Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2002

From: w...@z...fu-berlin.de
Newsgroups: pl.sci.matematyka,pl.comp.pecet,pl.sci.psychologia
Subject: Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2002
Date: Tue, 28 Dec 1999 13:29:06 GMT
<Pine.LNX.4.10.9912090149550.28311-100000@cerro_torre.pl>
<3...@1...158.99.2> <3...@f...onet.pl>
<sH%74.80395$Oo3.1847144@news.tpnet.pl>
<_J494.3757$W3.89758@news.tpnet.pl> <3...@a...pl>
<vh1a4.10934$W3.256276@news.tpnet.pl>

>Naturalnie. Obieg Ziemi wokół Słońca trwa 365 dni 6h z groszami. Te 6h
>wyrównuje się przez lata przestępne, a resztę zrównuje się co sto lat. Także
>w sumie mało kiedy to jest wszystko dokładne. Chodziło mi jednak o to, że
>naszej ery nie liczymy de facto od narodzin Chrystusa, bo jest błąd w
>kalendarzu.
>Na tysiąclecie sobie jeszcze poczekamy, chyba że teraz ktoś arbitralnie
>przesunie jego początek na 2000, generując "rok zerowy" - co by tylko
>skomplikowało sytuację.
>BTW: Kiedyś nie przejmowano się latami przestępnymi i jeden z papieży
> [...]

lata przestepne byly w kalendarzu julianskim. Tylko, ze obieg Ziemi
wokol Slonca trwa 365 dni i 6h BEZ groszy (czyli troche krocej) i
dlatego sie to wszystko pokielbasilo. Papiez Grzesiek wprowadzil
korekture do kalendarza, ze lata podzielne przez 100 a nie podzielne
przez 400 nie sa przestepne.

No i jeszcze raz: jak ktos swietuje milenium za 4 dni, to mu zycze
wszystkiego najlepszego w nadchodzacym 20 wieku!!

Waldek

Pozostalym zycze szczesliwego nowego roku, ostatniego w 20 stuleciu.