajduje sie dzialka, mozna
> kupic 13 ton humusu (tak jest to ogłaszane) za 230 zl z transportem.
> I nie wiem czy to duzo, czy malo i czy warto.

Rozejrzyj się lepiej za nawozem z pieczarkarni
lub końskiej stajni. Ziemię przecież masz :-)

> [...]
> Na dzialce rosnie ogrooooomna czeresnia, ktorej pomimo nalegan wyzej
> wymienionych nie chce usuwac, bo jest dla mnie glownym atutem tego miejsca.

Na wielką czereśnię to trzeba trochę lat poczekać, więc nie warto się
pozbywać. Chyba, że jest zbyt blisko działki sąsiada, zacienia mu
działkę, wysusza glebę . Wtedy sąsiad ma prawo być niezadowolony.
Co tam rośnie prócz tej czereśni? Jakieś chwasty ? One podpowiedzą,
jaki jest stan gleby.

Pozdrawiam, Barbara

Telenet nieuwsgroepen mededeling: nieuwsserver adres aanpassen/Attention: modification de l'adresse du serveur de newsgroup
w styczniu kwitną.........
żwirowa nawierzchnia
wrzosy przy oczku
Torf na działce